als je een daily wagen hebt, kan je een oldtimer erbij inschrijven als daily aan dezelfde voorwaarden als op O plaat. dus voor de verzekering moet je het niet laten
voor de wegenbelasting moet je het ook niet doen, want die zijn ook bij oldtimer en daily gelijk, namelijk iets van 30€.
als je auto nog elk jaar door de keuring geraakt, dan zie ik ook totaal geen reden om daily te blijven.
als je auto niet door de jaarlijkse keuring geraakt... dan is die auto het niet waard als daily te gebruiken. ofwel is dit rot en dan geraak je toch geen winter meer door voor die in elkaar zakt, ofwel is die mechanisch (rubbers, ophanging, remmen, motor, bak...) niet in orde en sta je vroeg of laat toch eens in panne of in een ongeluk.
mensen die geen andere daily hebben waardoor ze met hun oldtimer als daily ook geen goedkope verzekering hebben mogen al helemaal niet rondrijden met een o-plaat om naar het station te gaan of te gaan winkelen. dit is dan de zuiverste manier van misbruik van het systeem (diegene die ze dus ook viseerden voor die nieuwe regeling er was)
ikzelf heb dus een golf 2 van 25jaar als daily, en men dodge W200 van 36jaar als daily. ik heb GEEN andere autos staan op 'normale' platen. de mijne gaan ook elk jaar met de nodige problemen door de keuring (motorkaplogos die niet mogen, ander stuurtje zonder attesten, afgezaagde uitlaten voor de LPG installatie, bruine restplekjes die GEEN gaten zijn...). t zou erg zijn moest ik die 2 gaan inschrijven op o-plaat omdat ik toch de trein neem naar het werk, en dan elke dag aan het station sta met één van die 2 (heb trouwens nog 2 andere oldtimers staan op o-plaat en nog een paar in opbouw). ik zou dus perfect elke dag met een andere o-plaat aan het station kunnen staan. geen agent die het ooit zal verdenken dat het altijd dezelfde chauffeur is.
heb ooit een discussie gehad met een agent die beweerde dat ik met mijn ford capri 1.3 op O-plaat aan belastingsontduiking deed omdat ik geen wegenbelasting betaald. heb die toen mijn nr plaat van dodge door gegeven met de vermelding erbij: 'ik zal gaan een 1.3 inschrijven op o-plaat om belastingen te ontduiken terwijl ik een 5.2V8 die ouder is op daily platen ga houden'.
zelf al staat ge volledig in u recht, t is ferm lastig als oom agent u niet geloofd, u auto en platen in beslag neemt, gij het een paar weken later op de rechtbank moogt uitleggen en dat ge dan gewoon u auto weer terug krijgt. x-aantal weken u autos kwijt, niet naar huis geraakt de dag van in beslagname, extra dag verlof voor naar de rechtbank te gaan...
ofwel staat ge sterk in u schoenen, kent ge de wet tot de letter vanbuiten, ligt er een bundel wetteksten in u auto om een agent toch te overtuigen en rijd ge zo met o-plaat rond, ofwel houd ge die daily en hedde niks van gezeik
voor de wegenbelasting moet je het ook niet doen, want die zijn ook bij oldtimer en daily gelijk, namelijk iets van 30€.
als je auto nog elk jaar door de keuring geraakt, dan zie ik ook totaal geen reden om daily te blijven.
als je auto niet door de jaarlijkse keuring geraakt... dan is die auto het niet waard als daily te gebruiken. ofwel is dit rot en dan geraak je toch geen winter meer door voor die in elkaar zakt, ofwel is die mechanisch (rubbers, ophanging, remmen, motor, bak...) niet in orde en sta je vroeg of laat toch eens in panne of in een ongeluk.
mensen die geen andere daily hebben waardoor ze met hun oldtimer als daily ook geen goedkope verzekering hebben mogen al helemaal niet rondrijden met een o-plaat om naar het station te gaan of te gaan winkelen. dit is dan de zuiverste manier van misbruik van het systeem (diegene die ze dus ook viseerden voor die nieuwe regeling er was)
ikzelf heb dus een golf 2 van 25jaar als daily, en men dodge W200 van 36jaar als daily. ik heb GEEN andere autos staan op 'normale' platen. de mijne gaan ook elk jaar met de nodige problemen door de keuring (motorkaplogos die niet mogen, ander stuurtje zonder attesten, afgezaagde uitlaten voor de LPG installatie, bruine restplekjes die GEEN gaten zijn...). t zou erg zijn moest ik die 2 gaan inschrijven op o-plaat omdat ik toch de trein neem naar het werk, en dan elke dag aan het station sta met één van die 2 (heb trouwens nog 2 andere oldtimers staan op o-plaat en nog een paar in opbouw). ik zou dus perfect elke dag met een andere o-plaat aan het station kunnen staan. geen agent die het ooit zal verdenken dat het altijd dezelfde chauffeur is.
heb ooit een discussie gehad met een agent die beweerde dat ik met mijn ford capri 1.3 op O-plaat aan belastingsontduiking deed omdat ik geen wegenbelasting betaald. heb die toen mijn nr plaat van dodge door gegeven met de vermelding erbij: 'ik zal gaan een 1.3 inschrijven op o-plaat om belastingen te ontduiken terwijl ik een 5.2V8 die ouder is op daily platen ga houden'.
zelf al staat ge volledig in u recht, t is ferm lastig als oom agent u niet geloofd, u auto en platen in beslag neemt, gij het een paar weken later op de rechtbank moogt uitleggen en dat ge dan gewoon u auto weer terug krijgt. x-aantal weken u autos kwijt, niet naar huis geraakt de dag van in beslagname, extra dag verlof voor naar de rechtbank te gaan...
ofwel staat ge sterk in u schoenen, kent ge de wet tot de letter vanbuiten, ligt er een bundel wetteksten in u auto om een agent toch te overtuigen en rijd ge zo met o-plaat rond, ofwel houd ge die daily en hedde niks van gezeik
Comment