Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vw golf C 1982 waarde ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • vw golf C 1982 waarde ?

    aan alle watergekoelde vw liefhebbers:

    betreft waarde vw golf C 1,4 1982

    Type 171021
    kleur : zilvermetaal / interieur stof
    schuifdak
    4 versnellingen
    radio (becker monte carlo uit 1972 nog van vorige wagen /werkt niet)
    120.600 km (waarvan de laatste 2 jaar slechts 100 km, enkel naar garage voor nazicht en daarna naar de keuring en terug naar huis)
    eerste eigenaar/alle fakturen aanwezig (aankoopfactuur nieuw 273.838 fr)
    nieuwe batterij november 2010
    gekeurd voor dagelijks gebruik tot 6/2013
    wagen heeft altijd binnen gestaan
    enkel wat vliegroest aan de voorvleugels,voor de rest helemaal compleet en origineel
    Nu de vraag: wat bedraagt de waarde v d auto ?
    Wagen is van een familielid ,hij heeft mij de wagen zeker al 10 jaar als eerste beloofd . Ik wil geen familie ruzie uitlokken en wil een eerlijke prijs betalen,maar natuurlijk ook niet te veel
    Wie helpt mij met bepalen v d prijs ?
    groeten,
    lucarl

  • #2
    Zelf zou ik daar 500-800€ voor geven.

    Comment


    • #3
      tja, das weer zo een geval hé. laatste 2jaar slechts 100km gereden...
      dus de eerste keer dat ge eens ver rijd, chauffage begint te lekken, radiators gaan kapot, remleidingen/pompjes gaan kapot, auto begint in te houden en stotteren na 70km aan één stuk rijden ....
      schuifdak kan lekken, voor mij is een schuifdak een prijsverminderaar, heb je na vele jaren enkel miserie mee.

      nieuwe batterij van nov 2010, als die echt zo weinig heeft gereden, heeft die dus al kloppen gehad (auto accu moet ge bijna elke 2maand aan de lader hangen dan). de prijs is wat de gek er voor over heeft.

      de voordelen zijn dat die belastingsvrij is, en de staat kan nog redelijk goed zijn. roest kan altijd erger zijn dan wat je op het eerste gedacht ziet.

      voor de rest, een 1.4?????????
      MK1
      Benzine


      • 1.1 - 50 pk
      • 1.3 - 55 pk (van augustus 1979 tot juli 1982)
      • 1.5 - 70 pk (1471 cc, tot juli 1975)
      • 1.5 - 51kw (70pk). (motorcode JB, 1457 cc, vanaf augustus 1977)
      • 1.6 - 75 pk (van juni 1975 tot juli 1977)
      • GTI 1.6 - 110 pk (van juni 1976 tot juli 1982)
      • GTI 1.8 - 112 pk (vanaf augustus 1982)
      Diesel

      • 1.5 - 50 pk (van september 1976 tot juli 1980)
      • 1.6 - 54 pk (vanaf augustus 1980)
      • 1.6 TD - 70 pk (vanaf maart 1982)
      MK2
      Benzine


      • 1.05 - 45 pk (Niet in NL)
      • 1.3 - 54 pk Injectie en Carburateur modellen
      • 1.6 - 70 pk met geregelde katalysator
      • 1.6 - 72 pk met ongeregelde katalysator
      • 1.6 - 75 pk zonder katalysator
      • 1.8 - 90 pk Injectie en Carburateur modellen
      • 1.8 Country - 98 pk
      • GTI 1.8 8v - 107 pk met katalysator
      • GTI 1.8 8v - 112 pk zonder katalysator
      • GTI 1.8 16V - Motorcode PL 129 pk met katalysator vanaf 1986
      • GTI 1.8 16V - Motorcode KR 139 pk zonder katalysator tot en met 1988
      • GTI 1.8 8v G60 - 160 pk
      • Rallye 1.8 8v G60 - 160 pk
      • G60 Limited 1.8 16v G60 - 210 pk syncro
      [bewerken]Diesel

