Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips voor winteropslag oldtimer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tips voor winteropslag oldtimer

Heb deze zomer een Golf 1 Cabrio gekocht die ik in een wat verder gelegen garage ga zetten in de winter. Veel zal er dus niet mee gereden worden, misschien een paar keer als het mooi weer is in het weekend.

Voor mijn MX-5 doe ik niet veel speciaal, enkel batterij afkoppelen en aan druppellader en toch proberen minstens iedere maand een ritje te doen. Lukt dat niet, dan eens wat voor- en achteruit rollen.
    Deze wagen zal waarschijnlijk wel langer stilstaan, dus ik dacht aan volgende zaken:
    - cabriodak dichtzetten, anders kan het wel eens niet meer dichtgaan na de winter
    - banden wat hogere druk geven om vierkanten te voorkomen
    - batterij afkoppelen, misschien thuis aan druppellader
    - vermits er wel wat muizen kunnen kruipen: vod in luchtinlaat en uitlaat met plastic zak erover
    - voltanken zodat condensatie beperkt blijft
    - vochtvreter in het interieur zetten
    - ruitenwissers omhoog zodat ze niet aan de ramen plakken

Deze dingen twijfel ik nog over:
    - auto op blokken zetten om vierkanten te voorkomen (hij gaat nu ook geen half jaar stilstaan)
    - bougies uitschroeven en olie in cylinders spuiten
    - doek of zeil over auto leggen: houdt misschien muizen wel weg, misschien ook niet, maar geeft wel plaatsjes voor insecten en maakt misschien krassen.

- auto op blokken zetten om vierkanten te voorkomen (hij gaat nu ook geen half jaar stilstaan)
    Ik sta hier met eentje die op 7jaar 10k gebold heeft en niks te zien aan de banden hoor. Ja kan er ook een versleten set op monteren.
    Polo 6n 1.4

Comment

Als hij niet jaren gaat stil staan zou ik mij niet erg zorgen maken. Zet hem op Blokken voor de rest zou ik niets doen.
      1keer om de 6maanden starten zou ik doen .

Comment

Working...
      X