Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oldtimer ombouwen naar electrisch, MET geldige keuring in belgie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    kan je u voorstellen:
    een ford escort van 760kg, dat ijzeren motorblok en ijzeren versnellingsbak eruit, in de plaats een beperkt aantal batterijen (ik hoef geen 300km te halen met die escort). in de tunnel van de versnellingsbak komt de electromotor rechtstreeks op de cardan.
    eventueel zou ik een klein accupack permanent er kunnen insteken (bv voor hier in waregem rond te tuffen) en plaats voorzien om verder te geraken.

    zelfde gewicht of misschien minder, en de kracht van een electromotor. servo, electrische ramen, verwarming ... heb ik nu ook allemaal niet.

    ik rij gewoon graag met oude wagens omdat er niks electronisch in zit, dat kapot kan gaan. men daily golf 2 diesel zou ik hybride willen maken. dieselmotor voor autosnelweg en als de accu leeg is (opladen via de electromotor). voor stadsverkeer, files of andere zou ik de electromotor gebruiken. vooral heel handig aan de lichten in waregem. groen licht, 5autos erdoor, weer rood licht.
    nu leg ik de motor stil. maar ik moet 3-4keer herstarten voor ik door het licht ben.
    klein accupack achterin, de trommelremmen achteraan vervangen door naafmotoren... en dan komt de belgische keuring zagen.
    immers wijziging remsysteem is verboden.

    ik doe 5km naar het station en savonds 5km naar huis. PERFECT electrisch te doen.
    naar de markt gaan is ook 5km en daar staan 2 electrische laadpunten.
    naar de carrefour is 10km.
    met een actieradius van 30-40km kan ik 90% van men verkeer al doen. dit is een accu pack ter grote van 3 diesel accu's
    Last edited by ; 09/12/2014, 08:46.

    Comment


    • #62
      Hallo allen!

      Interessante topic. Ik ben vooral geinteresseerd of men nu legaal een oldtimer kan ombouwen en op de Belgische wegen kan inschrijven? Wat is de procedure, welk papierwerk komt erbij kijken, wat is het kostplaatje voor dit te doen (niet de ombouw, enkel het legaliseren), etc.

      Heeft iemand hier daar concreet ervaring mee en kan dit eens in detail hier neerschrijven?

      Hartelijk dank! Pieter

      Comment


      • #63
        ik heb weet van iemand die een corsa had omgebouwd naar electrisch, op dagelijkse platen (niet oldtimer).
        van die persoon weet ik dus dat de motor op dezelfde motorsteunen moet staan, opties zoals rembekrachtiger en stuurbekrachtiging aanwezig moeten blijven,...

        door verbouwing ben ik er ff niet mee bezig. ik ben namelijk een verbouwing aan het doen om erna een custom oldtimergarage te starten. met een bedrijfsnaam zal het vermoedelijk makkelijker zijn om info in te winnen hiervan

        Comment


        • #64
          Hi fcapri,

          heb je van deze persoon een emailadres? Kan je me dit via PM doorgeven?

          Comment


          • #65
            goh, dat ga ik toch eens moeten gaan zoeken. staat ook al veel van online hoor.

            dit had ik al eens gevonden


            en ik moet nog ergens een topic hebben staan, maar vind het niet direct terug

            Comment


            • #66
              Grappig, deze link had ik ook vandaag gewonnen Daar staat ie inderdaad tussen. Blijkbaar is het echt niet mogelijk dit in Belgie als particulier voor elkaar te krijgen zonder o-platen. Spijtige zaak

              Comment


              • #68
                Hierse, leuke filmpjes. Er is ook nog deel 2



                Het zou zalig zijn moest dat Escort project lukken. RWD en instant koppel. Zou prachtig zijn voor te driften en autocross

                Comment

                Working...
                X