Goedendag,
Zoals iedereen hier heb ik passie voor wagens, nu zit ik al een ruime tijd met het idee om een oldtimer te kopen. (genre Porsche 911 uit '70).
Nu ben ik van mening (ook al veel gehoord) dat je meer onder de auto zit dan erin. Wat ik net even tof vind (hopelijk ), als klein manneke wou ik altijd mecanicien worden. Nu voor ik een deftige oldtimer eventueel koop wil ik eerst ervaring opdoen door een projectje te doen met een relatief goedkope oldtimer. Vooral om de techniek aan te leren. Liefst van al leer ik grotendeel van mijzelf zonder daarvoor avondschool ofzo te volgen. Ik had een redelijk grondige restauratie voor ogen, eigenlijk de hele wagen opengooien, herstellen en hem opnieuw aan de praat krijgen. Maar ook roestprobleempjes, lichte schade te herstellen.
-Is dit realistisch? Ik bedoel dan kan je dat zelf aanleren als je wat technisch bent aangelegd?
-De standaardgereedschappen heb ik allemaal wel maar heb je ook grotere zaken nodig? Zoals motorlift,...
-Welke wagen zou jullie hiervoor aanraden. Ik dacht zelf aan genre bmw, mb van jaren 70 ofzo waar de stukken nog redelijk goedkoop zijn en vlot te vinden.
-Welke boeken zijn aanraders?
Bedoeling van dit project zou dus zijn dat ik een stevige basis heb eens ik een deftige oldtimer aanschaf. Zonder telkens naar de garage te moeten bij een defect.
Budget: rond de 2k zou ideaal zijn om te beginnen.
Zoals iedereen hier heb ik passie voor wagens, nu zit ik al een ruime tijd met het idee om een oldtimer te kopen. (genre Porsche 911 uit '70).
Nu ben ik van mening (ook al veel gehoord) dat je meer onder de auto zit dan erin. Wat ik net even tof vind (hopelijk ), als klein manneke wou ik altijd mecanicien worden. Nu voor ik een deftige oldtimer eventueel koop wil ik eerst ervaring opdoen door een projectje te doen met een relatief goedkope oldtimer. Vooral om de techniek aan te leren. Liefst van al leer ik grotendeel van mijzelf zonder daarvoor avondschool ofzo te volgen. Ik had een redelijk grondige restauratie voor ogen, eigenlijk de hele wagen opengooien, herstellen en hem opnieuw aan de praat krijgen. Maar ook roestprobleempjes, lichte schade te herstellen.
-Is dit realistisch? Ik bedoel dan kan je dat zelf aanleren als je wat technisch bent aangelegd?
-De standaardgereedschappen heb ik allemaal wel maar heb je ook grotere zaken nodig? Zoals motorlift,...
-Welke wagen zou jullie hiervoor aanraden. Ik dacht zelf aan genre bmw, mb van jaren 70 ofzo waar de stukken nog redelijk goedkoop zijn en vlot te vinden.
-Welke boeken zijn aanraders?
Bedoeling van dit project zou dus zijn dat ik een stevige basis heb eens ik een deftige oldtimer aanschaf. Zonder telkens naar de garage te moeten bij een defect.
Budget: rond de 2k zou ideaal zijn om te beginnen.
Comment