Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Daimler 1990 / old timerkosten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Daimler 1990 / old timerkosten

Ik kocht een Daimler 1990 4.O liter in goede staat, met maar 104.500 km op de teller, ik ken de wagen vanaf dag 1 / Nu zal ik hem 2 jaar stilleggen ( af en toe laten draaien ) , mijn vraag is nu, hoeveel zal de taks zijn als de wagen in feb 2015 25 jaar wordt ? Is het waar dat het maar 30 euro is ?

En met een verzekering old- timer ben je wel gelimiteerd dacht ik, wat is het verschil met een gewone simpele BA. ? Ik hoorde dat Marsh verzekeringen er goed in zijn in Old timerverzekeringen ( Te berchem )

Dorpels moeten gelast worden, ( ziekte van >Jaguar ) en ga hem ook laten dinitrollen in de deuren en dorpels. Kan ik ook nog ergens de bandenmaat vinden ? Er zouden 2 nieuwe achterbanden op moeten...

Thanks for the info !

Michel.

Als je tijd hebt, maak dan ook maar een topic aan zodat we je wagen eens kunnen bekijken!

Comment

De tax is inderdaad een 33 euro.
      Qua verzekering hangt het af van verzekeraar tot verzekeraar.
      Voor mijn kever (1641 cc; 50pk) betaalde ik als dagelijks voertuig 330 euro en nu 78 bij DVV.

De regels zijn afhankelijk van hoe je je voertuig inschrijft: als normaal, dagelijks voertuig of als oldtimer.
      In het eerste geval betaal je die 33 euro taks en de 'normale' verzekeringspremie.
      Als je hem als oldtimer verzekert dan betaal je veel minder maar hang je vast aan bepaalde regels die binnenkort zouden veranderen.
      De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
      1990 Volvo 344
      1991 Mercedes W124 230CE
      2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
      1980 Volkswagen Derby CLS
      1990 Mercedes W124 230CE
      2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

hey Mr JN, bedankt voor de info! Ja, ik las iets over the changes coming up... ik hoop maar dat ze niet van 25 naar 30 jaar gaan, anders moet ik hem nog 7 jaar laten staan en ben ik de pineut..

Comment

ja, idd, ben nog maar 1 dag op de forum, ik moet nog even uitzoeken, hoe ik een topic aanmaak. komt er zeker aan/

Comment

Het blijft 25 jaar.
            Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
            Current:
            1987 Mercedes-Benz W124 200D
            1979 Mercedes-Benz W123 280E
            1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
            Ex:
            1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
            1976 Mercedes-Benz W123 250
            1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
            1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
            1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
            1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
            2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
            1980 Mercedes-Benz W123 280
            1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

En soepeler. Wel driejaarlijkse keuring.
              De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
              1990 Volvo 344
              1991 Mercedes W124 230CE
              2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
              1980 Volkswagen Derby CLS
              1990 Mercedes W124 230CE
              2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

perfect ! , nu nog goede nieuwe banden vinden, met de juiste maat en ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daimler / babylon Bekijk Berichten
                  perfect ! , nu nog goede nieuwe banden vinden, met de juiste maat en ..
                  Als je van plan bent van hem nog twee jaar te stallen dan zou ik pas nieuwe banden kopen van zodra je er begint met te rijden. Banden worden ook niet beter met ouder te worden, integendeel.

Comment

ja, perhaps, deze banden zijn al 23 jaar oud, en lijken perfect ok, de wagen heeft de controle nog doorstaan verleden november. Mijn moeder heeft er mee gereden, maar stopt nu met rijden op haar 78 ste. vandaar dat ik de daimler onder mijn hoede neem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daimler / babylon Bekijk Berichten
                      ja, perhaps, deze banden zijn al 23 jaar oud, en lijken perfect ok, de wagen heeft de controle nog doorstaan verleden november. Mijn moeder heeft er mee gereden, maar stopt nu met rijden op haar 78 ste. vandaar dat ik de daimler onder mijn hoede neem.
                      Banden van 23 jaar oud, daar blijf je beter niet mee rijden. Ook al lijken ze OK, het rubber is verduurd wat niet alleen de wegligging niet ten goede komt, maar ook het risico op een klapband enorm verhoogd.

Comment

ja, dacht ik ook, hij trekt erg naar rechts, mss is dat ook een reden ? spoorvorming e.d Maar vindt je de exacte maat no ? Michelin heeft ze ooit aangboden, maar terug van de markt gehaald wegens niet " rendabel " , dus de zoektocht is begonnen..

Comment

je kan natuurlijk ook gewoon op u banden kijken welke maat er nu op ligt en deze gewoon opnieuw bestellen.

als je goed kijkt op de site zie je hoe je een band moet aflezen
                          ergens op de flank van u band staat.
                          225/55R16 bijvoorbeeld
                          225 = de breedte van de band in mm
                          55/ de hoogte in percent TOV de breedte van de band dus 225*0,55 = u hoogte in mm
                          R = radiaal band d= diagonaal band (tegenwoordig is zowat alles radiaal)
                          16 = de velgmaat in inch.
                          Last edited by Timmie; 12/02/2013, 18:37.

Comment

kent iemand ? plaatslager carrossier Ingold ..

Ingold is de naam van de plaatslager carossier die ik zoek, hij zou werken even buiten Antwerpen, kent iemand hem of kan ik een emailadres bekomen ?

Thanks in advance

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                              je kan natuurlijk ook gewoon op u banden kijken welke maat er nu op ligt en deze gewoon opnieuw bestellen.

als je goed kijkt op de site zie je hoe je een band moet aflezen
                              ergens op de flank van u band staat.
                              225/55R16 bijvoorbeeld
                              225 = de breedte van de band in mm
                              55/ de hoogte in percent TOV de breedte van de band dus 225*0,55 = u hoogte in mm
                              R = radiaal band d= diagonaal band (tegenwoordig is zowat alles radiaal)
                              16 = de velgmaat in inch.
                              Dat is nu net het probleem. De XJ40 werd tot 1991 geleverd met "metrische" wielen, dus niet in inches zoals bij de meeste wagens.
                              Waarschijnlijk is het daarom moeilijk en erg duur om de juiste banden (225/65 VR 390) te vinden.

Comment

idd ecurie , dar schuilt mijn probleem, al de occasiebanden , die ikooit zal vinden, zullen minstens even oud zijn als de mijne, ikheb gelukkig nog een reserveband die nog nooit gebruikt is. maar dan nog, bandencentrale lambrechts kan ze zelf niet meer krijgen, wat doen dan de andere jag daimler fanaten ? andere velgen ? maar dan is de originaliteit van de auto weg ...???

Comment

aan timmy, ik kan op de site pneus on line mijn bandenmaat, ( zelf in old timer ) niet intikken en of terugvinden ? alarm ..

Comment

Lijkt misschien simpel, maar "gewoon" es een Jaq garage contacteren ?

Nice car ook

Succes

Buck

Comment

ja zal ik eens doen

Comment

Voor dat scheeftrekken: kijk eerst al eens na of al je banden op dezelfde spanning staan. Anders de wagen eens laten uitlijnen. Het zou wel kunnen dat alles zeer vast zit na al die jaren en dat je bepaalde stukken moet vervangen om tot een deftig resultaat te komen.

Comment

Working...
                                        X