dat is echt nu echt jammer he, twas zon schoontje
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autobianchi A112 Abarth
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichtenen nu?
Zoals de kaarten nu liggen wordt het waarschijnlijk wachten tot ik werk heb om een auto te kopen. Dan wordt het misschien een Alfa 33 of een andere Delta. April is te dicht tegen het einde van het schooljaar om die aandelen te verkopen. Ik heb er o.a. 10% korting mee bij DVV verzekeringen en in juli trek ik mijn jaarlijkse rente. Dan wacht ik liever tot dat ik werk heb.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk BerichtenAls hij er binnen 2 maand nog staat, dan kan ik een voorschot geven. Dat was nu ook een optie die de verkoper mij gaf, maar zelfs dat kan ik momenteel niet geven. Moest dat lukken dan staat hij nog enkele maanden in mijn garage en kan ik ineens de achterklep fixen. Maar die kans is zo klein dat ik er weinig hoop op heb.
Zoals de kaarten nu liggen wordt het waarschijnlijk wachten tot ik werk heb om een auto te kopen. Dan wordt het misschien een Alfa 33 of een andere Delta. April is te dicht tegen het einde van het schooljaar om die aandelen te verkopen. Ik heb er o.a. 10% korting mee bij DVV verzekeringen en in juli trek ik mijn jaarlijkse rente. Dan wacht ik liever tot dat ik werk heb.
Al was het natuurlijk een leuke wagen, als student moet je altijd wat op uw centen passen :-)'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Inderdaad, enerzijds spijtig dat je zo'n mooi bakske moet laten staan, anderzijds is het toch comfortabeler als je een beetje financiële reserve hebt voor het geval je kosten krijgt (wat bij een auto van meer dan 20 jaar oud altijd mogelijk is )Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk BerichtenAls hij er binnen 2 maand nog staat, dan kan ik een voorschot geven. Dat was nu ook een optie die de verkoper mij gaf, maar zelfs dat kan ik momenteel niet geven. Moest dat lukken dan staat hij nog enkele maanden in mijn garage en kan ik ineens de achterklep fixen. Maar die kans is zo klein dat ik er weinig hoop op heb.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk BerichtenInderdaad, enerzijds spijtig dat je zo'n mooi bakske moet laten staan, anderzijds is het toch comfortabeler als je een beetje financiële reserve hebt voor het geval je kosten krijgt (wat bij een auto van meer dan 20 jaar oud altijd mogelijk is )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk BerichtenJa, hoewel het echt een prachtexemplaar was, zeker ben je nooit. Hij is trouwens verkocht geweest gisteren.
terug naar het begin dus?
ik heb twee a112's
een groene van 1975 met een abarth 70 pk moter in en dat is echt een vliegmachine. zo gekocht in Mortsel bij Guy. Na 20 km de 58 pk-moter opgeblazen en in garantie(!) vervangen door een 70-pk geval.
een rode van 1972, nog met de originel moter, maar al wel voorzien van een matzwarte moterkap, cromodora velgjes, een abarth-grilletje, -stuur, en -dashboard. De spatborden zijn rond de koplampen gelast en met lood afgewerkt en dan is de hele snuit opnieuw gespoten. Er is dus een duidelijk kleurverschil waar te nemen, maar het budget wou toen geen volledige spuiting toestaan
ook met het gewone motertje is het nog prettig rijden hoor.
De a112's van de beginperiode zijn wat mij betreft véél mooier dan die met al dat plastic er aan.
en als ik nu moest weten hoe ik m'n foto's "lichter" kon maken zou ik ze er nog bijvoegen ook. 'k zal dat eens moeten bekijken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door a112 Bekijk Berichtenterug naar het begin dus?
ik heb twee a112's
een groene van 1975 met een abarth 70 pk moter in en dat is echt een vliegmachine. zo gekocht in Mortsel bij Guy. Na 20 km de 58 pk-moter opgeblazen en in garantie(!) vervangen door een 70-pk geval.
een rode van 1972, nog met de originel moter, maar al wel voorzien van een matzwarte moterkap, cromodora velgjes, een abarth-grilletje, -stuur, en -dashboard. De spatborden zijn rond de koplampen gelast en met lood afgewerkt en dan is de hele snuit opnieuw gespoten. Er is dus een duidelijk kleurverschil waar te nemen, maar het budget wou toen geen volledige spuiting toestaan
ook met het gewone motertje is het nog prettig rijden hoor.
