Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aufrecht Melcher Grossaspach (AMG pré-1993)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten

    shock!
    Zoals?

    Zo een vintage V8 is wel lekker... ook het AMG blok is oldie.

    16v V8 is zelfs doenbaar (275pk). 5000 max wordt 5750 max toeren. Dat is belangrijkst. De boel ontdieselen.
    Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
    @carlito

    Anders een M119 5.0 of zo?

    keuringsgewijs?
    Koppeling/bak?
    Electronics?
    M119 is inderdaad een goed blok om in die kar te leggen. Op de keuring weten ze écht niet dat dat er niet inhoort hoor. Gewoon de luchtfilterbak iets veranderen zodat ie minder plastiekerig eruitziet.

    Zelfs een M113 zou ik durven overwegen. En als het echt snel moet gaan kan je daar het 55K blok voor nemen

    Maar op zich zit een SLC al irritant onstabiel te zijn als je de M117 560 met 300pk neemt.

    Comment


    • in de vergelijkende test indertijd was de 560 sl 300pk stabieler als een jaguar xjs v12 alleszins
      en vele rapper...27.7 op de km

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        in de vergelijkende test indertijd was de 560 sl 300pk stabieler als een jaguar xjs v12 alleszins
        en vele rapper...27.7 op de km
        Zegt genoeg over de xjs

        Ahja, rechtdoor is dat goed te doen, maar je kan geen sik sneller door een bocht dan een 300, dus het enige wat je doet is remmen oproken.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          M119 is inderdaad een goed blok om in die kar te leggen. Op de keuring weten ze écht niet dat dat er niet inhoort hoor. Gewoon de luchtfilterbak iets veranderen zodat ie minder plastiekerig eruitziet.

          Zelfs een M113 zou ik durven overwegen. En als het echt snel moet gaan kan je daar het 55K blok voor nemen

          Maar op zich zit een SLC al irritant onstabiel te zijn als je de M117 560 met 300pk neemt.
          M119 5000cc is al dik ok...

          M113 misschien te ver.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken
            En eentje om af te sluiten

            1984 toch ?

            Comment


            • 'k vind de bodykit van de AMG wel mooier dan die van de 16 klepper.

              Comment


              • ze moeten er allebei zijn

                Comment


                • 2 prachtkarren, dat is zeker maar ik zou voor de AMG gaan mocht ik de keuze krijgen.

                  Comment


                  • september 1985

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                      september 1985
                      Nu maak je mij héél jaloers.

                      Verkoop die kar eens aan mij

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        M119 is inderdaad een goed blok om in die kar te leggen. Op de keuring weten ze écht niet dat dat er niet inhoort hoor. Gewoon de luchtfilterbak iets veranderen zodat ie minder plastiekerig eruitziet.
                        Hoeveel zou dat kosten in materiaal?
                        M119 + electronica + nieuwe bak + ...?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Nu maak je mij héél jaloers.

                          Verkoop die kar eens aan mij

                          Neen



                          29 euri taks voor 200pk
                          Kan al niet wachten.
                          Want dit jaar was het 430 euro taks voor 120 pk

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                            Hoeveel zou dat kosten in materiaal?
                            M119 + electronica + nieuwe bak + ...?
                            Goh, denk dat je dan tussen de 5 a 10k kwijt gaat zijn.

                            Maar die dingen moet je met RRD overleggen, die kan alles pakken goedkoper dan mij

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                              Neen



                              29 euri taks voor 200pk
                              Kan al niet wachten.
                              Want dit jaar was het 430 euro taks voor 120 pk
                              Ik dacht dat die 140pk had? In ieder geval: vét!

                              Comment


                              • Nope bleek spijtig genoeg niet meer de originele motor te zijn die er nu inzit, en dus vermoedelijk een 122pk standaard versie.

                                Comment


                                • Citaat uit A&S december 1984

                                  De zwarte pace-maker

                                  AMG speelde in de Grote Prijs van Portugal in Estoril pace-car met een zwart gelakte SEC-coupé, voorzien van de nieuwe cilinderkop met vier kleppen - dat maakt 32 voor de V8 - waardoor hij 340 pk krijgt en 260 km/uur snel is. AMG is trouwens nogal populair in F1-kringen. Warwick rijdt een SEC in navolging van Tambay, Rosberg, Arnoux, Agostini, Ghinzani en Uncini. Bernie Ecclestone hield het bescheiden bij een 190 E 2.3 16-klepper
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                    Nope bleek spijtig genoeg niet meer de originele motor te zijn die er nu inzit, en dus vermoedelijk een 122pk standaard versie.
                                    Ondanks dat ik het wel wil begrijpen, snap ik het niet meer

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                      Citaat uit A&S december 1984

                                      Bernie Ecclestone hield het bescheiden bij een 190 E 2.3 16-klepper
                                      Eik, nu wil ik nie meer met de mijne rijden, zo'n kwal.
                                      Die letzten Worte ...
                                      ... eines Diesel-Fahrers:
                                      "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                      W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                      W201 BENZIN

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                                        Ondanks dat ik het wel wil begrijpen, snap ik het niet meer

                                        Is toch heel simpel?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                          Maar die dingen moet je met RRD overleggen, die kan alles pakken goedkoper dan mij
                                          Goed om te weten, thx !

                                          Comment

                                          Working...
                                          X