Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Procedure en kosten voor een MB uit nederland in te voeren.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Procedure en kosten voor een MB uit nederland in te voeren.

    Hallo,
    kan iemand mij uitrekenen wat het mij zou kosten, inschrijven, taxen, BIV, de hele santenboutic dus om een Nederlandse w123 280CE uit 79 op LPG in Belgie op de baan te krijgen. Zou als een soort hobby wagen moeten dienen, in de week kan ik er toch niet mee rijden en heb de beschikking over een firmawagen.

    Wat is de procedure om die wagen in te schrijven en hoe lang duurt de papierwinkel. APK is ok moet dan hier naar de keuring gegaan worden of is dit ook ok voor bij ons.

    Wat zijn de mogenlijkheden ivm verzekering. Wij hebben dus geen privewagen.

    mvg Tony

  • #2
    Eerst bij de douane importeren, dan naar het Truckcenter in Sint Pieters Leeuw om een gelijkvormigheidsattest te krijgen, dan naar keuring voor verkoop en dan bij de verzekering platen aanvragen.

    3 maand later ben je aan het rijden.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Eerst bij de douane importeren, dan naar het Truckcenter in Sint Pieters Leeuw om een gelijkvormigheidsattest te krijgen, dan naar keuring voor verkoop en dan bij de verzekering platen aanvragen.

      3 maand later ben je aan het rijden.

      Als je je wagen op o platen zet is een gelijkvormigheidsattest volgens mij niet nodig.....

      Comment


      • #4
        Klopt.

        De E-type heb ik nu ook O-platen aangevraagd zodat ik kan rijden tijdens de aanvraag van het gelijkvormigheidsattest, maar als je iets of wat deftig wilt rondrijden heb je het wel nodig natuurlijk.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Eerst bij de douane importeren, dan naar het Truckcenter in Sint Pieters Leeuw om een gelijkvormigheidsattest te krijgen, dan naar keuring voor verkoop en dan bij de verzekering platen aanvragen.

          3 maand later ben je aan het rijden.
          ook met us turbodiesels ?

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            ook met us turbodiesels ?
            Als daar al een PVG nummer voor bestaat wel.
            Maar ik gok dat dat niet zo is, aangezien die hier nooit geleverd zijn.
            Keuring alleenstaand geval moet lukken. Anders moet je even naar St Pieters Leeuw bellen.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Tony Mb Bekijk Berichten
              Hallo,
              kan iemand mij uitrekenen wat het mij zou kosten, inschrijven, taxen, BIV, de hele santenboutic dus om een Nederlandse w123 280CE uit 79 op LPG in Belgie op de baan te krijgen. Zou als een soort hobby wagen moeten dienen, in de week kan ik er toch niet mee rijden en heb de beschikking over een firmawagen.

              Wat is de procedure om die wagen in te schrijven en hoe lang duurt de papierwinkel. APK is ok moet dan hier naar de keuring gegaan worden of is dit ook ok voor bij ons.

              Wat zijn de mogenlijkheden ivm verzekering. Wij hebben dus geen privewagen.

              mvg Tony
              Waarom zou je daar LPG in gooien (of die laten zitten)

              Comment


              • #8
                LPG uit NL is soms niet conform met de belgische keuring, zeker in oudere wagens, maar vraag me niet waarom. Mijn Cadillac die uit NL kwam moest om 1 of andere reden een nieuwe tank in.

                Als je op een O plaat rijdt moet je inderdaad geen gva hebben. In heb en St Pieters Leeuw voor mijn mercedes een half uurtje moeten wachten en daarna krijg je het gva direct mee, kostprijs 99 eur.

                Comment


                • #9
                  Het is de moment, diesels in Nederland wordt opgetrokken naar 40 jaar voor oldtimer, in NL rijden er genoeg 300SD rond, dus er zal wel extra aanbod komen. O-plaat kan altijd natuurlijk met binnenkort minder beperkingen.

