Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1959-1971 Mercedes-Benz W111 (Heckflosse)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Hier trouwens enkele kleurencombo's.

    Grafietgrijs/lichtgrijs



    Zwart/groenblauw



    Grijsblauw/Horizonblauw



    Zwart/Grijsblauw



    Mediumblauw/lichtblauw



    Donker Kastanje/ Crème

    Comment


    • #62
      Interieurkleuren (1961)

      354 Medium Blue


      1068 Tan Beige


      641 Dark Red


      1073 Dark Green


      953 Black


      1078 Medium Green


      955 Light Gray


      1079 Medium Red


      979 Dark Blue


      1088 Bright Red


      1060 Light Beige


      1106 Ivory
      (geen foto)

      1065 Light Yellow Antique


      1505 Cognac

      Comment


      • #63
        Achterwielophanging:



        1: swing axle met laag rolcentrum
        2: Compensatieveer
        3: Telescopische schokdempers
        4: Spiraalveren
        Last edited by ; 12/12/2006, 17:06.

        Comment


        • #64
          Optielijst coupé (1966)
          Dus enkel geldig voor 250SE en 300SE

          Comfort:
          • Stuurbekrachtiging (standaard op 300SE)
          • Automaat met hendel aan stuur (standaard op 300SE)
          • Automaat met hendel op de bodem
          • Handgeschakelde bak met hendel op bodem (standaard op 250SE)
          • Banden met witte wand
          • Banden met stalen koord
          • Winterbanden
          • 5-versnellingsbak (op 300SE)
          • Sperdiferentieel
          • Eindoverbrenging 1:392 (standaard op 250SE)
          • Stijvere veren + schokdempers (op 250SE)
          Motor:
          • Radiatorluik (op 250SE)
          • Grotere warmtewisselaar
          • batterij met grotere capaciteit (op 250SE)
          • Hydraulische ventilatorkoppeling (op 300SE)
          Koetswerk:
          • Speciale eenkleurige lak
          • Speciale duo-tone lak
          • Achterruitverwarming (op 300SE)
          • Achterruitverwarming en warmteisolerend glas (op 300SE)
          • Elektrische ruiten (standaard op 300SE)
          • Warmteisolerende voorruit
          • Warmteisolerende zij- en achterruiten
          • Elektrisch schuifdak
          • Skihouder
          • Rechterbuitenspiegel
          • Duotoon-toeter
          Interieur:
          • Hoofdsteun linksvoor
          • Hoofdsteun rechtsvoor
          • Armsteun vooraan (standaard op 300SE)
          • Tussenkussen vooraan
          • Veiligheidsgordels vooraan
          • Veiligheidsgordels achteraan
          • Orthopedische rugleuning rechtsvoor
          • Orthopedische rugleuning linksvoor
          • Versterkte zetel rechtsvoor
          • Versterkte zetel linksvoor
          • Radio Becker Europa
          • Radio Becker Grand Prix
          • Radio Becker Mexico
          • Automatische Antenne
          • Antistoorder
          • Luidsprekers achteraan met volumeregeling
          • Richtspot
          • Ivoorkleurig stuurwiel
          • Airconditioning
          • Kokosmatten (4) in natuurlijke kleur
          • Brandblusser
          • EHBO-koffer
          Koffer
          • Bagageset (3 grote, 1 kleine en 1 medium koffer + hoedenkoffer)
          • Toilettas
          • Lederen banden

          Comment


          • #65
            Zalige informatie!

            Dit topic is stilaan een moderne versie van de W111 prospektie aan het worden...

            Nice work

            Comment


            • #66
              Als het heckflossen boek er is zal er nog wel meer info komen, nuttig of onnuttig.

              En volgende keer trek ik wel foto's van die doorn in mijn oog

              En ook van die 280SE 3.5 Cabrio van eentje hier in de straat

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                Als het heckflossen boek er is zal er nog wel meer info komen, nuttig of onnuttig.

                En volgende keer trek ik wel foto's van die doorn in mijn oog

                En ook van die 280SE 3.5 Cabrio van eentje hier in de straat

                !

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Achterwielophanging:

                  is dit iets speciaals eigelijk, is dit dé dion ophanhing ?
                  of gewoon een starre as

                  ik zie het niet

                  Comment


                  • #69
                    Deze zal nog een starre as hebben denk ik.

