Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aufrecht Melcher Grossaspach (AMG pré-1993)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenKerel, die is af!
Morgen wisselen tegen een 325i?
Nope, maar mercikes voor het aanboddeke...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenDie velgen
Het is inderdaad een knappe W201. Maar ik zag die EVO bodykit er liever niet op
Evo is een instituut, dat mag niet gekopieerd worden
Mja, deels kan ik daar wel inkomen.
Maar het blijft wel überdik zo.
En het is natuurlijk enkel de wielkapjes en zijschortjes die 'EVO' zijn, de rest is AMG.
btw, die kit is zelfs 'nodig' omdat anders die 245 sloefkes op die velgen (ET) er niet onder gaan...
Comment
-
En het grappige is nog eigelijk,
dat als je hiermee de straat opgaat, iedereen je aankijkt als 'jonny', omdat ze dat zwart zien, die achterlichten, spoilers, wielen, ruiten, en verlaging.
Maarja, tis tenminste nog 'echte' tuning, waarbij er niet alleen esthetisch wat aan gedaan wordt, maar ook onder de kap, ophanging, remmen, etc.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenEn het grappige is nog eigelijk,
dat als je hiermee de straat opgaat, iedereen je aankijkt als 'jonny', omdat ze dat zwart zien, die achterlichten, spoilers, wielen, ruiten, en verlaging.
Maarja, tis tenminste nog 'echte' tuning, waarbij er niet alleen esthetisch wat aan gedaan wordt, maar ook onder de kap, ophanging, remmen, etc.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenDat ze maar lachen, gij hebt pk onder u voet
My thoughts exactly...
Comment
-
man man ik MOET gwn eens langskomen schitterende amg, dat filmpje, valt daar nog mee te rijden int nat ?(twas wel een beetje vochtig tijdens tfilmpje ma toch) kvinnet al een risico met den 323i
overstuur wel telkens knap gecorrigeerd ben daar nog gene held in
hoeveel vermogen heeft ie eigenlijk? of heb ik daar over gelezen?
edit: kheb het topic eens uitgespit, en gevonden!! 280pk nice
btw knap topicLast edited by Tracer; 20/12/2006, 15:51.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenerhard is een felle vent
hier is het voor mij mee begonnen, ik was 11
Comment
-
Hehe ik heb da matchboxke ook thuis in de kast staan... zalig ding. Ook een (sterk versleten weliswaar) 123 T-model AMG....
Toffe dingetjes om naar te kijken.
@ Sam: hehe je hebt het gezien het filmpje... Toen lag het inderdaad nog wat 'nat' op de baan (eerder 'ferm moist'), en wheelspin in 3de in een bocht is geen probleem.
Je voelt wel duidelijk het effect dat de Oettinger kit en de turbo op het karakter van de motor hebben:
Een 2.3-16 is nogal een hoogtoerige motor, waarbij ook het koppel pas laat komt. Met deze modificatie trekt de motor van 3000 tot 6500 toeren even hard door. Koppel is onwaarschijnlijk, turbo-lag quasi onbestaand. De 'sweet-spot' is echt tussen 3000-6000 toeren.
De échte hoge toeren (7000+) heeft 'ie duidelijk minder graag. 'K betrapte me er zelf op dat ik spontaan altijd schakelde rond 5500 à 6000 toeren, omdat daarboven het koppel wel een beetje wegvalt.
Ik denk dat het ding in het droog, én met goede, verse banden wel nog goed te rijden is hoor.
De combinatie van wegdek en banden (verhard) was zondag verre van optimaal, daarom dat hij ook zo wild doorspint tot 90 per uur als je in tweede volgas blijft geven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenHehe ik heb da matchboxke ook thuis in de kast staan... zalig ding. Ook een (sterk versleten weliswaar) 123 T-model AMG....
Toffe dingetjes om naar te kijken.
@ Sam: hehe je hebt het gezien het filmpje... Toen lag het inderdaad nog wat 'nat' op de baan (eerder 'ferm moist'), en wheelspin in 3de in een bocht is geen probleem.
Je voelt wel duidelijk het effect dat de Oettinger kit en de turbo op het karakter van de motor hebben:
Een 2.3-16 is nogal een hoogtoerige motor, waarbij ook het koppel pas laat komt. Met deze modificatie trekt de motor van 3000 tot 6500 toeren even hard door. Koppel is onwaarschijnlijk, turbo-lag quasi onbestaand. De 'sweet-spot' is echt tussen 3000-6000 toeren.
De échte hoge toeren (7000+) heeft 'ie duidelijk minder graag. 'K betrapte me er zelf op dat ik spontaan altijd schakelde rond 5500 à 6000 toeren, omdat daarboven het koppel wel een beetje wegvalt.
Ik denk dat het ding in het droog, én met goede, verse banden wel nog goed te rijden is hoor.
De combinatie van wegdek en banden (verhard) was zondag verre van optimaal, daarom dat hij ook zo wild doorspint tot 90 per uur als je in tweede volgas blijft geven.
zondag als je zo nog eens dicht in de buurt bent en je bent aant filmen ... Steve weet mij wonen (hint hint )
je ziet wel duidelijk wanneer de turbo er vol in komt vind ik, een beest om het zo maar te zeggen, altijd maar grip zoeken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichtenoverstuur wel telkens knap gecorrigeerd ben daar nog gene held in
hoeveel vermogen heeft ie eigenlijk? of heb ik daar over gelezen?
edit: kheb het topic eens uitgespit, en gevonden!! 280pk nice
btw knap topic
Dat oversturen... kheb twee woorden voor je: 'Oefenen', en 'Kallo'
Mss nog een derde woordje derbijvoegen ook: 'voorzichtig'
Het is wel een feit dat deze auto héél 'twitchy' is, hij reageert op alles heel snel, heeft een supersnelle gaspedaalreactie, en door de stijve ophanging en omstandigheden wordt het wel aan te raden met tussengas terug te schakelen, en eerst de griplimieten toch even te 'controleren'.
Hij is snel weg vanachter (ook uiteraard door dat sper), maar als je kan hem ook héél snel terug uit een drift halen. (wel oppassen voor het bonanza-effect als je teveel of te forsig tegenstuurt, vooral dat in combinatie met gas lossen...)
Comment
Comment