Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aufrecht Melcher Grossaspach (AMG pré-1993)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• gooh zalig beeld op die foto's... ziet er zo'n braaf 124'ske, maar wel eentje met 300pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      is die ook van juliie ?

Ahja, das de 300E hé.

En inderdaad, z'n roepnaam hier thuis is 'De Groenen'...

Net als de 300TD, die 'Den Blauwen' genoemd wordt.

Comment

• die nr-plaatopvuller klopt niet

maar das ni erg, jezus wat een autoooo

Comment

• Prachtig

Hoeveel is die waard?
          En wat met die zwarte met turbokit?

Comment

die nr-plaatopvuller klopt niet

maar das ni erg, jezus wat een autoooo

D'er hangt geen nummerplaat op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
              Prachtig

Hoeveel is die waard?
              En wat met die zwarte met turbokit?
              Niet veel vrees ik.
              Neen: gelukkig! Dan ga ik hem zeker niet verkopen...

Die 16 klepper met de turbokit is van een kennis die in het buitenland woont. Wij houden de auto bij.

Comment

• nee zie ik, maar er zit zo'n plastieke groen ding tss jullie achterlichten dat er enkel in amerika tussenzat, en dat is erg mooi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  Niet veel vrees ik.
                  Neen: gelukkig! Dan ga ik hem zeker niet verkopen...

Die 16 klepper met de turbokit is van een kennis die in het buitenland woont. Wij houden de auto bij.
                  Gelijk heb je...

Maar ik wil al een tijdje een deftige 190 kopen, daarmee

Comment

• Vetten underdog, nog meer dan Roughneck's zalige 500!

Wat is er mis met de AMG dat 'ie een restauratie nodig heeft?

Comment

Gelijk heb je...

Maar ik wil al een tijdje een deftige 190 kopen, daarmee

oooooh, zelfs als 'ie hem wil verkopen... ik ga het je zeker NIET vertellen.....

Comment

oooooh, zelfs als 'ie hem wil verkopen... ik ga het je zeker NIET vertellen.....

Mijn ogen spuwen vuur nu

Ik vind ooit wel een specialleke met véél te véél pk's...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                          Vetten underdog, nog meer dan Roughneck's zalige 500!

Wat is er mis met de AMG dat 'ie een restauratie nodig heeft?
                          Thx!

De Baby-AMG heeft volgende 'probleempjes':

- Ben de sleutels kwijt, op zich geen probleem, maar er is ooit een nieuw contactslot in gemonteerd, dus das een andere sleutel dan die voor de portiersloten.

- Koppakking is (vermoedelijk (hopelijk)) kapot.

- Benzinepomp werkt niet (denk ik, laatste keer dat ik probeerde, reeds enkele jaren terug, wou hij niet meer in gang schieten, en khoorde de pomp ook niet zoemen dacht ik)

- en nog wat prullen voor de rest, maar kdenk op't eerste zicht dat da de grootste werken zijn.

Comment

Mijn ogen spuwen vuur nu

Ik vind ooit wel een specialleke met véél te véél pk's...

uiteraard!

Of je maakt er zelf een projectje van:
                            koop een 190E 2.0 of 2.3 8 klepper, en bouw hier een turbo-kit op.

Ben aan het denken dit te doen met de 2.0 AMG eens die in orde is. Het enige voze is dat ge daar 'in principe' niet mee door de keuring graakt...

Comment

nee zie ik, maar er zit zo'n plastieke groen ding tss jullie achterlichten dat er enkel in amerika tussenzat, en dat is erg mooi
                              De achterkant is volledig 'europees' origineel hoor.

Het enige dat uiterlijk veranderd geweest is, is een facelift motorkap en grill, en de verlaging.

Comment

• dat wist ik niet, prachtige kont

Comment

• aaah die kleur, zo'n goede photoshootpartner voor....

Comment

dat wist ik niet, prachtige kont
                                    Thx booooy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                      aaah die kleur, zo'n goede photoshootpartner voor....

Als gij den tax en verzekering betaald, mij goe!

Comment

W124 AMG. . . . .

300E AMG

3,2 liter
                                        12 klepper
                                        245pk
                                        Cx waarde: 0,26
                                        Top: 246 km/uur
                                        1000 meter van staande start: 27 seconden.
                                        Kostprijs in 1989: (omgerekend) 64.028,00 Euro.

"Der Hammer"

Mercedes-Benz 300E
                                        5,6 liter V8
                                        32 klepper (W126 560 motor met AMG 4-klepskop)
                                        360pk bij 5500
                                        510Nm bij 4000
                                        Achterdifferentieel met torsen sperwerking
                                        Banden: 245/45 R17, Pirelli P700 (tiens... komt me bekend voor... )
                                        0-400 meter: 13,4 seconden
                                        0-1000 meter: 24,1 seconden (in perspectief: 1 seconde sneller dan een Ferrari 328 GTS, en een Testarossa had de allergrootste moeite om de 300E te evenaren)
                                        Top: 300+ km/u

"Der Hammer" brak trouwens in zijn tijd een wereldrecord: Een Cx waarde van 0,25 betekende de gestroomlijndste 4 deurs sedan in die tijd.
                                        Uh? w124's zijn toch wel vrij 'hoekig', hoe komen die ooit aan zo'n stroomlijn?

Moderne wagens mogen toch al uiterst veel moeite doen om een Cx van 0.26 te halen...

Comment

• Hoeveel pk heeft zo'n 190 2.0 AMG? 165?

En zo'n 16klepper met turbo? Hoe rijdt zo een ding? Helpt de turbo de mooie 'loopcultuur' van zo een motor niet naar de knoppen?

Hoeveel pk krijg je uit een 2.3-16 of 2.5-16 zonder turbo? (dus nokkenassen, uitlaat, lichtere pistons en drijfstangen, luchtinlaat, whatever...)

Comment

Working...
                                          X