Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aufrecht Melcher Grossaspach (AMG pré-1993)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • wit, en zonder uiterlijke kenmerken

    Comment


    • Allez, jong, zo 70's geel of oranje is toch mega?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
        Allez, jong, zo 70's geel of oranje is toch mega?
        2nd that!
        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
        Current:
        1987 Mercedes-Benz W124 200D
        1979 Mercedes-Benz W123 280E
        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
        Ex:
        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
        1976 Mercedes-Benz W123 250
        1987 Mercedes-Benz W124 230E

        1979 Mercedes-Benz W123 300d
        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

        1990 Mercedes-Benz C124 300CE
        1980 Mercedes-Benz W123 280
        1989 Mercedes-Benz W124 230E

        Comment


        • Doet mij ook teveel aan oliesjeiktoestanden denken.

          Geef mij maar gewoon die Hammer!

          Comment


          • al die gekke kleuren zijn fantastisch van benz
            zeker met dan een kompleet anders kleurig interieur vroeger kost alles

            maar ik wil daar dagelijks mee karren zonder als in hometown de oranjen stationwagen genoemd te worden dan

            Comment


            • Oranje auto met olijfgroen pullman interieur

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                Ik ben altijd al gepassioneerd geweest door dit uitermate succesvolle en boeiende tuningmerk. Deze topic heb ik aangemaakt bij 'Oldtimers', omdat ik hier de bedoeling heb om het over AMG voertuigen te hebben VOOR de Mercedes-Benz -- AMG fusie in 1993.
                Alle AMG getunede auto's dus tot de Mercedes-Benz C36 AMG (dus deze NIET inbegrepen) horen hier thuis.

                Ik zal beginnen een korte geschiedenis van AMG neer te 'pennen':

                AMG:
                - Hans Werner Aufrecht
                - Erhard Melcher
                - Grossaspach

                De eerste twee namen zijn van de oprichters van AMG, de derde naam is het stadje waar het allemaal geschiedde...
                Hans W. Aufrecht en Erhard Melcher werkten bij Daimler, maar vonden het spijtig dat er geen echte 'power' Mercedessen werden gebouwd.
                Met hun eigen visies startten zij samen in 1967 een klein ingenieurs'bureautje' in een oude schuur in Grossaspach.



                Daar bouwden zij de legendarische AMG 300 SEL 6,8; die later de 24 Uren van Spa-Francorchamps zou winnen.
                Uiteraard lokte dit nogal wat opwinding en nieuwsgierigheid uit! Daarna begonnen de twee in het kleine schuurtje Heckflosse's en S-klassen te 'veredelen', voor vermogenshongerige klanten.





                Hans W. Aufrecht was diegene die met veel dynamiek en organisatie AMG wou expanderen. Erhard Melcher werkte graag in alle rust en zonder stress in de werkplaats.
                In 1976 verhuisde AMG naar een nieuwe werkplaats in Affalterbach, en tegen 1978 had het kleine fabriekje al meer dan 40 medewerkers.



                Vanaf 1976 zorgde de W123, met 2.8 injectie-motor, voor een serieuze vooruitgang en expansie in de ontwikkeling en productie van het tuningbedrijf. Ook de komst van de W126, en de kleine ('baby-benz') 190E zorgde voor een ideaal 'gamma'.



                In 1985 kwam AMG aanzetten met een eigen (door Erhard Melcher) ontwikkelde 4-kleppen cilinderkop. Hiermee kon het vermogen van de M117 5.0 V8 tot 340pk bereiken. Het ooit zo kleine en niets-betekenende tuningbedrijfje was nu zodanig gegroeid en ontwikkeld, dat het 'salonwaardig' geworden was.



                De ontwikkelingsafdeling van AMG ging ondertussen ook enkele keren vreemd. Zo ontwikkelde het bepaalde carrosserie onderdelen voor Seat en enkele Japanse merken. Ook produceerde AMG voor de Formule 1 een 4-kleppen V8 motor met over de 500pk.



