W124 AMG. . . . .
300E AMG
3,2 liter
12 klepper
245pk
Cx waarde: 0,26
Top: 246 km/uur
1000 meter van staande start: 27 seconden.
Kostprijs in 1989: (omgerekend) 64.028,00 Euro.
"Der Hammer"
Mercedes-Benz 300E
5,6 liter V8
32 klepper (W126 560 motor met AMG 4-klepskop)
360pk bij 5500
510Nm bij 4000
Achterdifferentieel met torsen sperwerking
Banden: 245/45 R17, Pirelli P700 (tiens... komt me bekend voor... )
0-400 meter: 13,4 seconden
0-1000 meter: 24,1 seconden (in perspectief: 1 seconde sneller dan een Ferrari 328 GTS, en een Testarossa had de allergrootste moeite om de 300E te evenaren)
Top: 300+ km/u
"Der Hammer" brak trouwens in zijn tijd een wereldrecord: Een Cx waarde van 0,25 betekende de gestroomlijndste 4 deurs sedan in die tijd.
Later werd de 5.6 liter V8 uitgeboord naar 6.0 liter. Hierdoor kreeg de Hammer 385pk en 566Nm.
Tellers van de "300E Hammer":
300E AMG
3,2 liter
12 klepper
245pk
Cx waarde: 0,26
Top: 246 km/uur
1000 meter van staande start: 27 seconden.
Kostprijs in 1989: (omgerekend) 64.028,00 Euro.
"Der Hammer"
Mercedes-Benz 300E
5,6 liter V8
32 klepper (W126 560 motor met AMG 4-klepskop)
360pk bij 5500
510Nm bij 4000
Achterdifferentieel met torsen sperwerking
Banden: 245/45 R17, Pirelli P700 (tiens... komt me bekend voor... )
0-400 meter: 13,4 seconden
0-1000 meter: 24,1 seconden (in perspectief: 1 seconde sneller dan een Ferrari 328 GTS, en een Testarossa had de allergrootste moeite om de 300E te evenaren)
Top: 300+ km/u
"Der Hammer" brak trouwens in zijn tijd een wereldrecord: Een Cx waarde van 0,25 betekende de gestroomlijndste 4 deurs sedan in die tijd.
Later werd de 5.6 liter V8 uitgeboord naar 6.0 liter. Hierdoor kreeg de Hammer 385pk en 566Nm.
Tellers van de "300E Hammer":
Comment