Mededeling

Collapse
No announcement yet.

C&B Oldtimervrienden 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
    Heb je voor een oldtimerkeuring het vorige inschrijvingsbewijs nodig?
    Ik heb momenteel enkel het gva en laatste keuringsbewijs. Is dat genoeg?
    Een inschrijving bij de DIV is maar mogelijk als het vorige inschrijvingsbewijs op de keuring ongeldig wordt gemaakt. Wil je herinschrijven, ben je verplicht dit ongeldig gemaakt inschrijvingsbewijs af te geven aan de DIV (inschrijving via loket of opsturen per post).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
      Een inschrijving bij de DIV is maar mogelijk als het vorige inschrijvingsbewijs op de keuring ongeldig wordt gemaakt. Wil je herinschrijven, ben je verplicht dit ongeldig gemaakt inschrijvingsbewijs af te geven aan de DIV (inschrijving via loket of opsturen per post).
      Het gaat over mijn 124: ingeschreven in augustus '13, uitgeschreven in januari dit jaar.
      Het inschrijvingsbewijs heb ik niet meer. Ofwel kwijtgeraakt (gva en keuring niet, wat ik vreemd vind), ofwel ingehouden bij de verzekering.
      Indien dat tweede normaal niet gebeurt dan moet ik nog eens gaan zoeken.
      De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
      1990 Volvo 344
      1991 Mercedes W124 230CE
      2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
      1980 Volkswagen Derby CLS
      1990 Mercedes W124 230CE
      2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Het gaat over mijn 124: ingeschreven in augustus '13, uitgeschreven in januari dit jaar.
        Het inschrijvingsbewijs heb ik niet meer. Ofwel kwijtgeraakt (gva en keuring niet, wat ik vreemd vind), ofwel ingehouden bij de verzekering.
        Indien dat tweede normaal niet gebeurt dan moet ik nog eens gaan zoeken.
        Als jij de laatst ingeschreven eigenaar was, kan je ook naar de politie gaan voor een verklaring van verlies/diefstal van inschrijvingsbewijs.

U kunt een duplicaat van uw inschrijvingsbewijs aanvragen als uw inschrijvingsbewijs beschadigd, verloren of gestolen is. De aanvraag van een duplicaat kost 26 euro en doet u door een aanvraagformulier voor het inschrijvingsbewijs (roze formulier) te bezorgen aan DIV:

- Als het inschrijvingsformulier beschadigd is, dan moet u het beschadigde exemplaar voegen bij de aanvraag tot inschrijving. Op het aanvraagformulier kleeft u een sticker die aangeeft dat het voertuig verzekerd is. U krijgt de sticker van uw verzekeraar.

- Als u uw inschrijvingsbewijs heeft verloren of het is gestolen, dan moet u daarvan aangifte doen bij de politie. U zult dan een attest van verlies of diefstal krijgen. Dat attest moet u bij het roze formulier voegen. Op het attest moeten de volgende gegevens staan:

de naam, voornaam en volledig adres van de titularis
        de nummerplaat
        de gegevens van het voertuig
        de datum, zegel, naam en handtekening van de overheid die het attest aflevert
        (http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/...ijvingsbewijs/)

Comment

• In mijn geval dan bij de politie passeren voor zo'n attest.
          Feit is dat de wagen (en bijgevolg ook die plaat) is uitgeschreven sinds januari.
          Kan je dat dan nog aanvragen?
          De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1990 Volvo 344
          1991 Mercedes W124 230CE

Verkocht
          1990 Mercedes W124 230CE

Comment

• Goede vraag.
            Maar normaal gezien geen probleem. Zoals je zegt, de nummerplaat is geschrapt maar achterliggend nog niet uw vorig inschrijvingsbewijs. Dat wordt pas vernietigd als je langs de keuring gaat voor een tweedehandskeuring of aanvraag voor herinschrijving.
            Duplicaat aanvragen is wel 26 euro betalen.

Comment

• Ok, merci Cedra!

1990 Volvo 344
              1991 Mercedes W124 230CE

Verkocht
              1990 Mercedes W124 230CE

Comment

• Als je terug wil in schrijven.
                Zou eerst is naar de verzekering gaan.
                Volgens mij kunnen ze die inschrijven zonder eerst een dublicaat aan te vragen.
                http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichten
                  Als je terug wil in schrijven.
                  vergeet dat maar

DIV heeft wel degelijk het vorige (laatste) inschrijvingsbewijs nodig
                  voor oldtimerkeuring -> idem, maar dan voor de keuring.

Comment

In mijn geval dan bij de politie passeren voor zo'n attest.
                    Feit is dat de wagen (en bijgevolg ook die plaat) is uitgeschreven sinds januari.
                    Kan je dat dan nog aanvragen?
                    verlies van documenten kan je altijd indienen. bij mijn fiesta waren de papieren ook verloren geraakt, en de laatste eigenaar was al 2jaar dood.
                    toch ook een papier van de politie gekregen.
                    let wel op dat dit politiedocument slechts 30dagen geldig is. je moet dus de nodige duplicaten op tijd aanvragen.

ik kreeg geen duplicaten omdat die persoon al dood was, en bij de keuring wilden ze na 30dagen de auto niet meer keuren doordat het politiedocument verlopen was (en ge krijgt er geen 2de)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichten
                      Als je terug wil in schrijven.
                      Herinschrijving op uw eigen naam gaat sowieso niet online via de verzekeringsmakelaar. Je kan wel een nieuwe gewone plaat aanvragen zonder eerst naar de keuring te moeten gaan, maar bij elke herinschrijving ben je verplicht het roze inschrijvingsformulier EN het originele vorige inschrijvingsbewijs fysiek af te geven bij DIV.

Voor herinschrijving van vroegere gewone plaat naar O plaat moet hij hij in elk geval eerst via de oldtimerkeuring.

Eventueel kan hij proberen de auto zonder inschrijvingsbewijs oldtimer gekeurd te krijgen, wat bij sommige keuringscentra wellicht zou lukken. Dan is het daarna afwachten hoe DIV reageert. Ofwel eisen ze dan nog het oude inschrijvingsbewijs vooraleer opnieuw in te schrijven, ofwel schrijven ze de auto in als nieuwe inschrijving. In dat geval zal er dan wel een nieuwe BIV te betalen zijn. Als dat zou lukken, is dat niet zo erg, vermits de BIV voor een oldie iets van een 40 euro is.

In theorie is de normale weg: duplicaat vragen, oldie keuren en alle papieren aan DIV bezorgen. In praktijk is in België vanalles anders mogelijk.

Comment

• Leuk artikeltje

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.
                        1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                        2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                        2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                        -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Leuk gebakje ook.

E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Hoe Fransen reden voor de invoering van het rijbewijs met punten...

Lancia Thema Turbo, BMW E28, Mercedes-Benz W201, Renault 25, Peugeot 505, Saab 900 Turbo, Audi 100.

E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.
                            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Zalig filmke wil ik ook eens doen met een oude bmw ofzo
                              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Comment

• R4
                                  Benzine
                                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                  Diesel
                                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Op daily platen

Comment

• Is mss nog geen 25 jaar hé

Comment

• Tot ' 86 zegt wiki

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                          Tot ' 86 zegt wiki
                                          tot 92-93 zeg ik

Comment

Working...
                                          X