                In 1990 werkten AMG en Mercedes-Benz voor het eerst samen in het 'Tourenwagen'-project "190E 2.5-16 EVO". Ondertussen werkten er al meer dan 400 werknemers bij AMG.
                In 1991 mocht AMG voor het eerst gebruik maken van het Daimler distributienetwerk, en dus kon je een AMG auto kopen in de Mercedes dealership.

                Mercedes-Benz kocht in 1993 voor 51% aandelen in AMG, en daarmee was de fusie compleet. Het eerste samenwerkingsproduct tussen de twee bedrijven werd de 'C36 AMG'.




                Zo, laat dit een inleiding wezen voor het VETSTE topic allertijden!



                Met ander woorden A (I) M( ' M) G (GAY)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door EuroM3.0 Bekijk Berichten
                  Met ander woorden A (I) M( ' M) G (GAY)
                  Een AMG nummerplaat op een MGF zou zo fout zijn dan

                  Comment


                  • Neen, dat is correct.

                    Net zoals al die BMW-rijders met 1-AIR-xxx, of 1-ALI-xxx

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door EuroM3.0 Bekijk Berichten
                      Met ander woorden A (I) M( ' M) G (GAY)

                      Kom kom niet teveel zeveren!

                      Comment


                      • Staan er regelmatig te koop op ebay.

                        Ik zou wel nog een tellerbak willen.

                        Comment


                        • Dat tweede

                          Autohandel Türk Türk

                          Wel veel te duur voor een cirkel met wat leder rond

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Twingo1 Bekijk Berichten
                            Is er hier iemand die meer weet over deze M117 5.2 Liter AMG V8? Info over deze motor is vrij summier. Helaas. Zou er graag meer over willen weten.
                            Niemand die hier meer over weet?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Twingo1 Bekijk Berichten
                              Niemand die hier meer over weet?
                              Ik heb mijn vraag ook op dit forum gesteld. http://forum.amg-owners-club.org/pub...-5-2-liter-v8/

                              En daar staat ook het antwoord. (Edit 1-5-2011) Yes, we got him.
                              Last edited by Twingo1; 01/05/2011, 13:09.

                              Comment


                              • Jammer dat er niet meer in dit topic wordt gereageerd.

                                Comment


                                • Moest er iemand een antwoord weten op je vraag zou je het wel krijgen denk ik.

                                  Ikzelf had ooit wel eens gehoord van de 5.2 M117, maar heb eerlijk gezegd nog nooit een auto gezien die deze motor had ingebouwd, dus ik vermoed dat dat blok verschrikkelijk zeldzaam is.
                                  Als je er eentje vindt zal die hoogstwaarschijnlijk in een 126 zitten. Maar dan nog, de 'meeste' zijn 5 liters, 5.6 of 6 liters multikleppers.

                                  Ben je op zoek naar zo'n motor misschien?

                                  Comment


                                  • Ik heb er ook enkel maar over gehoord, nog geen enkele -zelf op foto- gezien.

                                    Comment


                                    • Ik ben er niet naar op zoek, naar een auto met zo'n M117 5.2 Liter AMG V8. Maar juist omdat info over die motor zo schaars is, vind ik het een uitdaging om dan toch meer over zo'n uniek exemplaar te weten te komen. En dat is dus gelukt. Geeft mij veel voldoening. Zie mijn vorige posts.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Twingo1 Bekijk Berichten
                                        Ik ben er niet naar op zoek, naar een auto met zo'n M117 5.2 Liter AMG V8. Maar juist omdat info over die motor zo schaars is, vind ik het een uitdaging om dan toch meer over zo'n uniek exemplaar te weten te komen. En dat is dus gelukt. Geeft mij veel voldoening. Zie mijn vorige posts.
                                        Is Twingo1 de moderne equivalent van Weide1 ?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X