Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e9 2800cs Restauratieproject.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW e9 2800cs Restauratieproject.

Hallo allemaal,

Ik heb mij sinds januari een bmw aangeschaft, mijn eerste bmw en meteen ook mijn eerste autoproject.
    Ik heb in het verleden al enkele brommer en motoprojecten gehad maar die zijn volledig verleden tijd.

Hier alvast enkele foto's
    2013-04-15 17.37.05.jpg2013-04-15 17.38.57.jpg2013-04-15 17.39.00.jpg2013-04-15 17.39.04.jpg
    De bedoeling is om zoveel mogelijk zelf te doen.
    Heb hem nu volledig gestript om klaar te maken voor de zandstraler, daarna lassen en spuiten.
    Nu zit ik wel nog met het dilemma of ik hem buiten en binnen zou laten stralen.
    Ik denk dat ik die carrosserie niet niet meer glad genoeg zal krijgen om te spuiten. Wat denken jullie hiervan?

Indien er nog tips zijn, laat die gerust komen
    Bijgevoegde Bestanden

Allereerst, welkom en veel succes! Ik ben echt jaloers op mensen die zoiets kunnen (en de moed en het budget hebben om eraan te beginnen).
    Misschien het best een topicje maken bij "mijn oldtimer" en zeker niet vergeten om veel foto's te plaatsen van de werken.

Comment

Amai, zal een serieus project zijn. Chapeau als je dat tot een goed einde brengt!

E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Knappe project alleen kruipt er veel geld in zulke projecten. Ik had éérder een porsche of een mustang genomen .

Comment

Ohja, tis eens iets anders dan een mustang of een porsche, verder valt deze van prijs nog redelijk mee, want hij is volledig en veel van mijn onderdelen kan ik zeker nog gebruiken, ook de motor is nog in perfecte staat.

Alleen had ik graag wat ervaringen gehoord van mensen die hun carrosserie gestraald hebben voor het spuiten, heeft dit geen nadelig effect op de afwerking?

Comment

Ik zou de volledige wagen laten stralen, maar het dak en de spatborden niet(omdat het plaatwerk zou vervormen). Zo ben je zeker dat hij nergens meer rot is.

Groeten Gilles

Comment

Mooi projectje. Maar bezint eer je begint :-) Ik had zelf tot voor kort ook een E9 2800 CS. Voor mij nog altijd een van de knapste wagens ooit, doch waarschijnlijk de grootste roestbakken ever... Ground-up restautratie is het enige dat helpt maar kost gewoon veel €€€€€. Als je dit laat doen, spreken we toch van rond de 40k. Meestal is het zo dat je beter meer uitgeeft aan een beter exemplaar maar daar is het nu te laat voor ;-) Plaatwerk vervangen kost handen vol geld...

Kijk hier eens rond (vooral de aparte project section): http://www.e9coupe.com/forum/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stco Bekijk Berichten
                Mooi projectje. Maar bezint eer je begint :-) Ik had zelf tot voor kort ook een E9 2800 CS. Voor mij nog altijd een van de knapste wagens ooit, doch waarschijnlijk de grootste roestbakken ever... Ground-up restautratie is het enige dat helpt maar kost gewoon veel €€€€€. Als je dit laat doen, spreken we toch van rond de 40k. Meestal is het zo dat je beter meer uitgeeft aan een beter exemplaar maar daar is het nu te laat voor ;-) Plaatwerk vervangen kost handen vol geld...

Kijk hier eens rond (vooral de aparte project section): http://www.e9coupe.com/forum/
                Inderdaad een interessant forum..
                En word volledig van 0 gerestaureerd als u dit bedoeld? Laswerk doe ik zelf met behulp van wat ervaren mensen. Meeste platen kan ik ook nog kopen bij http://wallothnesch.com/.

Verder zal ik gewoon mijn tijd voor nemen, staat niet in de weg en duurt het een jaartje langer is dat geen probleem.

Comment

Stralen best pas doen na het lassen. Eerst de structurele dingen oplassen. Anders straal je belangrijke aanknopingspunten weg waar je op kan terugvallen.

Comment

Dat is een aardig projectje zo te zien. Ik sta zelf ook op het punt een 2800CS aan te schaffen. Buitenkant zit nog goed in de lak maar de vloer is net als bij jou rot. Deze zal ik dus moeten laten vervangen. Ik ben echter niet van plan heel de wagen body off te restaureren. Hou ons op de hoogte van de voortgang. Heb je deze link al gevonden:http://www.bmwinfo.nl/BMW-werkplaatshandboek.asp

Comment

Working...
                    X