toen ik vroeger net oldtimer begon te rijden, betaalde ik 600€ voor een opel ascona 1.6 van 88 (toen was die dus 15jaar oud)
had een capri bijgekocht en deze kwam op een 300€ uit als oldtimer (iets van 50% korting omdat het oldtimer was ofzo). enfin die verzekering werd mij dan ook nog eens geweigerd omdat ik geen andere daily had jonger dan 15jaar. heb dan bij andere maatschappij geluisterd en daar kwam de oldtimer op 900€ omdat het een 2.0S was en capris staan gemerkt als sportcoupe-risicowagen, kreeg geen voordeel omdat het een oldtimer was. heb uiteindelijk de ascona weggedaan en daily gaan rijden met de capri bij mijn eerste verzekeringsmaatschappij.
met mijn 2de capri ben ik bij een maatschappij terecht gekomen gespecialiseerd in oldtimers (erard, marsch, ...) en daar was het 90€. schrijf ik nu men auto is als woon-werkverkeer auto dan zal ik de volle premie betalen zoals een andere daily wagen met zelfde vermogen.
schrijf ik die in als 2de daily woon-werk verkeer maar met bv 10 000km/jaar max (samen met de golf dus), dan zal ik iets minder betalen (mijn dodge 5.2V8 betaald 210€ verzekering per jaar omdat die BIJ de golf staat terwijl mijn golf 1.6diesel iets van 350€ betaald als hoofddaily woon-werk verkeer).
schrijf ik nu mijn capri in op daily platen maar wel voor oldtimergebruik (dus geen woon-werkverkeer), dan betaal ik evenveel als nu, 90€.
AL mijn volgende oldtimers zijn verzekerd voor 15€/jaar !!!
gewoon dus met je verzekeringsmaatschappij gaan horen voor een beter tarief. bv met beperking van km's (max 10 000-20 000km) voor de kinderen aan school te zetten en eens sporadisch naar het station te rijden. eventueel aansluiten via een club en aldaar een goedkope verzekering te verkrijgen (=marsch).
dan ben je wettelijk VOLLEDIG in orde met je daily platen, nog steeds belastingsvrij, goedkopere verzekering en je hebt een veilig jaarlijks gekeurde wagen.
nu zijn er veel teveel die omgekeerd werken, ze rijden op o-plaat met de nodige beperkingen, maar hebben een verzekering die hen 24/24 in binnen en buitenland zonder km beperking verzekerd. en dan denken ze dat ze dus ook elke dag mogen rondrijden ook al zegt de wet van niet, omdat de verzekering 'zei' dat het mocht
had een capri bijgekocht en deze kwam op een 300€ uit als oldtimer (iets van 50% korting omdat het oldtimer was ofzo). enfin die verzekering werd mij dan ook nog eens geweigerd omdat ik geen andere daily had jonger dan 15jaar. heb dan bij andere maatschappij geluisterd en daar kwam de oldtimer op 900€ omdat het een 2.0S was en capris staan gemerkt als sportcoupe-risicowagen, kreeg geen voordeel omdat het een oldtimer was. heb uiteindelijk de ascona weggedaan en daily gaan rijden met de capri bij mijn eerste verzekeringsmaatschappij.
met mijn 2de capri ben ik bij een maatschappij terecht gekomen gespecialiseerd in oldtimers (erard, marsch, ...) en daar was het 90€. schrijf ik nu men auto is als woon-werkverkeer auto dan zal ik de volle premie betalen zoals een andere daily wagen met zelfde vermogen.
schrijf ik die in als 2de daily woon-werk verkeer maar met bv 10 000km/jaar max (samen met de golf dus), dan zal ik iets minder betalen (mijn dodge 5.2V8 betaald 210€ verzekering per jaar omdat die BIJ de golf staat terwijl mijn golf 1.6diesel iets van 350€ betaald als hoofddaily woon-werk verkeer).
schrijf ik nu mijn capri in op daily platen maar wel voor oldtimergebruik (dus geen woon-werkverkeer), dan betaal ik evenveel als nu, 90€.
AL mijn volgende oldtimers zijn verzekerd voor 15€/jaar !!!
gewoon dus met je verzekeringsmaatschappij gaan horen voor een beter tarief. bv met beperking van km's (max 10 000-20 000km) voor de kinderen aan school te zetten en eens sporadisch naar het station te rijden. eventueel aansluiten via een club en aldaar een goedkope verzekering te verkrijgen (=marsch).
dan ben je wettelijk VOLLEDIG in orde met je daily platen, nog steeds belastingsvrij, goedkopere verzekering en je hebt een veilig jaarlijks gekeurde wagen.
nu zijn er veel teveel die omgekeerd werken, ze rijden op o-plaat met de nodige beperkingen, maar hebben een verzekering die hen 24/24 in binnen en buitenland zonder km beperking verzekerd. en dan denken ze dat ze dus ook elke dag mogen rondrijden ook al zegt de wet van niet, omdat de verzekering 'zei' dat het mocht
Comment