Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche 928 uit '82 start niet, heeft 10 jaar stil gestaan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    CO krijg je alleen maar goed dmv CO-meting. Dus met pro-apparatuur. Iedere garagist achter de hoek heeft dat wel staan.


    antwoord op vraag 1: mijn 924 staat bij koudstart op 6 bar, eenmaal warm in ralenti op 2 bar, tijdens het rijden op 4 bar. Dit is louter ter indicatie, want weet niet hoe het bij een 928 zit.
    antwoord op vraag 2: ralenti toerental regelen met de bout/moer aan je gashendel en de regelvijs op je gasklephuis. Van de CO vijs blijf je best af (ik vermoed dat het concept van uw motor hetzelfde is als die bij mij)
    antwoord op vraag 3: lijkt me idd iets te rijk te staan, maar die zwarte wolk is louter olieverbranding. Dat zal nog wel eventjes duren eer alle oude olieresten verbrand zijn. Was net hetzelfde bij mij . Maar ik vermoed dat uw plunjer nog altijd niet goed op en neer gaat. Haal de spinnenkop er nog eens af, ik denk dat ie weer omhoog vasthangt waardoor de regeling van uw mengselverhouding compleet in de soep draait.
    antwoord op vraag 4: geen idee :p
    Last edited by BlueSkyraider; 07/05/2013, 23:47.
    1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
    2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
    2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
    -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

    www.carfac.be "Driving on experience"

    Comment


    • #42
      Bedankt BlueSkyRaider, ik gaat er vanmiddag mee aan de gang. Heb inmiddels de Brandstofverdeler(spinnekop) van een revisie voorzien.

      klaar! ik heb de spinnekop zelf gereviseerd, gezien ik op het werk veel kan krijgen voor hyrdomotoren en dergelijken(o-ringen, pakking, enz..) dacht ik toch wel dat mij dit op een goede manier moest lukken ondanks dat mensen zeiden dat je er niet aan moet beginnen omdat het 99 van de 100x fout gaat.

      maargoed, heb de verdeler(spinnekop) eerst maar is even goed schoon gemaakt van buiten zodat mn handjes niet 1 en al vette zooi zijn en toen hem even rustig aan uit elkaar getrokken.. het viel me meteen op: een zeer simpel ding van binnen, dit moet lukken! Echter waren bijna alle O-Ringen beschadigt en duidelijk versleten. Ik heb alle O-ringen er af gehaald, op gemeten en gelijk nieuwe bestelt op het werk.

      Onderkant spinnekop, afdichting na de luchtweger:
      1maal 35mm x 2mm dik
      Om de plunjer bus, waar de regelplunjer in zit:
      2maal 22mm x 2mm dik
      Om de inlaat poortjes na de benzine kamers:
      8maal 7mm x 3mm dik
      Binnen in de veerschroef die de retour leiding bediend:
      1maal 7mmm x 2.5mm dik



      Hier de bovenkant. De koppen na de injectorleidingen met veertjes en plaatjes. Even de veertjes er af gehaald, alles met remmenreiniger brandschoon gemaakt maar alles zag er prachtig uit. niks aan doen.


      Hier de spinnekop zelf, inmiddels al met nieuwe O-ringen gemonteerd! Deze voor de tijd ook grondig gereinigt met remmenreiniger maar was ook netjes van binnen.



      Pakking der weer op. Let hier bij goed op! in de Pakking zit een PIEPKLEIN gaatjes, die moet op de zelfde gaatjes(ietsje groter) vallen als op beide helften, en geloof mij, je ziet het gaatje niet als je hem niet in het licht houd.

      zie daar het kleine gaatje.



      En weer dichtschroeven de handel! Belangrijk is om altijd eerst de binnenste vast te draaie, gezien je pakking wordt gedrukt/klemt gaat die uitzetten, en daarom altijd van binnen na buiten anders wordt de kans op lekkages 10x zo groot. en uiteraard wanneer de boutjes aanzijn, kruislings, slag voor slag een gelijkmatige druk.

      Plunjer der inlaten vallen met een beetje multispray, heerlijk soepel glijd die!


      Er weer opgeschroefd, en weer even de CO schroef zo gesteld dat er een kopje brandstof uit de leiding kwam, 1 kwartslag terug en hopla en liep meteen! Viel meteen op dat er GEEN blauwe rook meer uit de uitlaat kwam maar mooi blank. echter krijgt hij nog steeds ietsje teveel heb ik het idee maar lijkt me kwestie van afstellen. maar wanneer ik dit wou doen was me tank leeg, aarggghh! dat was gistere avond, straks ff beetje benzine der in en verder proberen/stellen/testen.

      Comment


      • #43
        Prachtig werk geleverd
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

        Comment


        • #44
          ik ben er mee aan het stellen gegaan en hij liep best mooi. maar ik gaf hem nog ietsje bij en toen verzoop die. toen ik hem probeerde te starte hoorde ik een soort knal onder de kap. niet super hard, maar gewoon alsof er iets vast sloeg. toen heb ik met een sleutel op de poulie alles achteruit gedraaid om de brandstof er uit de drukken, ik dacht hij zal wel verzopen zijn. maar nu ik hem weer probeer te starte gaat hij wel rond zoals gewoon normaal maar iedere keer ook een TIK om de halve seconde als die rond gaat. TIK TIK TIK TIK TIK TIK..... hij sloeg zelfs heel even aan en dat klonk niet heel slecht... maar ik durf niet meer verder te gaan... enig idee wat het kan zijn? toch geen zuiger stang???????? iemand alsjeblieft....

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door woutoosterink Bekijk Berichten
            ik ben er mee aan het stellen gegaan en hij liep best mooi. maar ik gaf hem nog ietsje bij en toen verzoop die. toen ik hem probeerde te starte hoorde ik een soort knal onder de kap. niet super hard, maar gewoon alsof er iets vast sloeg. toen heb ik met een sleutel op de poulie alles achteruit gedraaid om de brandstof er uit de drukken, ik dacht hij zal wel verzopen zijn. maar nu ik hem weer probeer te starte gaat hij wel rond zoals gewoon normaal maar iedere keer ook een TIK om de halve seconde als die rond gaat. TIK TIK TIK TIK TIK TIK..... hij sloeg zelfs heel even aan en dat klonk niet heel slecht... maar ik durf niet meer verder te gaan... enig idee wat het kan zijn? toch geen zuiger stang???????? iemand alsjeblieft....
            Zit je op 944forum? Mss dat ze daar iets weten..

            Comment


            • #46
              En, ben je nog wat verder geraakt? Alleszinds, veel geluk ermee!

              Comment

              Working...
              X