Edit.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aufrecht Melcher Grossaspach (AMG pré-1993)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten5.7 naar 100 en 18.1 naar 200 met 360pk is idd machtig
Wel een ferm duur kot ... 260.000DM
EN evensnel bijna naar 100 per uur dan een Ferrari die 90pk meer heeft, en bijna 200 kg lichter is...
HEIL AAN A M G!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenEn weeral spant Porsche de kroon
élaba... bmw-rijderke!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenEN evensnel bijna naar 100 per uur dan een Ferrari die 90pk meer heeft, en bijna 200 kg lichter is...
HEIL AAN A M G!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenMachtig artikel....
Waar is de tijd toch gebleven dat ge met maar 360pk in een 4 deurs sedan nog boven de 300 km/u kon rijden...
De wagens zijn toch gestroomlijnder geworden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk BerichtenWaarom lukt dat nu niet meer?
Wat hadden die ook al weer van Cx? 0.26?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk BerichtenWaarom lukt dat nu niet meer?
Plus het feit dat ze tegenwoordig allemaal 285 banden op ulder sportkar moeten hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenGewicht denk ik is de hoofdoorzaak.
Plus het feit dat ze tegenwoordig allemaal 285 banden op ulder sportkar moeten hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenIk denk niet dat ze nog zo gestroomlijnd zullen worden als die 124's...
Wat hadden die ook al weer van Cx? 0.26?
De 300E 5.6 AMG brak in 1986 het record voor 'meest gestroomlijnde 4deurs ter wereld'....
Cw-wert: 0,25
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenSinds wanneer heeft gewicht invloed op topsnelheid
ok dan.
Ik denk toch (nee, ik weet eigelijk...) dat als ik alleen in mijne 300TD zit, ik een hogere topsnelheid heb dan dat er 4 mensen inzitten...
Stel da uwe mini 41pk heeft...
Dan gaat die toch sneller rijden als die 200kg weegt, dan moest die 2000 kg wegen hé?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichtenhmm...
ok dan.
Ik denk toch (nee, ik weet eigelijk...) dat als ik alleen in mijne 300TD zit, ik een hogere topsnelheid heb dan dat er 4 mensen inzitten...
Stel da uwe mini 41pk heeft...
Dan gaat die toch sneller rijden als die 200kg weegt, dan moest die 2000 kg wegen hé?
Hij gaat enkel sneller die topsnelheid bereiken.
Maar deze discussie is al ettelijke keren gevoerd, en telkens kwam het aan op een onbeslist duel...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenNeen.
Hij gaat enkel sneller die topsnelheid bereiken.
Maar deze discussie is al ettelijke keren gevoerd, en telkens kwam het aan op een onbeslist duel...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenIk denk toch (nee, ik weet eigelijk...) dat als ik alleen in mijne 300TD zit, ik een hogere topsnelheid heb dan dat er 4 mensen inzitten...
Onze E haalde op terugweg van vakantie met 3 personen in de auto + baggage een 210 (dacht ik) op de teller.
Paar maanden terug met 2 personen in de auto haalde 'ie 216 op de teller...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenHet duurt gewoon langer eer de topsnelheid bereikt wordt (en in gevallen van laag vermogen, wordt die gewoon niet meer bereikt)
Onze E haalde op terugweg van vakantie met 3 personen in de auto + baggage een 210 (dacht ik) op de teller.
Paar maanden terug met 2 personen in de auto haalde 'ie 216 op de teller...
Ja idd.
Dat zal dan inderdaad liggen aan de band die extra vervormd wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenSinds wanneer heeft gewicht invloed op topsnelheid
Maar dit zal quasi verwaarloosbaar zijn, en wordt zelfs gedeeltelijk opgehoffen door het feit dat je wagen weer iets lager komt te liggen (door de belading) en dus je luchtweerstand afneemt.
Beide quasi verwaarloosbaar, maar het is wel van invloed
Comment
Comment