gooh zalig beeld op die foto's... ziet er zo'n braaf 124'ske, maar wel eentje met 300pk
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aufrecht Melcher Grossaspach (AMG pré-1993)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenis die ook van juliie ?
Ahja, das de 300E hé.
En inderdaad, z'n roepnaam hier thuis is 'De Groenen'...
Net als de 300TD, die 'Den Blauwen' genoemd wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendie nr-plaatopvuller klopt niet
maar das ni erg, jezus wat een autoooo
D'er hangt geen nummerplaat op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenPrachtig
Hoeveel is die waard?
En wat met die zwarte met turbokit?
Neen: gelukkig! Dan ga ik hem zeker niet verkopen...
Die 16 klepper met de turbokit is van een kennis die in het buitenland woont. Wij houden de auto bij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenNiet veel vrees ik.
Neen: gelukkig! Dan ga ik hem zeker niet verkopen...
Die 16 klepper met de turbokit is van een kennis die in het buitenland woont. Wij houden de auto bij.
Maar ik wil al een tijdje een deftige 190 kopen, daarmee
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenGelijk heb je...
Maar ik wil al een tijdje een deftige 190 kopen, daarmee
oooooh, zelfs als 'ie hem wil verkopen... ik ga het je zeker NIET vertellen.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichtenoooooh, zelfs als 'ie hem wil verkopen... ik ga het je zeker NIET vertellen.....
Ik vind ooit wel een specialleke met véél te véél pk's...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenVetten underdog, nog meer dan Roughneck's zalige 500!
Wat is er mis met de AMG dat 'ie een restauratie nodig heeft?
De Baby-AMG heeft volgende 'probleempjes':
- Ben de sleutels kwijt, op zich geen probleem, maar er is ooit een nieuw contactslot in gemonteerd, dus das een andere sleutel dan die voor de portiersloten.
- Koppakking is (vermoedelijk (hopelijk)) kapot.
- Benzinepomp werkt niet (denk ik, laatste keer dat ik probeerde, reeds enkele jaren terug, wou hij niet meer in gang schieten, en khoorde de pomp ook niet zoemen dacht ik)
- en nog wat prullen voor de rest, maar kdenk op't eerste zicht dat da de grootste werken zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenMijn ogen spuwen vuur nu
Ik vind ooit wel een specialleke met véél te véél pk's...
uiteraard!
Of je maakt er zelf een projectje van:
koop een 190E 2.0 of 2.3 8 klepper, en bouw hier een turbo-kit op.
Ben aan het denken dit te doen met de 2.0 AMG eens die in orde is. Het enige voze is dat ge daar 'in principe' niet mee door de keuring graakt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtennee zie ik, maar er zit zo'n plastieke groen ding tss jullie achterlichten dat er enkel in amerika tussenzat, en dat is erg mooi
Het enige dat uiterlijk veranderd geweest is, is een facelift motorkap en grill, en de verlaging.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenaaah die kleur, zo'n goede photoshootpartner voor....
Als gij den tax en verzekering betaald, mij goe!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenW124 AMG. . . . .
300E AMG
3,2 liter
12 klepper
245pk
Cx waarde: 0,26
Top: 246 km/uur
1000 meter van staande start: 27 seconden.
Kostprijs in 1989: (omgerekend) 64.028,00 Euro.
"Der Hammer"
Mercedes-Benz 300E
5,6 liter V8
32 klepper (W126 560 motor met AMG 4-klepskop)
360pk bij 5500
510Nm bij 4000
Achterdifferentieel met torsen sperwerking
Banden: 245/45 R17, Pirelli P700 (tiens... komt me bekend voor... )
0-400 meter: 13,4 seconden
0-1000 meter: 24,1 seconden (in perspectief: 1 seconde sneller dan een Ferrari 328 GTS, en een Testarossa had de allergrootste moeite om de 300E te evenaren)
Top: 300+ km/u
"Der Hammer" brak trouwens in zijn tijd een wereldrecord: Een Cx waarde van 0,25 betekende de gestroomlijndste 4 deurs sedan in die tijd.
Moderne wagens mogen toch al uiterst veel moeite doen om een Cx van 0.26 te halen...
Comment
-
Hoeveel pk heeft zo'n 190 2.0 AMG? 165?
En zo'n 16klepper met turbo? Hoe rijdt zo een ding? Helpt de turbo de mooie 'loopcultuur' van zo een motor niet naar de knoppen?
Hoeveel pk krijg je uit een 2.3-16 of 2.5-16 zonder turbo? (dus nokkenassen, uitlaat, lichtere pistons en drijfstangen, luchtinlaat, whatever...)
Comment
Comment