Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aufrecht Melcher Grossaspach (AMG pré-1993)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    ook, daarin geef ik je gelijk.

    Maar hetgene wat er aanhangt telt ook he.

    No further discussion needed

    Dat alcantara van je RS2 vind ik trouwens nog vetter, en die kar ook (dan die S4 dan toch)

    Comment


    • De aanhang geeft de Benz dik op z'n kloten

      Comment


      • anywhere, anytime

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
          De aanhang geeft de Benz dik op z'n kloten
          Euhm, zeker van?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Euhm, zeker van?

            Duuuh.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Euhm, zeker van?
              Ja.



              Maar 't is wel dik.


              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                Duuuh.
                Dus een RS2 doet beter dan dit:

                385pk
                0-60mph: 4.8
                0-100mph: 13.0
                Top: 305,8

                Vet!

                Comment


                • Enkel pk's en top niet (buuh), maar de rest moet wel lukken. En anders neem je die van P-cat maar

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                    Enkel pk's en top niet (buuh), maar de rest moet wel lukken. En anders neem je die van P-cat maar
                    Tuttut, standaard shit alleen he

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Dus een RS2 doet beter dan dit:

                      385pk
                      0-60mph: 4.8
                      0-100mph: 13.0
                      Top: 305,8

                      Vet!
                      neen


                      Maar die audi-krellen hebben wel het voordeel dat ze zonder gek te doen, beter kunnen presteren dan dit. En dan ben je bij die AMG een fortuin kwijt

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                        neen


                        Maar die audi-krellen hebben wel het voordeel dat ze zonder gek te doen, beter kunnen presteren dan dit. En dan ben je bij die AMG een fortuin kwijt
                        Kwaliteit kost nu eenmaal geld.

                        Comment


                        • Hadden die dingen geen 272 pk?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                            Hadden die dingen geen 272 pk?
                            De Hammers niet.

                            Zelfs de gewone 500E had al 326pk, dus waarom zou de top-AMG er dan minder hebben

                            272pk is een 535d

                            Comment


                            • Ah didn't know. Indd, met 272 pk kom je al zéker te kort voor de RS2

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten


                                boring inderdaad, en toch ook de afstand tussen de verschillende cilinderharten verschilt toch?
                                neen hé. onderblok is identiek. M.a.w. cilinderhartafstand is identiek, hoe fel de boring ook verschilt.


                                Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                Had AMG niet zelf een multiklepperkop voor de 2.0 voorzien?
                                nope.


                                Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                Echt simpel lijkt het me niet. Aangezien de 2.0 een kortere slag heeft dan de 2.5 zal je met dezelfde cilinderkop al waarschijnlijk een kortere ketting nodig hebben. En zitten die gaten van de oliekanalen en dergelijke op exact dezelfde plaats?
                                slag maakt niks uit. plaats van de krukas tov nokkenaswielen is identiek. er zitten nog drijfstangen en krukastappen tussen hé.




                                Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                En een cilinderkopdichting, kan je die zelf op maat laten maken? Waarschijnlijk wel maar dat zal ook een kostelijke zaak zijn...
                                volgens mij kan je, moest je zo'n project doen, de koppakking van een zestienklepper ofzo gebruiken. ('project'= 2.3 8v naar 2.3-16).



                                Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                Nuja, van mij mag je het proberen hoor. Maar neem dan gewoon een heel 2.5-16 blok. Minder geklungel, goedkoper, meer fun

                                alleen heb je dan geen "2.0 AMG" meer


                                Ja eigenlijk is dat wel zo. Tzal veel goedkoper (én veiliger) zijn om er gewoon een heel 16 klepper blok in te lepelen. past toch perfect.

                                Maar was gewoon met het idee van een 2.0-16 aan het spelen.


                                En true, dan verliest 'ie heel wat 'AMG-ness'... en dat willen we eigenlijk niet

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                  heb ik van 3 revisiebedrijven gehoord, staat zo in de catalogus, dus zal wel kloppen

                                  okay, dan zal het wel zo zijn.

                                  Tis maar dat die kerel waarvan we rondleiding kregen bij MB Stuttgart daarover begon. maar dat had 'ie niet vermeld.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                    De Hammers niet.

                                    Zelfs de gewone 500E had al 326pk, dus waarom zou de top-AMG er dan minder hebben

                                    euhm??

                                    500E is van '90-'91...

                                    Eerste hammer is in '85 uitgekomen...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                      euhm??

                                      500E is van '90-'91...

                                      Eerste hammer is in '85 uitgekomen...
                                      Jaja.

                                      Maar stel dat de hammers er nog niet waren, waren er zeker gekomen met meer dan die 326pk.

                                      De E60 bvb.

                                      Gewoon het gedacht van LL alleen al dat de top AMG maar 272pk had

                                      Comment


                                      • Ik heb nergens over de top gesproken

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                          Jaja.

                                          Maar stel dat de hammers er nog niet waren, waren er zeker gekomen met meer dan die 326pk.

                                          De E60 bvb.

                                          Gewoon het gedacht van LL alleen al dat de top AMG maar 272pk had

                                          ohja, zo.

                                          ja da is.

                                          jammie E60




                                          Maar hammer is vetter.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X