kan je u voorstellen:
een ford escort van 760kg, dat ijzeren motorblok en ijzeren versnellingsbak eruit, in de plaats een beperkt aantal batterijen (ik hoef geen 300km te halen met die escort). in de tunnel van de versnellingsbak komt de electromotor rechtstreeks op de cardan.
eventueel zou ik een klein accupack permanent er kunnen insteken (bv voor hier in waregem rond te tuffen) en plaats voorzien om verder te geraken.
zelfde gewicht of misschien minder, en de kracht van een electromotor. servo, electrische ramen, verwarming ... heb ik nu ook allemaal niet.
ik rij gewoon graag met oude wagens omdat er niks electronisch in zit, dat kapot kan gaan. men daily golf 2 diesel zou ik hybride willen maken. dieselmotor voor autosnelweg en als de accu leeg is (opladen via de electromotor). voor stadsverkeer, files of andere zou ik de electromotor gebruiken. vooral heel handig aan de lichten in waregem. groen licht, 5autos erdoor, weer rood licht.
nu leg ik de motor stil. maar ik moet 3-4keer herstarten voor ik door het licht ben.
klein accupack achterin, de trommelremmen achteraan vervangen door naafmotoren... en dan komt de belgische keuring zagen.
immers wijziging remsysteem is verboden.
ik doe 5km naar het station en savonds 5km naar huis. PERFECT electrisch te doen.
naar de markt gaan is ook 5km en daar staan 2 electrische laadpunten.
naar de carrefour is 10km.
met een actieradius van 30-40km kan ik 90% van men verkeer al doen. dit is een accu pack ter grote van 3 diesel accu's
een ford escort van 760kg, dat ijzeren motorblok en ijzeren versnellingsbak eruit, in de plaats een beperkt aantal batterijen (ik hoef geen 300km te halen met die escort). in de tunnel van de versnellingsbak komt de electromotor rechtstreeks op de cardan.
eventueel zou ik een klein accupack permanent er kunnen insteken (bv voor hier in waregem rond te tuffen) en plaats voorzien om verder te geraken.
zelfde gewicht of misschien minder, en de kracht van een electromotor. servo, electrische ramen, verwarming ... heb ik nu ook allemaal niet.
ik rij gewoon graag met oude wagens omdat er niks electronisch in zit, dat kapot kan gaan. men daily golf 2 diesel zou ik hybride willen maken. dieselmotor voor autosnelweg en als de accu leeg is (opladen via de electromotor). voor stadsverkeer, files of andere zou ik de electromotor gebruiken. vooral heel handig aan de lichten in waregem. groen licht, 5autos erdoor, weer rood licht.
nu leg ik de motor stil. maar ik moet 3-4keer herstarten voor ik door het licht ben.
klein accupack achterin, de trommelremmen achteraan vervangen door naafmotoren... en dan komt de belgische keuring zagen.
immers wijziging remsysteem is verboden.
ik doe 5km naar het station en savonds 5km naar huis. PERFECT electrisch te doen.
naar de markt gaan is ook 5km en daar staan 2 electrische laadpunten.
naar de carrefour is 10km.
met een actieradius van 30-40km kan ik 90% van men verkeer al doen. dit is een accu pack ter grote van 3 diesel accu's
Comment