Zou voor een vrij lage prijs een Mini van 1982 kunnen kopen.
Lijkt me een ideale wagen om te leren werken aan een auto: klein, veel onderdelen te vinden, eenvoudig.
Maar toch wat twijfels:
- wagen heeft 10j stilgestaan volgens verkoper (overdekt) en hij heeft die in oktober gekocht.
- in januari begonnen er echter al problemen met de motor en nu draait die niet. Verkoper denkt dat er 1 of meerdere cylinders niet goed draaien.
- remmen of remleidingen lekken ook volgens verkoper.
- er is serieuze roest aan de 2 voorschermen net onder de koplampen.
- er is ook serieuze roest waar de rechtervleugel bevestigd is aan de kas onder de voorruit, is volledig doorgeroest.
- voor de rest zijn er nog roestplekjes aan de randen van de deuren.
- houten plank van dashboard is gescheurd.
Waarom hij me toch wel redelijk lijkt:
- voor de rest lijkt er niet teveel roest te zijn, eerder oppervlakkig. Onder reservewiel is er bvb wel wat oppervlakkige roest, maar niet doorgeroest. Dus het verhaal dat de wagen 10j heeft binnengestaan kan ik wel geloven. ( maar je weet het nooit zeker)
- bodem is getectyleerd, maar dat kan natuurlijk zijn om de roest net te verbergen.
- prijs is 400-600€, dat valt goed mee natuurlijk, ik zie al hogere prijzen voor een lege, oude kas.
- ongeveer alle onderdelen (chroom etc) lijken er bij te zijn.
Dus wat moet er aan gebeuren?
- motor moet gerepareerd worden, desnoods een andere (1.3?) Iemand een idee wat een gereviseerde motor moet kosten?
- wagen moet helemaal gestript worden en opnieuw gespoten worden. Als ik zelf afschuur, een dikke 1.000€? Op TV zie ik regelmatig zo'n bedrijf dat de wagen volledig met zuren etc alle verf eraf haalt. Bestaat dat in Belgie, provincie Antwerpen?
- remmen en remleidingen vernieuwen.
- interieur opfrissen.
- rechter voor vleugel zit er bij.
Sugesties, ideëen?
Lijkt me een ideale wagen om te leren werken aan een auto: klein, veel onderdelen te vinden, eenvoudig.
Maar toch wat twijfels:
- wagen heeft 10j stilgestaan volgens verkoper (overdekt) en hij heeft die in oktober gekocht.
- in januari begonnen er echter al problemen met de motor en nu draait die niet. Verkoper denkt dat er 1 of meerdere cylinders niet goed draaien.
- remmen of remleidingen lekken ook volgens verkoper.
- er is serieuze roest aan de 2 voorschermen net onder de koplampen.
- er is ook serieuze roest waar de rechtervleugel bevestigd is aan de kas onder de voorruit, is volledig doorgeroest.
- voor de rest zijn er nog roestplekjes aan de randen van de deuren.
- houten plank van dashboard is gescheurd.
Waarom hij me toch wel redelijk lijkt:
- voor de rest lijkt er niet teveel roest te zijn, eerder oppervlakkig. Onder reservewiel is er bvb wel wat oppervlakkige roest, maar niet doorgeroest. Dus het verhaal dat de wagen 10j heeft binnengestaan kan ik wel geloven. ( maar je weet het nooit zeker)
- bodem is getectyleerd, maar dat kan natuurlijk zijn om de roest net te verbergen.
- prijs is 400-600€, dat valt goed mee natuurlijk, ik zie al hogere prijzen voor een lege, oude kas.
- ongeveer alle onderdelen (chroom etc) lijken er bij te zijn.
Dus wat moet er aan gebeuren?
- motor moet gerepareerd worden, desnoods een andere (1.3?) Iemand een idee wat een gereviseerde motor moet kosten?
- wagen moet helemaal gestript worden en opnieuw gespoten worden. Als ik zelf afschuur, een dikke 1.000€? Op TV zie ik regelmatig zo'n bedrijf dat de wagen volledig met zuren etc alle verf eraf haalt. Bestaat dat in Belgie, provincie Antwerpen?
- remmen en remleidingen vernieuwen.
- interieur opfrissen.
- rechter voor vleugel zit er bij.
Sugesties, ideëen?
Comment