Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aufrecht Melcher Grossaspach (AMG pré-1993)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
    roept vragen op mbt koppeling...
    Verklaar je nader?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
      Verklaar je nader?
      just did

      maar mijn vrees is altijd groter dan nodig.

      Comment


      • Op die manier

        Comment


        • Koppeling vervangen is twee keer niets. Gene stress.

          Comment


          • @matteus:

            klein vraagske: als ge de OM 602 turbo naar +150pk kunt brengen, hoe zit dat dan met de OM 603 turbo?

            Comment


            • 180 pk hé

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                180 pk hé
                mmm
                (dat is dan ook incl. intercooler insteken? )

                heb je in feite grafieken/curves van die motoren? (in allerlei standaard en andere toestanden)
                Op internet is dat moeilijk... te oud denk ik. Het enige zijn de wacko amerikanen met hun +300pk 300D Turbo's
                Last edited by ; 12/09/2010, 21:57.

                Comment




                • Gefunden JA!

                  Ganz toll!

                  300D turbo max pk @ 4600 t

                  Comment


                  • Dat koppelverloop van die atmo diesels...

                    300D

                    Comment


                    • yep

                      wat opvalt is die atmo trekkracht zelfs rond 1000 t/min.
                      en die vrij vlakke koppelcurve voor een turbo. Vandaag veel steiler (naar beneden).
                      Benieuwd naar die curves voor de 180pk versie.
                      Is die turbo "bump" dan groter?

                      En weten dat die diesels vandaag stilvallen als je aanzet in 2de. wussies!

                      Comment


                      • dat blijft opmerkelijk ja, in 2e of 3e aan 1000 toeren gas geven en dat is weg. Traag, maar weg.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                          En weten dat die diesels vandaag stilvallen als je aanzet in 2de. wussies!

                          Met de 300TD kon ik in één versnelling van 0 naar 160 gaan.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                            Met de 300TD kon ik in één versnelling van 0 naar 160 gaan.
                            Tis gelijk een automaat, maar dan anders

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                              Tis gelijk een automaat, maar dan anders

                              En start-stop.

                              Gewoon stoppen zonder koppeling indrukken in 4de, motor valt uit. Wegrijden: starten met plankgas in 4de versnelling, eens motor 300 toeren draait, starter lossen, en blijven planken tot 160.

                              Fak dat starterke heeft toch wat gepresteerd eigenlijk tijdens z'n leven.

                              Comment




                              • WTF

                                Comment


                                • das echt overdreven, dat koppel van die diesels

                                  nou moet ik zeggen dat cx zijn koppel van de 300se, en het aanvoelen van mijn 260 naft, ongeveer gelijklopend is

                                  benz

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                    En start-stop.

                                    Gewoon stoppen zonder koppeling indrukken in 4de, motor valt uit. Wegrijden: starten met plankgas in 4de versnelling, eens motor 300 toeren draait, starter lossen, en blijven planken tot 160.

                                    Fak dat starterke heeft toch wat gepresteerd eigenlijk tijdens z'n leven.
                                    Klinkt als een traktor

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                      dat blijft opmerkelijk ja, in 2e of 3e aan 1000 toeren gas geven en dat is weg. Traag, maar weg.
                                      Iets wat uit ervaring in een S70 2.0 naft uit '97 zelfs lukt.
                                      Wat mij er toe aanzet om echt de ECU te verdenken.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        das echt overdreven, dat koppel van die diesels

                                        nou moet ik zeggen dat cx zijn koppel van de 300se, en het aanvoelen van mijn 260 naft, ongeveer gelijklopend is

                                        benz
                                        Benz naftes die zo goed als evenveel koppel hebben en aan dezelfde toeren dan hun diesels

                                        Comment


                                        • Comment

                                          Working...
                                          X