                  Comment


                  • #10
                    Ik zou de lpg laten zitten voor de benzine prijs, die Mercedesen zijn nu ook niet zo exclusief dat je ze authentiek moet laten lijkt me, voor de snelheid moet je het ook niet laten en de koffer is groot genoeg dus waarom niet zou ik dan zeggen.
                    Als het dus over een oude auto gaat + 25 jaar moet je geen inschrijvingstax meer betalen. Hoe groot de motor en co2 uitstoot ook is ( als die al bekent is ).
                    als je o platen aanvraagd heb je geen gelijkvormigheidsattest nodig.
                    welke papieren heb je nodig voor de douane?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tony Mb Bekijk Berichten
                      Ik zou de lpg laten zitten voor de benzine prijs, die Mercedesen zijn nu ook niet zo exclusief dat je ze authentiek moet laten lijkt me, voor de snelheid moet je het ook niet laten en de koffer is groot genoeg dus waarom niet zou ik dan zeggen.
                      Als het dus over een oude auto gaat + 25 jaar moet je geen inschrijvingstax meer betalen. Hoe groot de motor en co2 uitstoot ook is ( als die al bekent is ).
                      als je o platen aanvraagd heb je geen gelijkvormigheidsattest nodig.
                      welke papieren heb je nodig voor de douane?
                      Aankoopfactuur, exportbewijs en vorig inschrijvingsbewijs.
                      Succes met die LPG door de keuring te halen zonder meer kosten te doen dan je bespaart door op gas te rijden

                      Comment


                      • #12
                        Om op deze pagina te reageren:

                        Ikzelf ben van plan mezelf een FIAT 500 aan te kopen ( misschien zelfs een van de dagen ). De wagen heeft nerderlandse papieren, maar geen gelijkvormigheidsattest. Een belg verkoopt deze, maar toch is de wagen ingeschreven in Nederland. Ik wil dus naar deze wagen gaan kijken, en als het meevalt deze ineens kopen/betalen. Waar moet ik dus zeker op letten bij de aankoop van deze wagen?

                        Welke papieren heb ik juist nodig & wat moet er juist gebeuren?
                        Ik doe dit, puur omdat het een goedkopere wagen is en zeker mijn goesting dan in belgie.

                        Er werd door carlito gezegd:

                        Aankoopfactuur, exportbewijs en vorig inschrijvingsbewijs.

                        Maar deze wagen is van een particulier, en word zonder BTW aangekocht, is dat een probleem?
                        Exportbewijs kan ik zelf voor zorgen denk ik? Dus ik heb eigenlijk enkel het laatste inschrijvingsbewijs nodig en een aankoopfactuur ( particulier verkoper, dus geen dan? )

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk Berichten
                          Om op deze pagina te reageren:

                          Ikzelf ben van plan mezelf een FIAT 500 aan te kopen ( misschien zelfs een van de dagen ). De wagen heeft nerderlandse papieren, maar geen gelijkvormigheidsattest. Een belg verkoopt deze, maar toch is de wagen ingeschreven in Nederland. Ik wil dus naar deze wagen gaan kijken, en als het meevalt deze ineens kopen/betalen. Waar moet ik dus zeker op letten bij de aankoop van deze wagen?

                          Welke papieren heb ik juist nodig & wat moet er juist gebeuren?
                          Ik doe dit, puur omdat het een goedkopere wagen is en zeker mijn goesting dan in belgie.

                          Er werd door carlito gezegd:

                          Aankoopfactuur, exportbewijs en vorig inschrijvingsbewijs.

                          Maar deze wagen is van een particulier, en word zonder BTW aangekocht, is dat een probleem?
                          Exportbewijs kan ik zelf voor zorgen denk ik? Dus ik heb eigenlijk enkel het laatste inschrijvingsbewijs nodig en een aankoopfactuur ( particulier verkoper, dus geen dan? )
                          Aankoopbewijs van particulier naar particulier.
                          Datum, chassisnummer, bedrag, naam koper en verkoper en kilometerstand moeten eropstaan

                          Comment


                          • #14
                            Dag Carlito, kan ik u eventueel even bellen ( PM liefst tel. nr, of anders gsm nmr naar mij ) ?
                            Of mag ik u hier nog enkele vragen stellen?
                            BV. Waar kan ik het exportbewijs gaan halen?