                    Comment


                    • #70
                      het gebruik van 2 frames is wel typisch denk ik ?

                      Comment


                      • #71
                        tis geen multi link

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          het gebruik van 2 frames is wel typisch denk ik ?
                          Kan wel zijn. Ben niet zo thuis op technisch vlak bij de W111.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            tis geen multi link
                            das duidelijk

                            Comment


                            • #74
                              benz was de eerste die een achteraandrijver veilig op de baan hield

                              ik weet niet hoe dat komt

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                tis geen multi link
                                Nope, die was voor het eerst te zien op een W201 dacht ik

                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                is dit iets speciaals eigelijk, is dit dé dion ophanhing ?
                                of gewoon een starre as

                                ik zie het niet
                                Dit is de engelse uitleg:
                                Single-joint, low-pivot swing-axles, with coil springs and compensating spring

                                En verklaring van de nummerkes:
                                1: Low pivot swing axle
                                2: Compensating spring
                                3: Telescopic, rubber mounted shock absorbers
                                4: Heavy duty Coil springs

                                Heb het bij de tekening gezet ook, is makkelijker

                                Edith meldt dat het dus geen starre as is, maar onafhankelijke wielophanging
                                Last edited by ; 12/12/2006, 17:06.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  tis geen multi link
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Nope, die was voor het eerst te zien op een W201 dacht ik



                                  Dacht dat de W123 ook al multi-link had? Dat dat hem zo'n evolutie maakte...
                                  Of ben ik verkeerd...

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                    Dacht dat de W123 ook al multi-link had? Dat dat hem zo'n evolutie maakte...
                                    Of ben ik verkeerd...
                                    Hmm, moet ik eens opzoeken.

                                    sec.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Wielophanging W123:

                                      Met schroefveren, vóór met twee reactiearmen; achter met semi-geleide wieldraagarmen, stabilisator. Voor+achter= gasgevulde teleskopische schokdempers. (optioneel niveauregeling achteras (T) )

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        is dit iets speciaals eigelijk, is dit dé dion ophanhing ?
                                        of gewoon een starre as

                                        ik zie het niet
                                        Heb nogeens wat opgezocht ivm de De Dion ophanging:


                                        "The de Dion tube - not part of the London underground, but rather a semi-independent rear suspension system designed to combat the twin evils of unsprung weight and poor ride quality in live axle systems. de Dion suspension is a weird bastardisation of live-axle solid-beam suspension and fully independent trailing-arm suspension. It's neither one, but at the same time it's both. Weird! With this system, the wheels are interconnected by a de Dion Tube, which is essentially a laterally-telescoping part of the suspension designed to allow the wheel track to vary during suspension movement. This is necessary because the wheels are always kept parallel to each other, and thus perpendicular to the road surface regardless of what the car body is doing. This setup means that when the wheels rebound, there is also no camber change which is great for traction, and that's the first advantage of a de Dion Tube. The second advantage is that it contributes to reduced unsprung weight in the vehicle because the transfer case / differential is attached to the chassis of the car rather than the suspension itself.
                                        Naturally, the advantages are equalled by disadvantages, and in the case of de Dion systems, the disadvantages win out. First off, it needs two CV joints per axle instead of only one. That adds complexity and weight. Well one of the advantages of not having the differential as part of the suspension is a reduction in weight, so adding more weight back into the system to compensate for the design is a definite distadvantage. Second, the brakes are mounted inboard with the calipers attached to the transfer case, which means to change a brake disc, you need to dismantle the entire suspension system to get the driveshaft out. (Working on the brake calipers is no walk in the park either.) Finally, de Dion units can be used with a leaf-spring or coil-spring arrangement. With coil spring (as shown here) it needs extra lateral location links, such as a panhard rod, wishbones or trailing links. Again - more weight and complexity.
                                        de Dion suspension was used mostly used from the mid 60's to the late 70's and could be found on some Rovers, the Alfa Romeo GTV6, one or two Lancias a smattering of exotic racing cars and budget sports cars or coupes. "






                                        Bron: Carbibles.com

                                        Comment


                                        • #80


                                          Aparte achterzetels foto.
                                          Eindelijk...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X