Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aufrecht Melcher Grossaspach (AMG pré-1993)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 300E 6.0 AMG te koop in Japan:

Gotta love die lederen Recaro zetels...... :

Zalig dat opschrift op het luchtfilterhuis:

Edith zag net:
    Dat dit exemplaar 0 km heeft.
    Dat de 4 deurs 1610 kg weegt (ter vergelijking met de coupé)
    Last edited by ; 13/12/2006, 20:42.

Comment

• Stuur staat juist

Staat er een prijs bij.

Als we samenleggen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Ik weet het, hij is ook de enige waarvoor ik met plezier een uurtje les kom volgen.

Maar zo een nieuw AMG-boek...

ge moet uw prioriteiten stellen int leven .... 100% gelijk

Comment

• Oh nu ik er aan denk, ik heb hier nog een cd liggen met 2 high quality reportages over AMG die ik ooit ergens op een site gevonden had (en nu niet meer te vinden zijn)

Strax eens zoeken en eventueel uploaden

Comment

• Straks?

Comment

• Nog een CE:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                Straks?
                ben al bezig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                  Oh nu ik er aan denk, ik heb hier nog een cd liggen met 2 high quality reportages over AMG die ik ooit ergens op een site gevonden had (en nu niet meer te vinden zijn)

Strax eens zoeken en eventueel uploaden
                  Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Straks?

NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!

Comment

ben al bezig

Fieuw, kging bijna zelfmoord plegen...

Comment

• CE 6.0 uit boekske:

Comment

• bah

kon je dat ook zonder uitbouw krijgen in feite ?

Comment

• Und jawohl! Ich hatte es gefunden! Is er dus één over de geschiedenis van AMG (zo'n 10 min lang en heel interessant) en dan nog 2 over de motorenentwickelung bij AMG die ook zeeeeeeeer knap zijn

"AMG-Historie" is uploading naar rapidshare
                          Was wel 90mb, dus heb ik een beetje gereduceerd, maar nog steeds goede kwaliteit...

tot sebietekes

Comment

Und jawohl! Ich hatte es gefunden! Is er dus één over de geschiedenis van AMG (zo'n 10 min lang en heel interessant) en dan nog 2 over de motorenentwickelung bij AMG die ook zeeeeeeeer knap zijn

"AMG-Historie" is uploading naar rapidshare
                            Was wel 90mb, dus heb ik een beetje gereduceerd, maar nog steeds goede kwaliteit...

tot sebietekes

Hmm, ik heb een memory-stick in mijn pennenzak zitten, en toeval of niet, maar die kan ik wel een weekendje missen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                              Nog enkele leuke weetjes:

- De 300CE 6.0 kostte in 1988 een 'magere' 355.000 DM (+- 7 miljoen oude BEF's), een pak duurder dan een Ferrari Testarossa in die tijd.

- Conclusie van Autobild in deze test:
                              "Am Ende hat er trotzdem die Nase vorn. Der Grund: Zu seiner Zeit fühlte man sich bei AMG noch nicht an die freiwillige Selbstbeschränkung auf Tempo 250 gebunden und ließ den Hammer fliegen, so schnell es ging. Und es geht immer noch eine ganze Menge. Unser Testexemplar war nach 167.000 Kilometern so richtig schön frei und schwang sich zu respektablen 289 km/h auf. "

- Reeds 18 jaar geleden installeerde AMG op deze auto een volledig elektronisch geregelde ophanging met niveauregeling. Voor de hardheid van de dempers kan men tussen 3 standen kiezen.
                              "Nach Belieben lässt sich die Härte in drei Stufen einstellen, wobei allerdings selbst die weichste immer noch hammerhart ist und an die Insassen nebst trockenen Schlägen auch ein nicht gerade luxuriöses Geräuschniveau vermittelt. "

- De Hammer in coupé versie woog 'slechts' 1650 kg.

- De coupé had 265/40 R17's achteraan, terwijl de 4-deurs via 235/45 R17's de 566Nm op het wegdek moest zetten.

- Schijfremmen vooraan hadden een diameter van slechts 300mm, achteraan 279mm (niet geventileerd), maar bleken zonder morren de Ur-Hammer in toom te kunnen houden.

- De Hammers kregen een brandstoftank mee van 90 liter, daardoor hadden ze toch nog iet of wat rijbereik...
                              Klopt het dat er daar maar 12 van zijn?
                              En ze nu tegen de €500.000 gaan?

Echt wel zalig dat bakbeest. 190D erophangen en dan in het gat van Porsche Turbo's duwen ermee

Comment

• Ah das nog beter

of wete wa, ik zal de 4 (ik heb nog een super exclusief bonuske ) op mijn stick zetten en morgen meepakken, dan haalt ge ze er maar af morgenavond

De AMG historie zal ik hier dan wel nog posten om het algemeen welzijn van dit topic te verhogen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                  Echt wel zalig dat bakbeest. 190D erophangen en dan in het gat van Porsche Turbo's duwen ermee

Gij zijt gek....

Comment

Ah das nog beter

of wete wa, ik zal de 4 (ik heb nog een super exclusief bonuske ) op mijn stick zetten en morgen meepakken, dan haalt ge ze er maar af morgenavond

De AMG historie zal ik hier dan wel nog posten om het algemeen welzijn van dit topic te verhogen

Merci!

Comment

tis u geraden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                        Klopt het dat er daar maar 12 van zijn?
                                        En ze nu tegen de €500.000 gaan?

Kweet niet hoeveel er zijn. Ik heb zelfs een sterk vermoeden dat zelfs AMG niet weet hoeveel er juist gemaakt zijn, laat staan hoeveel er nog rondrijden (-staan... ).

Bij de zwarte stond er geen prijs bij, ik kan immers niet zo goed japans lezen , maar ik vermoed dat ze nu een hogere waarde hebben dan wat ze toen kostten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten

Gij zijt gek....
                                          Een beetje maar...

Maar toch, elke dag feest met dat bakbeest.
                                          Laat ze maar denken dat je een arme snol bent met een oude Benz, maar als je ze dan makkelijk kan volgen tot 300km/u... Hun gezichten dan

Comment

Working...
                                          X