                            Ik zou morgen naar de wagen gaan kijken.
                            Als hij in orde is en ik koop hem , dan zal ik een papier laten opmaken met Datum, chassisnummer, bedrag, naam koper en verkoper en kilometerstand. En welke papieren dien ik nog mee te nemen/moeten erbij zitten, zodat ik zelf verder aan de slag kan zonder de verkoper?
                            Last edited by ; 31/05/2013, 20:38.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk Berichten
                              Dag Carlito, kan ik u eventueel even bellen ( PM liefst tel. nr, of anders gsm nmr naar mij ) ?
                              Of mag ik u hier nog enkele vragen stellen?
                              BV. Waar kan ik het exportbewijs gaan halen?

                              Ik zou morgen naar de wagen gaan kijken.
                              Als hij in orde is en ik koop hem , dan zal ik een papier laten opmaken met Datum, chassisnummer, bedrag, naam koper en verkoper en kilometerstand. En welke papieren dien ik nog mee te nemen/moeten erbij zitten, zodat ik zelf verder aan de slag kan zonder de verkoper?
                              Verkoper moet alle delen van het inschrijvingsbewijs meegeven en dan kan je op een RDW kantoor dat exportformulier gaan halen.
                              Maar hij gaat niet willen dat jij dat alleen doet wss. Omdat die platen nog op zijn naam staan, en dat een serieus risico is.

                              Comment


                              • #16
                                Ik gok dat hij de wagen van een Nederlander gekocht heeft, en hij zelf deze gekocht heeft om winst te maken/door te verkopen, dus hij is volgens mij niet in het bezit van de nederlandse platen.
                                Wat bedoel je met alle delen aub?
                                Bij ons is dat bv. het roze ( gele ) inschrijvingsbewijs, is dat in nederland nog iets meer?
                                Alvast bedankt voor de uitleg !

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk Berichten
                                  Ik gok dat hij de wagen van een Nederlander gekocht heeft, en hij zelf deze gekocht heeft om winst te maken/door te verkopen, dus hij is volgens mij niet in het bezit van de nederlandse platen.
                                  Wat bedoel je met alle delen aub?
                                  Bij ons is dat bv. het roze ( gele ) inschrijvingsbewijs, is dat in nederland nog iets meer?
                                  Alvast bedankt voor de uitleg !
                                  Zonet nog eens
                                  gebeld met de verkoper, en hij zegt het volgende:

                                  Ik ben naar de RDW geweest, hij heeft het inschrijvingsbewijs, en het enige wat ik moest doen is langst de douane passeren, maar ik zou natuurlijk graag zeker willen zijn dat ik deze kan gebruiken op de baan. Is het mogelijk dat deze wagen geweigerd gaat worden?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk Berichten
                                    Zonet nog eens
                                    gebeld met de verkoper, en hij zegt het volgende:

                                    Ik ben naar de RDW geweest, hij heeft het inschrijvingsbewijs, en het enige wat ik moest doen is langst de douane passeren, maar ik zou natuurlijk graag zeker willen zijn dat ik deze kan gebruiken op de baan. Is het mogelijk dat deze wagen geweigerd gaat worden?
                                    Laten keuren op een o plaat, gelijkvormigheidsattest niet nodig

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk Berichten
                                      Zonet nog eens
                                      gebeld met de verkoper, en hij zegt het volgende:

                                      Ik ben naar de RDW geweest, hij heeft het inschrijvingsbewijs, en het enige wat ik moest doen is langst de douane passeren, maar ik zou natuurlijk graag zeker willen zijn dat ik deze kan gebruiken op de baan. Is het mogelijk dat deze wagen geweigerd gaat worden?
                                      Kan niet geweigerd worden. Gewoon even bij je Fiat dealer een gelijkvormigheidsattest aan gaan vragen. Normaal is dat makkelijk verkrijgbaar voor een Fiat 500
                                      Wat de verkoper heeft is waarschijnlijk het exportbewijs, dat is een A3 blad dubbelgevouwen.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X