Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vetten underdog, nog meer dan Roughneck's zalige 500!
Wat is er mis met de AMG dat 'ie een restauratie nodig heeft?
Thx!
De Baby-AMG heeft volgende 'probleempjes':
- Ben de sleutels kwijt, op zich geen probleem, maar er is ooit een nieuw contactslot in gemonteerd, dus das een andere sleutel dan die voor de portiersloten.
- Koppakking is (vermoedelijk (hopelijk)) kapot.
- Benzinepomp werkt niet (denk ik, laatste keer dat ik probeerde, reeds enkele jaren terug, wou hij niet meer in gang schieten, en khoorde de pomp ook niet zoemen dacht ik)
- en nog wat prullen voor de rest, maar kdenk op't eerste zicht dat da de grootste werken zijn.
3,2 liter
12 klepper
245pk
Cx waarde: 0,26
Top: 246 km/uur
1000 meter van staande start: 27 seconden.
Kostprijs in 1989: (omgerekend) 64.028,00 Euro.
"Der Hammer"
Mercedes-Benz 300E
5,6 liter V8
32 klepper (W126 560 motor met AMG 4-klepskop)
360pk bij 5500
510Nm bij 4000
Achterdifferentieel met torsen sperwerking
Banden: 245/45 R17, Pirelli P700 (tiens... komt me bekend voor... )
0-400 meter: 13,4 seconden
0-1000 meter: 24,1 seconden (in perspectief: 1 seconde sneller dan een Ferrari 328 GTS, en een Testarossa had de allergrootste moeite om de 300E te evenaren)
Top: 300+ km/u
"Der Hammer" brak trouwens in zijn tijd een wereldrecord: Een Cx waarde van 0,25 betekende de gestroomlijndste 4 deurs sedan in die tijd.
Uh? w124's zijn toch wel vrij 'hoekig', hoe komen die ooit aan zo'n stroomlijn?
Moderne wagens mogen toch al uiterst veel moeite doen om een Cx van 0.26 te halen...
Comment