      • 1.6 - 54 pk
      • 1.6 TD - 60 pk "milieudiesel" (met oxi katalysator)
      • 1.6 TD - 70 pk
      • 1.6 GTD - 80 pk



      ik heb de mijnen (1.6D tour editie uit 1988 bij een VW/audi garage) gekocht voor 200€ en rijd er al 3jaar mee en deed er meer dan 60 000km mee. je moet geluk hebben met oude autos. als da nen 1.3-1.6 is, is al geen exclusieve versie, dus 500€ is al een max bij mij. welke staat die ook is, t is en blijft een oude wagen waar gebreken aan komen. en zijn er nog genoeg te vinden in goeie staat

      Comment


      • #4
        Meer als 500euro zou ik daar niet aangeven.

        Comment


        • #5
          @ fcapri,
          alvast bedankt voor uw tips ,zal de info meenemen als er over de prijs wordt gesproken
          ivm uw opgesomde gebreken(lekkende chauffage ,radiator ,remmen ,sputterende motor : kan je daar op voorhand nog iets aan doen,of enkel vernieuwen/herstellen bij eventuele breuk ?
          ik zal er eerst enkele dagen mee rijden alvorens ik beslis tot aankoop
          Wordt waarschijnlijk een auto die nog een tijd zal gestald worden(voor mijn zoon later).Ik heb eigenlijk al oldtimers genoeg en vrije tijd te weinig

          motor is 1.5 (51kw motorcode JB )

          Comment


          • #6
            Onderdelen zul je wel gemakkelijk en goedkoop vinden . Dat spel mechanisch tiptop zetten zal u de wereld niet kosten.

            Comment


            • #7
              Over de problemen na zo weinig rijden gedurende lange tijd:

              Mijn Derby had tussen april 2009 en september 2012 slechts 128km gereden en tussen 2000 en 2009 net geen 1500 kilometer.
              Geen van deze problemen gehad en het is niet dat hij compleet stil staat.

              Schuifdak van de kever heeft trouwens ook nooit een probleem gegeven, maar da's misschien wel anders dan bij een golf.
              De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

              1976 Volkswagen Kever 1200L
              1990 Volvo 344
              1991 Mercedes W124 230CE
              2016 Skoda Octavia van 't werk

              Verkocht
              1980 Volkswagen Derby CLS
              1990 Mercedes W124 230CE
              2008 Renault Espace 2.0 dci 130

              Comment


              • #8
                het hoeft geen problemen te geven, maar de kans is natuurlijk groter. rubber verduurd na enige tijd en zeker als die stilstaat.
                mijn golf kwam van 2 oudere eigenaars en volgens mij reed die de laatste tijd niet zoveel meer.

                ik heb ondertussen al een gesprongen chauffage gehad, kleppen van de chauffage kapot (dan krijg je niet echt warme lucht meer, alleen lauw), radiatordarm gesneuveld, radiator ondertussen ook al vervangen, waterpomp vervangen, wiellager vervangen, remmen vervangen.

                het grootste doe ik allemaal zelf, maar de waterpomp heb ik laten doen in een garage. kost vlot 300-400€ voor een herstelling dan. moet je toch allemaal rekening mee houden.

                zowieso ook geen prijzen op internet vergelijken, sommige vragen echt de gekste prijzen.

