Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Diefstalpreventie Oldtimer
Collapse
X
-
Stroomonderbreker (zelf) plaatsen naast de batterij, te bedienen vanuit de bestuurzetel; het heeft als bijkomend voordeel dat de batterij niet leegloopt als de wagen lang buiten gebruik blijft
Last edited by guyugy; 06/09/2013, 08:49.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk BerichtenGoed punt. Maar ik denk dat zo'n stuurslot in eerste instantie al afschrikt omdat dat forceren te veel tijd kost.
of heb jij een stuur in massief staal?
Comment
-
slot op het stuur kan men met een fijn ijzerzaagje het stuur heel snel doorzagen, zelfde voor slot op versnellingspook. Eigenlijk stuurslot kunt ge mits wat brute kracht ook vrij makkelijk breken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenCarrosserie onder stoom zetten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenDas idd nog het beste! Dan ontstaat er een dikke mistwolk en ziet niemand hem staan
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
zolang er geen andere weg is waar de stroom heen kan, voel je dat niet eens. u auto staat op rubber, dus heb je al geen stroomweg via aarde. het enige dat je kan doen is statisch opladen, en dan krijg je een klein tikje van de deur, als je geleidende schoenzolen hebt.
als je een auto met ECU hebt, kan je die gewoon eruittrekken en in je zak steken. is maar een klein doosje van 10x10cm. starten doen ze ook niet meer tenzij ze eenzelfde ecu bijhebben.
accu verwijderen is wa zwaar. bobine verwijderen zou ook een leuke zijn.
als ik mijn auto destijds in brussel moest achterlaten (opel ascona), dan trok ik de centrale bobinekabel iets los (hoogspanning die naar de verdeler kwam). net genoeg om geen contact te hebben, maar nog genoeg laten zitten zodat een dief erover kijkt en denkt dat die goed zit.
middelen genoeg, maar allemaal teveel werk om elke keer te moeten doen. zie me zo elke dag aan het station al bezig. ze weten dan ook al heel snel wat je elke keer uitsteekt.
wat een leuke zou zijn, maar niet als je het zelf eens vergeet, is een schakeling op een bobine maken die meedraait met de motor en waarbij de hoogspanning via een lange kabel op het stuur/pook/zetel/pedalen komt. jij moet ze uitschakelen voor je start, zoniet....
die kitjes zijn masaal te krijgen waar ze van die vlammewerpers op de uitlaat zetten. hierbij wordt namelijk de motor bobine afgekoppeld, en eentje achteraan met een losse bougie in de uitlaat aangestuurd. krijg die dief een lekkere rammeling van 40Kvolt. en als je het vergeet na een paar pintjes, ben je direct weer nuchter
Comment
-
En als die dief door de één of andere manier gewond geraakt door de 40Kv, dan kan het zijn dat hij u aanklaagt.
Batterij meenemen en stroom op de carrosserie waren maar grapjes.
Daarstraks, voor mij persoonlijk, even aan de commissaris gevraagd of het wettelijk is toegelaten om uw wagen op de openbare weg, wanneer je parkeert, te voorzien van wielklemmen. Ik wist het niet en het antwoord was; "ja", dat is toegelaten.
Comment
Comment