Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aufrecht Melcher Grossaspach (AMG pré-1993)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat een tjoeningkarren

Ik wil die 500 AMG van mobile

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
      Wat een tjoeningkarren

En ik die 190!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
        ik ook
        Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        En ik die 190!
        ik ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          ik ook

ik ook
          jij moet leren delen!!

Comment

• Ik moet niks.

Comment

• zoek sleutels!
              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Comment

• Baby-hammer is zo geil.

Comment

• Nu marginaal en tjoening.

Maar wel vet! En beesten van motoren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten

Wat moet dat nog kosten zo'n bak? Als ik m'n hoekige low-slung eighties car-thema wil aanhouden lijkt dit me DE ideale opvolger voor m'n beejemweetje

Comment

• Ik vrees er voor dat dat wel iets duurder is dan je Beejemweej

Comment

• Prijs is eigelijk bijzaak. Je mag al een gat in de lucht springen als je er eentje vindt.

Comment

• Nog een paar weetjes over de 300E 5.6/6.0 AMG:

- Eerste serie 300E V8 (1986): 560SEC motor, met andere cilinderkoppen erop, en zo 32 kleppen ipv. 16, en nog een paar kleine aanpassingen: 360pk.
                            - Tweede serie 300E V8 (1988 ): 560SEC motor, uitgeboord tot 6.0 liter, uiteraard ook de 4-kleps cilinderkoppen erop: 385pk, 566Nm.

- 4-bak uit de S-klasse, met kleppendoos van AMG.

- Differentieel werd vervangen door een Gleasen Torsen LSD

- Achterste subframe werd custom aangepast door AMG

- Volledige AMG-ophanging rondom.

- Maar alle voorgaande mods kon je ook achterwege laten, indien je dit wenste, en bijvoorbeeld enkel de motor laten installeren. Zoals geweten is, kon je bij AMG je auto samenstellen zoals je zelf wou. Je kon zelfs een 300E 'Hammer' laten maken zonder de 4-kleps koppen erop; of eentje zonder enige uiterlijke veranderingen, etc etc.

- Luchtweerstand Cd = 0,25; een rekord in die tijd voor een 4-deurs sedan.

- 0-100 voor de 6.0 liter: tussen 4,8 en 5,4 seconden (beste en slechtste waarde van tests)
                            0-160: 13 seconden.

- Topsnelheid 6.0 liter: 306 km/uur.

- Een 'volledige' 'Hammer', kostte in 1988 in de US $180.000.

- Stukje uit artikel van 'Worlds fastest sedans':
                            "What you'd get for your money was an exceptionally quick and stable sedan. It's not quite as smooth-riding as the 300E that spawned it, but with twice the power and Ferrari GTO performance, who really cares? In 2004 the Hammer's performance is impressive, but in the late 80s, when even Porsche's range-topping 928 S4 would be swept aside in a straight line, it was truly brutal. This is not to say that the Hammer itself was brutal. In fact, despite its name and all the intimidating numbers, its smooth power delivery and well-tuned chassis made the Hammer a very confidence-inspiring drive.
                            So there you have the Hammer. Almost makes you wish it was 1988 all over again, doesn't it? - by Traian Popescu"

Last edited by ; 07/11/2007, 18:42.

Comment

• Detail-sheet:

Comment

• De hammer die eigelijk redelijk onbekend is, is de 300E 5.0 V8. Gemaakt door AMG in 1984.
                                Hiervoor gebruikte AMG het M117 blok uit de 500SEC, en plaatste hier twee 4-kleps cilinderkoppen op. 340pk en 280km/uur waren het resultaat.

Comment

zoek sleutels!
                                  zalige foto!!! Prachtige wagens!!!

alleen mocht die kerel wat meer emotie tonen die de wagen rijd

Comment

Die shadowlook...

Dus dat is dus de 190E AMG met een 3.2 motor, topmodel zeker.

En die 190E's 2.3 en 2.5's 16v, zijn dat dan gewoon de sportievere modellen geweest, of gewoon de zwaarste motoren?

En die E, voorwat staat dat?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
                                      zalige foto!!! Prachtige wagens!!!

alleen mocht die kerel wat meer emotie tonen die de wagen rijd
                                      ja, hij zit daar precies met tegengoesting
                                      Wil anders wel even het stuur overnemen als hij het beu is
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten

Die shadowlook...

En die 190E's 2.3 en 2.5's 16v, zijn dat dan gewoon de sportievere modellen geweest, of gewoon de zwaarste motoren?

de 2.3 en 2.5 kwamen van Mercedes zelf uit hè (tis te zeggen met de hulp van Cosworth)
                                      en ik denk inderdaad dat de 3.2 zwaarste motor is geweest in een 190

de E? Ik zou zeggen Einspritzung, but my guess is as good as yours
                                      Last edited by quadrifoglio; 07/11/2007, 20:39.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten

Die shadowlook...

spillies, shadowlook.

AMG heeft dat uitgevonden, dat weet je toch.

Jup, deze 3.2 met 234pk en 317Nm was de zwaarste motor die je bij AMG kon bestellen. Deze auto wordt ook 'Der Baby-Hammer' genoemd, om duidelijke redenen.
                                        6,9 naar 100, 27 seconden over de kilometer, en top van 247 als ik me niet vergis.

Brabus heeft nog een 190E aangeboden met 3.6 liter motor in (ook op basis van de M103 motor), met 285pk (dacht ik). Dat ding was absurd vet. Moet eens kijken of ik online pics van die kar vind.

190E 2.3-16 en 190E 2.5-16 zijn de sportiefste W201's, geleverd door Mercedes-Benz ZELF. Geen tuning dus (wat AMG en Brabus bijv. wél is).

'E' staat inderdaad voor Einspritzung, zoals Quadrifoglio zegt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                          spillies, shadowlook.

AMG heeft dat uitgevonden, dat weet je toch.
                                          So?

Hoe heette dit toen dan?

Ahja, bedankt voor de uitleg, het is dus nog altijd zoals nu een beetje niet?

C63 AMG, pure sportwagen <-> C350, sportief maar meer dan vroeger op comfort gericht zeker?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Working...
                                          X