                -als argumenten kan je de chauffage al eens goed heet laten worden (doet die da nie, dan is er al werk aan, kan de prijs wat drukken, alhoewel ik niet weet of de mk1 ook die problemen heeft).
                -check de banden, vooral de ouderdom. banden ouder dan 6jaar zijn af te raden. op de zijkant staat een productiecode in 4cijfers gedrukt in een ovaal.
                deze band bv is van de 12ste week van 2005. productie code van 3cijfers (pre 2000 dus) DIRECT vervangen

                -controlleer de rubber rond het schuifdak, als die los zit, krijg je water binnen
                -roest bekijken onder de auto (aan de voeten van de voorste zetels, achterwielranden en dorpels, aan de demper en trekoog achteraan)

                voor de rest zijn het echt oerdegelijk wagens en als je die wat onderhoud kan je er zo mee rijden tot ze 30-40jaar oud zijn (is toch de bedoeling met de mijne, als die 40jaar is of 1 000 000km, dan ga ik op zoek achter een golf 3 om daily te gebruiken

                niks zo goed als een echte oerdegelijke wagen zonder luxe die kan kapot gaan

                Comment


                • #9
                  Wat een belachelijke prijsvoorstellingen lees ik hier allemaal.

                  Als het de mijne was, 500 euro, daar had je hem niet meer voor hoor

                  Comment


                  • #10
                    hangt ook van de staat af hé. vliegroest aan de voorvleugels.... zolang ik da niet zie, denk ik toch meer dan wat vliegroest. en t is een oude van 30jaar. waarom zou je meer dan 500€ geven?

                    ff men laatste aankopen/verkopen opsommen:
                    -ford fiesta mk1 1981 gekocht voor 100€ 3jaar terug, verkocht voor 150€ met nieuw voorfront erbij (plaatwerk kost al meer dan 150€)

                    -ford fiesta mk1 1982, gratis gehad 3jaar terug, verkocht voor 250€ vorige zomer

                    -ford capri 3.0V6 1979, gekocht voor 1150€ enige is een rem herstellen voorraan, kreeg alle onderdelen mee

                    -ford escort mk2 1.3automaat 1978, verkocht voor 500€, redelijk harde wagen


                    t is nie omdat ze op internet te koop staan aan 2000€ dat je dat er effectief van krijgt. voor een gewone golf 1 is 500€ een redelijke prijs. als die echt dagelijks op de baan zit en alle problemen de laatste maanden zijn opgelost, kan je misschien tot 1000-1500€ gaan afhankelijk van staat,model en opties. gerestaureerd misschien 3000-4000€ (ook al wordt die 10 000 getaxeerd)

                    Comment


                    • #11
                      Ik vind dergelijke wagentjes, waarvan de historiek eraf druipt (eerste eigenaar, alle facturen, alle onderhoudshistoriek) en als dat dan nog in een goeie rijvaardigde en mooi staat is, gewoon veel meer waard. Ook voor een Golf 1 zijn deze specs tegenwoordig meer uitzondering dan regel (vind ik) .

                      Nu als je hem voor 500 euro meekrijgt, zeker niet twijfelen. Ik zou hiervoor echter al snel 1000 tot 1500 euro voor durven vragen (eventueel gekeurd) of als koper zelf op tafel durven leggen (gesteld dat ik hem echt wil).

                      Uiteraard, goudzoekers die dit voor 2500 tot 4000 euro adverteren, die moeten er ook uit.

                      Comment


                      • #12
                        mijne witte fiesta was ook 1e eigenaar, slechts 28 000km (stond 2jaar stil in een boomgaard). als da een niet gewilde auto is, ben je der niks mee.
                        men 2.0V6 capri is ook een eerste eigenaar met 98 000km (stond al 14jaar stil), men 2.3V6 is ook een 1e eigenaar met alle aankoopfacturen en opties erbij(stond al 12jaar stil).

                        een 1e eigenaar waar al jaren niet naar om is gezien, of een 10e eigenaar waar de laatste eigenaar al 3jaar dagelijks mee naar het werk rijd en waar hij die laatste periode al die kleine probleemkes al heeft opgelost, dan pak ik toch de laatste.
                        wil ik nu een auto hebben om nog 20jaar te houden als oldtimer, dan zou ik voor de eerste gaan. restaureren doe je toch, en dan heb je toch iets specialers. moet het een daily worden, dan ga ik voor de betrouwbaardere 2de.

