Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij kopen Mustang uit '66

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Van het idee om die wagen van 6500 euro te kopen ben ik al volledig afgestapt. Ik heb ook wat rondgekeken en er zijn inderdaad nog veel andere wagens, die wel rijden, maar waar ook nog werk aan is, echter wel voor een paar 1000 euros meer. Ik besef ook wel dat ik geen winst ga maken op de wagen, maar weet ook dat hij niet veel in waarde gaat verliezen. Ik vind dit gewoon zo een prachtige wagen. Mooi design, sportief, krachtig.
    Ook heb ik al veel wagens tegen gekomen van half afgewerkte projecten. Eerst zou ik zo een wagen mechanisch in orde maken en wat mee rondrijden, hoe hij er aan binnen of buitenkant uitziet, boeit mij op dat moment niet echt. Als dit opgelost is zou ik stilletjes aan beginnen met buitenkant en interieur. Duurt dit totaal minder dan 10 jaar of meer? Als het een hobby is maakt dat ook niet uit. Er gaan momenten zijn, dat dit inderdaad op een lagere prioriteit gaat komen, wat normaal is in een leven, dat is met elke hobby volgens mij toch zo. In de voetbalploeg waar ik speel, zijn nu ook mensen die aan het bouwen zijn, die kunnen ook niet meer elke training of wedstrijd komen, hoe graag ze het ook doen.
    Mijn bedoeling is nu nog wat info in te winnen op wat er gelet moet worden bij eventuele aankoop.
    Hoeveel slaagkans het project heeft, hangt volgens mij van de persoon zelf af. Als je met degelijk materiaal start zal dit vlotter gaan, maar er is sowieso karakter nodig om dergelijk project af te ronden.

    Comment


    • #22
      in theorie is dat heel leuk een auto restaureren maar in werkelijkheid meer gevloek dan iets anders denk ik..

      Comment


      • #23
        Heb een mustang 69 helpen restaureren. Nieuwe motor 351 V8 uitgerust met Edelbrockkoppen en een 4barrel carburator plus een aangepaste versnellingbak AOD van Monster aangekocht in Amerika. Hou er gewoon rekening mee dat je veel meer geld gaat uitgeven dan je eerste intentie was. De aankoop van het project was 11.400euro. Is wel een fastback. Samen geteld zijn we nu 25500euro kwijt. Inbegrepen een stel nieuwe wielen en bijbehorende banden.We hebben alle onderdelen in Amerika aangekocht omdat de prijzen daar een stuk goedkoper zijn dan hier. Logisch toch. Zorg dat je je altijd laat vergezellen door een kenner. Je moet ook altijd ergens een lijn trekken in hoever je wil gaan. Een gouden regel is om alles aan te kopen in de States. Scheelt echt een serieuze slok op de borrel.

        ..

        Comment


        • #24
          eventjes voor de dromers hier.
          een restauratie is altijd duurder dan een in orde auto kopen.
          verder moet je zien, een auto mechanisch in orde zetten is leuk.
          maar wat noem jij in orde ?
          motor draait.
          motor draati evengoed als voorheen.
          motor draait beter als voorheen.
          motor gaat als een trein

          allen zijn verschillende prijsklasses. ik kan u ook al zeggen dat goedkope oplossingen 95% van de gevallen tijdelijke oplossingen zijn en u achteraf terugbijten.
          ( een voorbeeld is 2de handsbanden kopen, en achteraf ermee rond een boom steken na een slippartij omdat het rubber verhard was. = nieuwe banden + carroseriewerk )

          laten we carroseriewerk gaan doen? ga je het zelf doen of ga je het laten doen ?
          zelf afschuren bespaart je mss geld, maar achteraf brokkelt de lak af en wie zijn schuld is het? carrossie gaat het waarschijnlijk op u steken dat ge hem niet goed heb afgeschuurd.


          body in orde zetten nadat de motor herdaan is?
          leuk, haal de motor er maar terug uit zodat je er tenminste goed bijkunt bij die firewall.




          voor goed te zijn moet je zoon auto body off restaureren en mag je er eigenlijk niet langer dan 3 jaar aan bezig zijn.
          als je er langer aan bezig bent dan komen er dingen tussen. ( denk aan huisje tuintje, kindje ,.... en toen stond de auto in stukken in de garage en wordt die zoveel jaar later ook zo verkocht....)
          als je er te lang over doet ga je ook problemen hebben dat bvbeeld rubbers of seals etc die je toen hebt gestoken, door het niet gebruiken al terug verhard zijn. (MAW je kan terug opnieuw beginnen ) of je bent vergeten waar je juist zat. of je verget juist hoe iets in elkaar zat waardoor je hem niet meer in elkaar krijgt.


