Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Importeren uit Spanje, enkele vraagjes (Transitplaten)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Importeren uit Spanje, enkele vraagjes (Transitplaten)

Hallo,

Wij hebben een auto aangekocht in Spanje, die dus geimporteerd moet worden.

Het gaat om een Seat 600 '72.

Nu heb ik al veel info gevonden omtrent importeren, maar op sommige vragen heb ik nog geen antwoord gevonden.

Is er iemand die weet bij welke dienst/instelling ik in Spanje juist moet zijn om transitplaten aan te vragen?

Moeten die platen een eind op voorhand aangevraagd worden, of kan ik dat daar zelf ter plaatse ergens regelen, betalen, en onmiddellijk de nummerplaten meenemen?

Zit er verzekering inbegrepen in die transitplaten? Soms lees ik van wel, dan weer van niet. Ik heb het idee dat dit enkel in Duitsland zo is, maar daar ben ik ook niet zeker van...

Weet er misschien ook iemand of het mogelijk is om een pechbijstansverzekering te nemen op een wagen met transitplaten? Zoja, waar zou dit dan het interessantst zijn?

Alvast bedankt, en ik hoop echt dat iemand ons hierbij kan helpen. We zouden de wagen namelijk eind juli al gaan ophalen, en hoop meer te weten alvorens ik naar Spanje vertrek.

Trailer is makkelijker.
    Met een duitse exportplaat naar hier rijden (kan je gewoon bestellen op het net)
    Daar transitplaten regelen is een soep, tenzij de eigenaar het voor u doet.
    Polo 6n 1.4

Comment

Tja, een trailer is in ons geval geen optie. Ik heb geen rijbewijs, noch een auto die een autoremorque mag trekken...

Wat bedoel je met 'met een duitse exportplaat naar hier rijden'?

Dit is de bedoeling, alleen dan natuurlijk met Spaanse exportplaten, aangezien het een Spaanse wagen is.

We hebben de wagen gekocht bij een handelaar, dus in principe moet die dit regelen, al heeft hij er blijkbaar ook geen ervaring mee. We hebben het hem gevraagd maar horen er weinig van... Vandaar dat ik me op voorhand liefst zo goed mogelijk informeer, in het geval we hiervoor op de handelaar niet kunnen rekenen.

Comment

Is het niet goedkoper om transport per vrachtwagen te regelen vanuit Spanje ipv transitplaten en kost van benzine? Wij hebben al geimporteerd vanuit Spanje en dat was veel minder kostelijk dan er zelf om gaan.
        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

duitse export platen kan je bestellen en in gelijk welk land gebruiken.. hoeft dus niet persee spaanse te zijn.

je zal verschillende documenten nodig hebben.

Ook best een bellen naar oostende keuring om te weten wat je allemaal moet hebben van die wagen voor hem te kunnen invoeren hier in belgië

Zowieso moet je eisen dat de verkoper hem klaar maakt voor uitvoer (hoe het ook moet)

Comment

Ja oké, goedkoper kan wel zijn als je transport laat regelen, maar wij hangen er onmiddellijk een vakantie aan vast. We zouden ermee terugrijden langs secundaire wegen, en hiervoor ruim de tijd nemen. (Reken een week, minimum, we zien wel. We zijn studenten met congé. )

Ik vind dit meteen de leukste oplossing, en tijdens de rit leer je de auto meteen kennen.

Duitse export platen, dit klinkt vreemd, maar ik trek het zeker niet in twijfel. Waar moet je die dan bestellen? Want erom gaan naar Duitsland behoort niet tot de mogelijkheden. :p

Hetgeen benodigd is om de wagen in te voeren weet ik al, en dit is ook al in orde gebracht door de garagist. Zo beweert hij toch. Enkel het transport is een beetje een heikel punt.

Bedankt alvast voor de antwoorden!
            Last edited by ; 21/07/2013, 21:38.

Comment

Oef, antwoord terug gehad van de garagist ter plaatse.

Hij zorgt voor de transitplaten. Waar hij hiervoor juist moet zijn weet ik nog steeds niet, maar de kans zit er in dat ik met hem mee ga echter die platen, en dan weet ik het hier achteraf wel te vertellen.

Verzekering zit in Spanje blijkbaar ook inbegrepen. Zal wss dezelfde regeling zijn in heel Europa dan, denk ik.

Ook heb ik eens nagevraagd voor een pechbijstandsverzekering of een dergelijke extra verzekering te nemen, maar dit blijkt niet mogelijk te zijn, jammer genoeg.

Nuja, wij nemen onze gereedschapskoffer gelijkhoe mee, en bekijken het dan een beetje als een avontuur.

Comment

VWman.... kan je wat info geven over de transitplaten in Spanje? Ik sta op het punt een wagen te kopen in Spanje en zoek naar de best oplossing om deze te vervoeren.
                Jm
                http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

Working...
                X