                        voor de rest kijk ik ook NIET naar km's. een auto kan omzeep gereden zijn op 50 000km terwijl een andere met 500 000km achter zen kiezen in veel betere staat kan verkeren. ik zie zo regelmatig advertenties van autos die nog geen 100 000km hebben gedaan op 20jaar tijd. t is ook niet gezond voor nen auto.

                        zoals TS nu, 120 000km op 31jaar, das nog geen 4000km/jaar.... dus carbu??? binnenkant benzinetank??? staat uitlaat???? als die auto elke 10 000km een onderhoud kreeg, is die olie dus 3jaar oud geworden. hopelijk vervangde de eigenaar minstens elk jaar de olie eens.

                        t zijn misschien stommiteiten en voor t zelfde heeft het totaal geen invloed gehad op de auto. maar als iemand een auto koopt, die nog geen bougie kan vervangen, is een oude wagen (ELKE oude wagen) een slechte investering als daily wagen.


                        @TS, ik zou eerst eens horen wat de familie ervan wilt. voor t zelfde zeggen ze daar een absurde lage prijs (t zou de eerste niet zijn) en t is altijd goed meegenomen . krijg je een prijs te horen waarvan je zelf denkt dat die heel hoog is, kan je nog eens gaan zoeken voor een gelijkaardige wagen doe goedkoper staat, om de familie te overtuigen

                        Comment


                        • #13
                          goed nieuws,

                          wij krijgen de wagen gratis . Ik heb de auto beloofd aan mijn zoon (14 j.) die natuurlijk met z'n hoofd in de wolken loopt .
                          Wagen zal worden gestald ,maar ook regelmatig eens laten draaien en ritje mee maken.
                          golf 1982 DENIS 2.jpggolf 1982 DENIS 3.jpggolf 1982 DENIS 4.jpggolf 1982 DENIS 5.jpg

                          zelf heb ik al genoeg :oa 1978 golf gti ,1988 golf gti (8v), 1981 T3 westfalia (ja deze van WV),1990 peugeot 205 (vrouwtje),1995 mazda mx-5,(vrouwtje),1982 mercedes 280 sl,1972 911 T .
                          mazda , mercedes : dagelijks gekeurd
                          golf 1 gti , 911 beiden op O platen
                          andere wagens genieten van (voorlopige) rust

                          Comment


                          • #14
                            Ziet dat af en dat allemaal gratis! Proficiat



                            Oorspronkelijk geplaatst door LUCARL
                            1981 T3 westfalia (ja deze van WV),

                            Comment


                            • #15
                              Knap golfje!

                              Hoe is het ondertussen met die T3, Lucarl?
                              De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

                              1976 Volkswagen Kever 1200L
                              1990 Volvo 344
                              1991 Mercedes W124 230CE
                              2016 Skoda Octavia van 't werk

                              Verkocht
                              1980 Volkswagen Derby CLS
                              1990 Mercedes W124 230CE
                              2008 Renault Espace 2.0 dci 130

                              Comment


                              • #16
                                Wauw! Zalig.
                                Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                Current:
                                1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                Ex:
                                1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                1976 Mercedes-Benz W123 250
                                1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                1980 Mercedes-Benz W123 280
                                1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                Comment


                                • #17
                                  Uw zoon heeft geluk.

                                  E30SHOP.be
                                  - Alles voor uw BMW E30.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                  Comment


                                  • #18
                                    zo moet dat eigelijk zijn

                                    je ziet ads voor een kar met vermelding...van liefhebber voor liefhebber...mag je er al donder opzeggen dat vraagprijs extra hoog is

                                    Comment


                                    • #19
                                      Uwe zoon moet hier zo blij mij zijn, ik was ook met mijn hoofd in de wolken als ik de auto van mijn grootvader kreeg

                                      Comment


                                      • #20
                                        Zalig Golfke!
                                        En schitterende prijs!
                                        www.opelklassiek.be

                                        Comment

                                        Working...
                                        X