Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuring oldtimervoor dagelijks gebruik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Keuring oldtimervoor dagelijks gebruik

    Hallo,
    Ik ben van plan een oldtimer (sierra cosworth) te kopen(in te voeren) en hem als dagelijkse wagen te gebruiken.
    Natuurlijk is er aan die wagen in de loop van de jaren het een en ander veranderd.
    De uitlaat is een niet originele RVS geworden ,maar wel met een gewoon geluidsniveau geen race uitlaat , aan de motor zijn wat aanpassingen gebeurt (gechipt,beter slangen en wat alu reservoirs ipv plastieken), de velgen zijn niet meer de originele maar wel dezelfde maat 16" en hij ligt 25 mm lager.
    Voor de rest is hij origineel en in prachtstaat.
    Hij ziet er ook niet uit als een racer maar als een standaard sierra.
    Vermits hij een normale keuring moet krijgen vraag ik mij af of hij wel door de keuring geraakt en of ik hem kan inschrijven.Ik ben bij ford langs geweest en het inschrijvingsbewijs zou geen probleem zijn. Zeiden ze mij !! of dit zo is rara.
    Kost enkel 150 euro aan papieren en een plaatje.

    Zijn er op het forum specialisten die mij kunnen helpen.
    Mss een adres die hem kunnen laten keuren.

    Bedankt
    Patrick

  • #2
    Hola Patrick,

    Klinkt ok, nice wheels.

    Kvrees enkel voor die verlaging.... Denk dat je daar een attest voor nodig gaat hebben.

    Ook hangt dr heel, heeeeel veel van de keuringsmeester af waar je gaat.

    Maar GL

    Cheers

    B

    Comment


    • #3
      naar de keuring gaan met 1 regelke in uwe kop: da is allemaal origineel meneer.

      elke vraag die ze stellen: dat is ne cossworth, die zijn zo uit de fabriek gekomen

      . t feit is dat die van een tuningfirma komen en niet van ford. der is dus al nieveel origineel niemeer aan en de keuring weet dit.
      ze kunnen dus niet vergelijken met de veren die een normale sierra 1.6 zou hebben. ook die spoilers enzo zijn allemaal origineel op een cos.

      ik zou gewoon gaan en laat u niet zomaar afwimpelen met: ge hebt een attestje nodig voor dit. => das allemaal origineel. die kerels op de keuring hebben waarschijnlijk nog geenene keer ne cossy kunnen keuren in belgie, dus weten die al zeker niet wat er origineel aan is, en wat niet.

      Comment


      • #4
        Zijn de aanpassingen aan de motor ( blauwe darmen,andere luchtfilter, aluminium onderdelen ,......) eigenlijk een zaak van de keuring ?
        Ze meten toch enkel de CO vd uitlaat. Een pk testbank hebben ze in elk geval niet.
        Ze zien natuurlijk wel dat het een import wagen is , dus keuring verkoop,dus meer controle .
        Ik denk dat ze nog het moeilijkst doen over de velgen en bandenmaat.
        Anders misschien een garage laten gaan ?

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door patrickB Bekijk Berichten
          Zijn de aanpassingen aan de motor ( blauwe darmen,andere luchtfilter, aluminium onderdelen ,......) eigenlijk een zaak van de keuring ?
          Ze meten toch enkel de CO vd uitlaat. Een pk testbank hebben ze in elk geval niet.
          Ze zien natuurlijk wel dat het een import wagen is , dus keuring verkoop,dus meer controle .
          Ik denk dat ze nog het moeilijkst doen over de velgen en bandenmaat.
          Anders misschien een garage laten gaan ?
          Zelf gaan.

          Comment

          Working...
          X