Ik weet niet precies waar op het forum ik dit moet plaatsen, dan maar in de "algemeen".
Ik zit in een netelige situatie mbt het repareren van mijn oldtimer/camper. Ik heb mijn wagen binnengedaan bij een garagist in Ingelmunster om een nieuwe uitlaat te laten plaatsen aangezien die toen doorgeroest was. Ik werk aan de auto op een klein budget en had dit dan ook medegedeelt aan de garagist van dienst. Hij ging mij telefonisch laten weten wat de kosten ongeveer gingen zijn zodanig dat ik de kans kreeg om terug te komen op mijn beslissing. Zo geschiedde...
Na 3 weken bij de garagist te hebben gestaan kreeg ik plotseling telefoon van de garagist om te melden dat de voorziene kost kon oplopen tot 600€, hij vroeg me nog of ik wou doorzetten. Ik vond het nogal veel voor een kapotte uitlaat, een rubber (die moest vervangen worden), onderhoud en hem te laten keuren. Ik heb toegezegd en alles ging in orde komen.
Ik heb de auto afgehaald nadat hij daar ruim een maand gestaan heeft. De garagist had mij verteld dat hij er toch wel een dag werk aan heeft gehad en dat hij nog wat dingen had vervangt, zonder mij daarvoor te raadplegen. De rekening ging opgestuurd worden. Al snel bleek dat ik mijn wagen niet meer kon uitzetten, mijn radio werkte niet meer en de rubber, die ik getoond had en gevraagd had te vervangen, was nog steeds dezelfde...Ik heb hem daarop gebeld en hij meldde mij dat dit normaal was en dat ik, wanneer ik de auto wil uitzetten, hem maar in zijn 1e moest zetten en de koppeling los moest laten.
Na enkele weken kreeg ik dan de rekening in de bus en verschoot mij een bult toen ik zag dat deze opgelopen was tot wel 1500€! Verbijsterd heb een aangetekende brief naar de garage gestuurd om te laten weten dat ik niet akkoord was met het bedrag, tenslotte keerde mijn wagen terug met meer mankementen dan dat ik hem had binnengebracht en daarenboven was de bewuste rubber niet eens vervangen!
Enkele dagen later kreeg ik een brief in de bus van een advocaat uit Brugge, met kantoor te Meulebeke, daarin stond dat ik de rekening moest betalen, hij stelde een betalingsplan voor en eiste dat ik binnen dit en 2 weken een voorschot van 600€ moest betalen..
Ik wil dit niet betalen maar ik weet niet wat en hoe... Ik heb geen ervaring met advocaten en het gerecht en weet niet hoe ik dit moet aanpakken. Is er een soort ombudsdienst die ik kan contacteren? Is dit alles wel normaal? Kan deze garagist mij dit zomaar aandoen?
Nog een pittig detail, 2 jaar geleden zat ik met een motor probleem en ben toen naar dezelfde garage geweest om er een andere motor in te laten plaatsen. De garagist leek me toen zeer vriendelijk en wou me helpen om de kosten te drukken door een bevriend iemand de motor te laten plaatsen aan een mindere prijs. Herhaaldelijk werd me toen gezegd dat de totale kost maximum 1200-1500€ ging zijn. Echter toen ik daarvan de rekening kreeg schrok ik toen ik zag dat ik 2500€ moest betalen...Ik heb dit toen zo gelaten, echter deze keer lapt hij mij hetzelfde en dit pik ik niet!
Iemand enige ervaring? Alle hulp is welkom, ik ben radeloos...
Mvg
Ruben
Ik zit in een netelige situatie mbt het repareren van mijn oldtimer/camper. Ik heb mijn wagen binnengedaan bij een garagist in Ingelmunster om een nieuwe uitlaat te laten plaatsen aangezien die toen doorgeroest was. Ik werk aan de auto op een klein budget en had dit dan ook medegedeelt aan de garagist van dienst. Hij ging mij telefonisch laten weten wat de kosten ongeveer gingen zijn zodanig dat ik de kans kreeg om terug te komen op mijn beslissing. Zo geschiedde...
Na 3 weken bij de garagist te hebben gestaan kreeg ik plotseling telefoon van de garagist om te melden dat de voorziene kost kon oplopen tot 600€, hij vroeg me nog of ik wou doorzetten. Ik vond het nogal veel voor een kapotte uitlaat, een rubber (die moest vervangen worden), onderhoud en hem te laten keuren. Ik heb toegezegd en alles ging in orde komen.
Ik heb de auto afgehaald nadat hij daar ruim een maand gestaan heeft. De garagist had mij verteld dat hij er toch wel een dag werk aan heeft gehad en dat hij nog wat dingen had vervangt, zonder mij daarvoor te raadplegen. De rekening ging opgestuurd worden. Al snel bleek dat ik mijn wagen niet meer kon uitzetten, mijn radio werkte niet meer en de rubber, die ik getoond had en gevraagd had te vervangen, was nog steeds dezelfde...Ik heb hem daarop gebeld en hij meldde mij dat dit normaal was en dat ik, wanneer ik de auto wil uitzetten, hem maar in zijn 1e moest zetten en de koppeling los moest laten.
Na enkele weken kreeg ik dan de rekening in de bus en verschoot mij een bult toen ik zag dat deze opgelopen was tot wel 1500€! Verbijsterd heb een aangetekende brief naar de garage gestuurd om te laten weten dat ik niet akkoord was met het bedrag, tenslotte keerde mijn wagen terug met meer mankementen dan dat ik hem had binnengebracht en daarenboven was de bewuste rubber niet eens vervangen!
Enkele dagen later kreeg ik een brief in de bus van een advocaat uit Brugge, met kantoor te Meulebeke, daarin stond dat ik de rekening moest betalen, hij stelde een betalingsplan voor en eiste dat ik binnen dit en 2 weken een voorschot van 600€ moest betalen..
Ik wil dit niet betalen maar ik weet niet wat en hoe... Ik heb geen ervaring met advocaten en het gerecht en weet niet hoe ik dit moet aanpakken. Is er een soort ombudsdienst die ik kan contacteren? Is dit alles wel normaal? Kan deze garagist mij dit zomaar aandoen?
Nog een pittig detail, 2 jaar geleden zat ik met een motor probleem en ben toen naar dezelfde garage geweest om er een andere motor in te laten plaatsen. De garagist leek me toen zeer vriendelijk en wou me helpen om de kosten te drukken door een bevriend iemand de motor te laten plaatsen aan een mindere prijs. Herhaaldelijk werd me toen gezegd dat de totale kost maximum 1200-1500€ ging zijn. Echter toen ik daarvan de rekening kreeg schrok ik toen ik zag dat ik 2500€ moest betalen...Ik heb dit toen zo gelaten, echter deze keer lapt hij mij hetzelfde en dit pik ik niet!
Iemand enige ervaring? Alle hulp is welkom, ik ben radeloos...
Mvg
Ruben
Comment