          de mensen hier weten dat ik sinds januari vorig jaar ( en eigenlijk al een half jaar ervoor ivm verzamelen onderdelen ) al bezig ben aan mijn camaro.
          je wilt trouwens de rekeingen niet zien van onderdelen die er besteld zijn geweest en onkosten die gemaakt zijn geweest. ( ik denk trouwens dat ik ondertusen op 2 jaar boven de 15000 euro zit ( toegegeven de grootste slokkop was de spuitbeurt ), maar toch.

          kosten lopen snel op.
          4 banden 500 euro
          airco rebuild 400 euro ( moet wel nog laten opvullen )
          nieuwe sturing 150 euro
          raam en deurrubbers 750 euro.
          2dehands zetels 400 euro.
          interieur herbekleden ( by mammie 100 euro )
          motorkap 270 euro
          voorvleugels 200 euro
          bodemplaten 700 euro ( + 7 maanden wachten voor ze geleverd waren en 2 tripjes naar nederland en 30 mails )
          dempingsmateriaal 600 euro.
          nokkenaskit 300 euro.
          headers 400 euro
          4 wieldoppen 100 euro.
          emblemen rond de auto 75 euro
          shift kit transmissie 80 euro.
          transmissie rebuild kit 150 euro
          atf dextron 2 bussen 40 euro.
          motorolie voor het inlopen nokkenas 5L 20 euro.
          nieuwe motorolie 5L 20 euro
          nieuwe remklauwen + trommels 250 euro
          kleine shit waarvan ik zelfs ni meer wist dat ik het besteld had ( yups dat heb je ook soms ) alles opgeteld rond de 1000 euro.


          jullie willen trouwens niet weten wat voor een berg onderdelen ik hier ondertussen heb liggen van de camaro.
          ondertussen een stuk of 10 dozen vol + nog wat onderdelen achter en in het tuinhuisje. ( spare parts genoeg )

          werkuren. reken van oktober tot juni, van maandag tot donderdag elke dag van 19u tot 23u.
          tegen april en juni komt daar nog eens zaterdag en zondag bij van 11u tot 20u...

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door stang69 Bekijk Berichten
            Heb een mustang 69 helpen restaureren. Nieuwe motor 351 V8 uitgerust met Edelbrockkoppen en een 4barrel carburator plus een aangepaste versnellingbak AOD van Monster aangekocht in Amerika. Hou er gewoon rekening mee dat je veel meer geld gaat uitgeven dan je eerste intentie was. De aankoop van het project was 11.400euro. Is wel een fastback. Samen geteld zijn we nu 25500euro kwijt. Inbegrepen een stel nieuwe wielen en bijbehorende banden.We hebben alle onderdelen in Amerika aangekocht omdat de prijzen daar een stuk goedkoper zijn dan hier. Logisch toch. Zorg dat je je altijd laat vergezellen door een kenner. Je moet ook altijd ergens een lijn trekken in hoever je wil gaan. Een gouden regel is om alles aan te kopen in de States. Scheelt echt een serieuze slok op de borrel.

            ..
            Als je onderdelen besteld in de States, hoe zit het dan met douanekosten? Blijft het dan nog steeds goedkoper of laat je het pakket zo verzenden dat je er geen hebt?

            Comment


            • #26
              over het algemeen kost u pakket.
              prijs van het = (onderdeel + verzending)*1,21. +10 euro ( fedex,DHL,.....)
              je kan natuurlijk proberen te zeggen dat het onderdeel minder kost dan werkelijk het geval is,
              maar,...als het pakje via de douane passeert ( met USPS gaat het via de post ) en dan heb je altijd prijs met Bpost. ( goed voor 4 weken vertraging )
              of je kan het importeren in een container. ( hiermee heb ik eens 7 maand vertraging gehad dit jaar. ( september besteld en in mei was het aangekomen ))

              plaatstaalen grote stukken laat je meestal via een container komen via dannycars,speedshop.be of tyra.nl. kleine shit laat ik gewoon via fedex afkomen ( 5 dagen wachten en geleverd aan u deur )

              Comment


              • #27
                Denk dat qua verbruik het niet veel zal schelen en belasting is hetzelfde => oldtimer e
                En zoals hier is gezegd kan je best eentje kopen die al rijdbaar is. Kan je er ondertussen mee rijden eventueel en zo stuk per stuk opknappen. (Dat is wat ik ook doe)
                Als je graag een amerikaan wil moet je eens kijken bij http://rookieclassics.vpweb.nl/
                Heb de mijne daar ook gekocht. Staat altijd goedkoop gerief dat oké is.
                Classic cars on demand

                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

                - It's time to make your dream come true -

                Comment

                Working...
                X