Hallo,
ik heb al sinds enige jaren een Porsche 928 4.5l v8 uit (volgens mij) 1982 in de schuur staan. 5 jaar geleden over genomen van me baas die ik toentertijd had maar het blok was gescheurd en kon hem voor weinig over nemen . Al die jaren niks mee gedaan tot ik vorig jaar een ander blok geregeld heb, een 4.7l, wat volgens kenners geen probleem moest geven met de bekabeling e.d.
Nu heb ik met mijn broer het blok er in gebouwd en alles aangesloten en alles klaar. in het begin probleem gehad met de vonkjes, maar nieuwe bougies kabels en rotor hebben dit opgelost. daarna kwam er geen brandstof maar bleek de lagedruk voorpomp onder de tank kapot te zijn, vervangen en hopla daar kwam er brandstof voor maar we krijgen hem niet aan het lopen!
We hebben hem +- ongeveer op tijd gezet door middel van een flikker lamp en rondgaan op de start motor, maar na onze beleving moet het +- ongeveer goed zijn zover dat lukt op het startmotor toerental, dit uiteraard goed doen zodra hij loopt. met starten gaat alles mooi rond, maar hij loopt niet. AF EN TOE geeft hij een kick, dus dan loopt hij hooguit 2 seconden en gaat hij weer uit. Dit lukt enkel 1x, en daarna moet je 10minuten wachten wil het nog een keer lukken.
wij zijn echter radeloos over wat het probleem kan zijn. K-jetronic is een gevoelig systeem en wij denken dus ook dat er iets mis is met de brandstof toevoer. Het blok wat er in gekomen is, is volgens zeggen werkend uit een schade auto gehaald, maar heeft ook al 10jaar niet gedraaid, en dit kan dus de nodig problemen hebben voor oorzaakt bij de k-jetronic zijn wij bang.
de auto heeft al die jaren binnen gestaan, zoals je kunt zien op de foto, helemaal onder het stof.
nu begrijpen we goed dit het van alles kan zijn, en dat dit wel eens heeeeel lastig kan worden, maar we moeten ergens beginnen, en doen het graag zelf!
wij hopen dat mensen hier ons enige tips kunnen geven over wat nu eerst te proberen/controlen om hem mogelijk aan het draaien te krijgen.
eventueel graag omschreven hoe, wat en waar want oldtimer specialisten zijn we niet, daarom is dit ook zeker voor ons een spannend avontuur!
iemand tips?
alvast bedankt,
Groeten WoutIMG-20130427-WA0003.jpg
ik heb al sinds enige jaren een Porsche 928 4.5l v8 uit (volgens mij) 1982 in de schuur staan. 5 jaar geleden over genomen van me baas die ik toentertijd had maar het blok was gescheurd en kon hem voor weinig over nemen . Al die jaren niks mee gedaan tot ik vorig jaar een ander blok geregeld heb, een 4.7l, wat volgens kenners geen probleem moest geven met de bekabeling e.d.
Nu heb ik met mijn broer het blok er in gebouwd en alles aangesloten en alles klaar. in het begin probleem gehad met de vonkjes, maar nieuwe bougies kabels en rotor hebben dit opgelost. daarna kwam er geen brandstof maar bleek de lagedruk voorpomp onder de tank kapot te zijn, vervangen en hopla daar kwam er brandstof voor maar we krijgen hem niet aan het lopen!
We hebben hem +- ongeveer op tijd gezet door middel van een flikker lamp en rondgaan op de start motor, maar na onze beleving moet het +- ongeveer goed zijn zover dat lukt op het startmotor toerental, dit uiteraard goed doen zodra hij loopt. met starten gaat alles mooi rond, maar hij loopt niet. AF EN TOE geeft hij een kick, dus dan loopt hij hooguit 2 seconden en gaat hij weer uit. Dit lukt enkel 1x, en daarna moet je 10minuten wachten wil het nog een keer lukken.
wij zijn echter radeloos over wat het probleem kan zijn. K-jetronic is een gevoelig systeem en wij denken dus ook dat er iets mis is met de brandstof toevoer. Het blok wat er in gekomen is, is volgens zeggen werkend uit een schade auto gehaald, maar heeft ook al 10jaar niet gedraaid, en dit kan dus de nodig problemen hebben voor oorzaakt bij de k-jetronic zijn wij bang.
de auto heeft al die jaren binnen gestaan, zoals je kunt zien op de foto, helemaal onder het stof.
nu begrijpen we goed dit het van alles kan zijn, en dat dit wel eens heeeeel lastig kan worden, maar we moeten ergens beginnen, en doen het graag zelf!
wij hopen dat mensen hier ons enige tips kunnen geven over wat nu eerst te proberen/controlen om hem mogelijk aan het draaien te krijgen.
eventueel graag omschreven hoe, wat en waar want oldtimer specialisten zijn we niet, daarom is dit ook zeker voor ons een spannend avontuur!
iemand tips?
alvast bedankt,
Groeten WoutIMG-20130427-WA0003.jpg
Comment