Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Saab 9000: de scandinavische techneutenslee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Saab 9000: de scandinavische techneutenslee

    Eens een topic over een van mijn favoriete wagens allertijden.
    Lancering in 1984 als hatchback 5 deurs. In 1988 werd de 9000 CD ingevoerd een vierdeurs sedan. In 1989 verving de nieuwe 9000 CS de 5 deurs. Productie tot 1997.

    topmodel: de CS 2.3turbo aero



  • #2
    saab 9000 in 1984:

    saab 9000 CD

    Comment


    • #3
      Inderdaad een prachtwagen. Ware leuk indien iemand hier een beetje de ganse historiek etc kon neerzetten.

      Uiteindelijk begon deze wagen zijn leven als een broertje van de Fiat Croma, de Lancia Thema (zelfde deuren ook als beide wagens) en de Alfa 164. Het gevolg was ook dezelfde problemen qua trekkracht.

      Er is ook heel wat evolutie geweest qua motoren, gaande van de 2000cc met en zonder turbo van 130 en 175pk, als ik me niet vergis, over de 2300cc's die 150 en 200pk, later 220pk leverden. En er is een 3000cc V6 geweest in de Griffin 4D berline. So far my knowledge.
      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

      Comment


      • #4
        Deze volg ik!!
        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
        Current:
        1987 Mercedes-Benz W124 200D
        1979 Mercedes-Benz W123 280E
        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
        Ex:
        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
        1976 Mercedes-Benz W123 250
        1987 Mercedes-Benz W124 230E

        1979 Mercedes-Benz W123 300d
        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

        1990 Mercedes-Benz C124 300CE
        1980 Mercedes-Benz W123 280
        1989 Mercedes-Benz W124 230E

        Comment


        • #5






          Vet spel.
          Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
          Current:
          1987 Mercedes-Benz W124 200D
          1979 Mercedes-Benz W123 280E
          1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
          Ex:
          1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
          1976 Mercedes-Benz W123 250
          1987 Mercedes-Benz W124 230E

          1979 Mercedes-Benz W123 300d
          1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
          1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
          1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
          2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

          1990 Mercedes-Benz C124 300CE
          1980 Mercedes-Benz W123 280
          1989 Mercedes-Benz W124 230E

          Comment


          • #6
            Blijft ook een van mijn lievelingsklassiekers!

            Vroeger had een vriend van me zijn ouders zo'n eerste generatie 9000 met soort raar paars interieur, was echt zalige wagen

            De 9000 blijft er ondertussen ook nog steeds zeer tijdloos uit te zien!

            Comment


            • #7


              Met de twee Italiaanse zusjes
              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

              Comment


              • #8
                Hehe, topicje geopend T zijn idd plezante auto's en gemakkelijk te tunen, T5suite.com dan kan je je eigen ecu zelf aanpassen. Wel oppassen voor black sludge (stroperige olie) bijn de niet aero turbomodellen deze had 20.000 km in '00 verkocht met 43.000km reed als nieuw, 2.3 turboloos deze was een 2.0t cse met 225pk, de koppeling en bak konden t wel niet meer aan, spinnende wielen tot 3de versnelling 400+ Nm
                Last edited by krikkie; 20/12/2012, 13:47.
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                  Blijft ook een van mijn lievelingsklassiekers!

                  Vroeger had een vriend van me zijn ouders zo'n eerste generatie 9000 met soort raar paars interieur, was echt zalige wagen

                  De 9000 blijft er ondertussen ook nog steeds zeer tijdloos uit te zien!
                  Mijn ouders hadden eind jaren 80 een 900 in dat kleur

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                    Inderdaad een prachtwagen. Ware leuk indien iemand hier een beetje de ganse historiek etc kon neerzetten.

                    Uiteindelijk begon deze wagen zijn leven als een broertje van de Fiat Croma, de Lancia Thema (zelfde deuren ook als beide wagens) en de Alfa 164. Het gevolg was ook dezelfde problemen qua trekkracht.

                    Er is ook heel wat evolutie geweest qua motoren, gaande van de 2000cc met en zonder turbo van 130 en 175pk, als ik me niet vergis, over de 2300cc's die 150 en 200pk, later 220pk leverden. En er is een 3000cc V6 geweest in de Griffin 4D berline. So far my knowledge.

                    los uit de pols (excuses voor weinig samenhangende structuur)
                    V6 was een GM motor denk ik
                    zoals 2.5 in de 900NG/9-3
                    2000cc in den beginne (zelfde motoren in 900 als 9000)

                    9000 was wel de enige van de "kroostlingen" die de veligheidsdoelstellingen haalde, en de duurste

                    Comment


                    • #11


                      Het is niet "Duits" maar ronduit scandinavisch.
                      Kaarsrecht en die "toren" aan racktoestellekes


                      prachtig toch?

                      Comment


                      • #12
                        Zaligheid, liefst mét Turbo

                        Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

                        Comment


                        • #13


                          Gewoon een icoon van saab, maar eigelijk is elke saab dat een beetje.

                          Comment


                          • #14
                            En je vond alles blind terug zaligd "cockpit"
                            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                            Comment


                            • #15
                              Technisch indrukwekkende kar (afh. van de configuratie natuurlijk), zeer comfortabel. Maar esthetisch een hondenhok op wielen, een design-ramp op pootjes. Altijd geweest, en dat zal nooit veranderen. Een reden om nooit Saab te kopen. Gelukkig waren er de 99 en 900 om Saab, bij mij althans, toch in de picture te houden.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                Technisch indrukwekkende kar (afh. van de configuratie natuurlijk), zeer comfortabel. Maar esthetisch een hondenhok op wielen, een design-ramp op pootjes. Altijd geweest, en dat zal nooit veranderen. Een reden om nooit Saab te kopen. Gelukkig waren er de 99 en 900 om Saab, bij mij althans, toch in de picture te houden.
                                ok de eerste dan, de CD en CS zijn iets lekkerder dan de volvo's (zeker uit die tijd) en ook volvo's hebben "iets".

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten




                                  Vet spel.
                                  Prachtbeest. Maar een 4 deurs Aero met wat er uitziet als 17" velgen, dat heb ik nog nooit gezien.
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • #18
                                    Zalig !

                                    Ik heb hier thuis nog een promotie en verkoop videoband liggen Saab midden jaren 80. Waarbij deze CDs uitvoerig getest worden ! Zalige karren !
                                    Sent from my Lumia 710 using Board Express
                                    Benzine
                                    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                    '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                    '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                    Diesel
                                    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                      Prachtbeest. Maar een 4 deurs Aero met wat er uitziet als 17" velgen, dat heb ik nog nooit gezien.
                                      Is een CS he. 5 deurs.

                                      Comment


                                      • #20


                                        Dat stuur!!!!!
                                        Heb als kleine snot vaak in die brochure gebladerd

                                        Comment

                                        Working...
                                        X