oldtimer : Ik heb een Kevertje van de jaren 70 die al enkele jaren in mijn garage staat die wat opgeknapt zou moeten worden... er is vooral roest aan die niet echt zichtbaar is (dus onderaan) Kent iemand een goede garage buurt Ieper of Veurne want woon ertussen of iemand die oldtimers wat opzet?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
opknappen Kever
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door maurice34 Bekijk BerichtenIk heb een Kevertje die al enkele jaren in mijn garage staat die wat opgeknapt zou moeten worden... er is vooral roest aan die niet echt zichtbaar is (dus onderaan) Kent iemand een goede garage buurt Ieper of Veurne want woon ertussen of iemand die oldtimers wat opzet?
Als je dit wil " laten " doen hoop ik dat hij het waard is...
-
Op deze link kan je zijn projecten volgen
Comment
-
Danny Vanmassenhove in Poperinge schijnt ook een goeie te zijn...
Comment
-
en al de rest staat op flat4free !
Comment
-
als je hem een tijdje kunt missen.
storm carrossie in overpelt houd zich ook bezig met zulke projectjes.
Comment
-
Ben ook ooit begonnen aan een Scirroco van 1980. Project uiteindelijk stop gezet wegens de kosten die te hoog opliepen. Hoe verder ik er aan werkte, hoe meer kosten eraan waren. Dus best eerst zien of je het er voor over hebt. Want voor je het weet zit er 5000 of meer euro's in aan materiaal. En dan spreek ik nog niet over de uren....“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
iddd. als je zelf aan je oldtimer kan sleutelen, kan het de kosten drukken, maar ben je toch nog een groot kapitaal kwijt voor die in orde staat.
als je een oldtimer gaat laten restaureren.... dan koop je beter de duurste gerestaureerde die je op internet kan vinden, en je zal nog goedkoper af zijn. zoiets laten doen kost een fortuin.
vooral het slijpen en lassen moet je zelf kunnen, herspuiten laat je beter doen (dat moet echt goed gebeuren, of al je werk is voor niks), motor en mechaniek kan je beter zelf doen en laten afstellen bij specialist.
Comment
-
Laten restaureren kost inderdaad een pak meer dan de duurste gerestaureerde die je op het internet vindt.
5 jaar geleden kocht ik mijn kever van een particulier. De kever stond er quasi perfect bij: enkel onderaan de bandenbak een klein beetje zichtbare roest.
Een kleine 2 jaar geleden heb ik de bandenbak (laten) vernieuwen omdat ik er helemaal niets van ken. Na de plamuur, kiekengaas en een stuk van 20 frank te verwijderen zag het er zo uit:
Deze herstelling heeft me ongeveer 5000 euro gekost om je een idee te geven. Misschien was het wat duur maar ik heb liever een deftige reparatie dan een tijdelijke.
Na deze hoeveelheid plamuur en dergelijke te hebben gevonden, ben ik naar de typische plaatsen gaan kijken. Aan de linkse dorpel heb ik een 'beetje' plamuur én iets cementachtig gevonden. Na dit eruit te hebben verwijderd kwam ik op dit resultaat.
Binnen enkele weken start ik een body-off en doe op het herspuiten en de motor zo goed als alles zelf. Eigenlijk is ze het geld niet waard maar ik ben van mening dat je er beter geld en tijd in pompt zodat je perfect weet hoe je kever erbij staat. Je bent dan gerust dat je er de eerste 15-20 jaar perfect mee kan rondrijden zonder noemenswaardige problemen. Als je een perfect gerestaureerde kever koopt, kan je nog voor verrassingen staan die je zuur kunnen opbreken.De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Verkocht
1980 Volkswagen Derby CLS
1990 Mercedes W124 230CE
2008 Renault Espace 2.0 dci 130
Comment
Comment