De a112's van de beginperiode zijn wat mij betreft véél mooier dan die met al dat plastic er aan.
en als ik nu moest weten hoe ik m'n foto's "lichter" kon maken zou ik ze er nog bijvoegen ook. 'k zal dat eens moeten bekijken
De a112 is terug een optie ja, maar door hun zeldzaamheid zal het er waarschijnlijk niet van komen. Het word waarschijnlijk een Alfa 33 of een Lancia Delta 1600. En als het buget het wat toelaat: een Delta 1600 HF, een Alfa 75 of een Peugeot 106 Rallye.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichtenhttp://www.2dehands.be/lancia-delta-...ubriek=auto_be
Hij is nog niet weg! Gewoon van site veranderd.
Tis echt een schoontje...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenTis echt een schoontje...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk BerichtenDe eerste a112 zijn inderdaad de mooiste.
De a112 is terug een optie ja, maar door hun zeldzaamheid zal het er waarschijnlijk niet van komen. Het word waarschijnlijk een Alfa 33 of een Lancia Delta 1600. En als het buget het wat toelaat: een Delta 1600 HF, een Alfa 75 of een Peugeot 106 Rallye.
Ik heb m'n rode 2 jaar geleden op ebay-België gekocht en op ebay-Frankrijk en Italië staan er regelmatig mooie a112's (elite/elegant) die rond de 1.000 € van eigenaar veranderen. Voor een 70 pk-moter moet je ongeveer hetzelfde neertellen...
Eén groot voordeel heeft een a112 in elk geval: als het ding in panne valt duw je hem met je pink van de weg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door a112 Bekijk BerichtenEén groot voordeel heeft een a112 in elk geval: als het ding in panne valt duw je hem met je pink van de weg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenHoeveel wegen die?
625 kg
als je veel duwt krijg je sterke pinken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door a112 Bekijk Berichtenzo gekocht in Mortsel bij Guy.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtengelukkig heb je die rode-met-open-dak niet gekocht een paar jaar geleden, want die kwam van mij.
ach ja, ik ben geen twintig niet meer hé. Dat betekent dat ik nu zelf verantwoordelijk mag zijn voor m'n stommiteiten en ze niet moet afschuiven op welke dealer of garagist ook.
Ik heb hem al jonge knullen horen aanraden dat ze beter een jonger autootje zouden kopen dan wat hij daar had staan.
In de film is het een leuk dat ze in de bosjes in pan vallen als ze een toertje gaan doen met hun lief er bij, maar in mijne jonge tijd was er van enig jolijt bij m'n copiloot toch geen sprake als de Daf 55 coupé of de Amazone of Rover p4 of whatever de geplande bestemming niet haalde verkeerd lief, inderdaad
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door a112 Bekijk Berichtenach ja, ik ben geen twintig niet meer hé. Dat betekent dat ik nu zelf verantwoordelijk mag zijn voor m'n stommiteiten en ze niet moet afschuiven op welke dealer of garagist ook.
Ik heb hem al jonge knullen horen aanraden dat ze beter een jonger autootje zouden kopen dan wat hij daar had staan.
In de film is het een leuk dat ze in de bosjes in pan vallen als ze een toertje gaan doen met hun lief er bij, maar in mijne jonge tijd was er van enig jolijt bij m'n copiloot toch geen sprake als de Daf 55 coupé of de Amazone of Rover p4 of whatever de geplande bestemming niet haalde verkeerd lief, inderdaad
'k heb er een beetje spijt van dat ik m'n A112 heb weggedaan. anderzijds kan een mens niet altijd alles bijhouden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk BerichtenDaf 55 coupé? hadden ze een Marathon-versie van die dingen, met Renault-blok? of vergis ik me? 'k had begin jaren negentig wat Dafjes staan, maar weet al lang niet meer welke. 'k heb ook al zoveel gehad... ergens was er een Marathon-coupé bij, een rode met zwart...
'k heb er een beetje spijt van dat ik m'n A112 heb weggedaan. anderzijds kan een mens niet altijd alles bijhouden...
Ben er tijdens de wilde stakingen van Antwerp Ship Repair eens mee door een stakingspikket gereden op de Italiëlei, slalom tussen de brandende palletten... Net niet kunnen vermijden dat één van die zielepoten zijn lompe bottine tegen de deur zette. Drie dagen later plopte de deuk er volledig terug uit, een soort van tijdslag zou Jerom zeggen
Toen de riempjes het een paar maanden later begaven heb ik een Range Rover gekocht, echter geen stakers meer tegengekomen.
Spijt om wat ik heb weggedaan? (3 Volvo Amazons, Audi 100 & coupé, VW Samba-bus, kever, 20 rovers, fiat x1/9 en onlangs nog een goed rotte 600 Multipla). Ja natuurlijk, maar dat weegt niet op tegen het plezier dat ik eraan gehad heb en nu nog heb met al die Fiat-prullen, de A112's en die Innocenti De Tomaso die nog ergens onder een hoes staat
Comment
Comment