Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voertuig inschrijven als oldtimer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

als je een daily wagen hebt, kan je een oldtimer erbij inschrijven als daily aan dezelfde voorwaarden als op O plaat. dus voor de verzekering moet je het niet laten
    voor de wegenbelasting moet je het ook niet doen, want die zijn ook bij oldtimer en daily gelijk, namelijk iets van 30€.

als je auto nog elk jaar door de keuring geraakt, dan zie ik ook totaal geen reden om daily te blijven.
    als je auto niet door de jaarlijkse keuring geraakt... dan is die auto het niet waard als daily te gebruiken. ofwel is dit rot en dan geraak je toch geen winter meer door voor die in elkaar zakt, ofwel is die mechanisch (rubbers, ophanging, remmen, motor, bak...) niet in orde en sta je vroeg of laat toch eens in panne of in een ongeluk.

mensen die geen andere daily hebben waardoor ze met hun oldtimer als daily ook geen goedkope verzekering hebben mogen al helemaal niet rondrijden met een o-plaat om naar het station te gaan of te gaan winkelen. dit is dan de zuiverste manier van misbruik van het systeem (diegene die ze dus ook viseerden voor die nieuwe regeling er was)

ikzelf heb dus een golf 2 van 25jaar als daily, en men dodge W200 van 36jaar als daily. ik heb GEEN andere autos staan op 'normale' platen. de mijne gaan ook elk jaar met de nodige problemen door de keuring (motorkaplogos die niet mogen, ander stuurtje zonder attesten, afgezaagde uitlaten voor de LPG installatie, bruine restplekjes die GEEN gaten zijn...). t zou erg zijn moest ik die 2 gaan inschrijven op o-plaat omdat ik toch de trein neem naar het werk, en dan elke dag aan het station sta met één van die 2 (heb trouwens nog 2 andere oldtimers staan op o-plaat en nog een paar in opbouw). ik zou dus perfect elke dag met een andere o-plaat aan het station kunnen staan. geen agent die het ooit zal verdenken dat het altijd dezelfde chauffeur is.

heb ooit een discussie gehad met een agent die beweerde dat ik met mijn ford capri 1.3 op O-plaat aan belastingsontduiking deed omdat ik geen wegenbelasting betaald. heb die toen mijn nr plaat van dodge door gegeven met de vermelding erbij: 'ik zal gaan een 1.3 inschrijven op o-plaat om belastingen te ontduiken terwijl ik een 5.2V8 die ouder is op daily platen ga houden'.

zelf al staat ge volledig in u recht, t is ferm lastig als oom agent u niet geloofd, u auto en platen in beslag neemt, gij het een paar weken later op de rechtbank moogt uitleggen en dat ge dan gewoon u auto weer terug krijgt. x-aantal weken u autos kwijt, niet naar huis geraakt de dag van in beslagname, extra dag verlof voor naar de rechtbank te gaan...
    ofwel staat ge sterk in u schoenen, kent ge de wet tot de letter vanbuiten, ligt er een bundel wetteksten in u auto om een agent toch te overtuigen en rijd ge zo met o-plaat rond, ofwel houd ge die daily en hedde niks van gezeik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
      Kijk Stef,

"als bedrijfsleider mag je er ook bijna nooit mee rijden, tenzij je kan bewijzen dat je niet aan het werk bent !
      collega meevoeren is volgens mij ook riskant ?"

Voor dees soort zaken zijn die "regels" nu eenmaal bedacht. Maar om antwoord te geven : ja tuurlijk mag je als "bedrijfsleider" met een oldtimer rondrijden, maar dus duidelijk NIET als je werkt. (nogmaals, daar zijn die "regels" voor bij oldtimers) Verder is het vandaag de dag vrij eenvoudig te "bewijzen" of je wel of niet werkt, gewoon even in de agenda kijken.
      Tuurlijk mag je een collega meenemen, maar, wederom daar is die "regeling" weer, niet als jij werkt. Als jij niet werkt, en je doet geen "woon/werk verkeer" mag je
      rondrijden met je collega tot je een ons weegt.

Volgens mij is het gewoon allemaal 100% duidelijk, en degene die nu NOG proberen onder deze regels uit te komen, moeten geen "oldtimer" rijden maar "daily" en daar ook de voordelen EN nadelen van nemen.

Kijk, Stef, iedereen wil een "oldtimer" en "daily" rijden waar en hoe en wanneer hij of zij wil. Dit is in Belgie ook perfect mogenlijk, mits je "daily" inschrijft.

"Oldie" inschrijven en TOCH proberen regeltjes te vinden om WEL "daily" te kunnen gebruiken zijn ondertussen wel op.

Cheers.

B
      Dag Buck,

ook mijn mening, daarom dat ik ook daily + oldtimer heb en laatste gebruik ik niet voor het werk, ...
      ik probeer regels te volgen, maar soms vind ik deze ook wel ... raar

cheers
      stef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        ...

heb ooit een discussie gehad met een agent die beweerde dat ik met mijn ford capri 1.3 op O-plaat aan belastingsontduiking deed omdat ik geen wegenbelasting betaald. heb die toen mijn nr plaat van dodge door gegeven met de vermelding erbij: 'ik zal gaan een 1.3 inschrijven op o-plaat om belastingen te ontduiken terwijl ik een 5.2V8 die ouder is op daily platen ga houden'.

...
        een smurf die dacht dat hij slim was ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
          Een Derby?
          ja een (kleine) VW van een paar decenia terug

Comment

Working...
          X