Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke oldie kopen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
    Je mag de XM en de C5 ECHT niet met mekaar vergelijken. Dat is echt dag en nacht als autos. Niet alleen kwa rijden (de XM is super qua comfort en wegligging, de C5 zo lomp als ze maar kunnen zijn), maar de C5 was ook het toppunt van onbetrouwbaarheid.

    Wij hebben een Xm 2.1 td VSX gehad (wagen van de laatste facelift) en een C5 Break 2.0HDi. Die C5 was inderdaad een ramp qua betrouwbaarheid.

    De Xm in zijn latere versies is redelijk. MAar je moet wel je Citroens kennen en regelmatig het juist onderhoud uitvoeren om problemen te vermijden.
    mijn XM was ook zalig, GEEN roest (vele delen waren dan ook in plyester), maar had redelijk wat km en hydraulica van vering was aan vervanging toe

    Comment


    • #22
      wij hebben vroeger nog met een XM 3.0 v6 gereden, reed echt goed. Als je hem op tijd bij een goeie Citroën garage binnensteekt voor onderhoud zijn deze meen ik mij te herinneren redelijk betrouwbaar. De elektrische ruiten en dergelijke kunnen zaken zijn die hun kuren hebben , maar da's de charme van een Citroën ...

      Comment


      • #23
        leuke voorstellen. even over de centen dan. Een W124 coupe of Audi 80 cabrio vind je momenteel blijkbaar met tientallen met prijzen rond de 2-2500eur, bouwjaar einde 80 begin 90, de andere modellen die jullie voorstellen liggen een pak duurder. aankoop ligt dus vrij betaalbaar maar het is juist het onderhoud gedeelte waar ik geen zicht op heb. Taks en verzekering is gemakkelijk te berekenen maar onderhoud en hertsellingen veel minder. Iemand een idee wat je daar moet voorzien? Wil er dus wel geregeld mee op stap, dagtrips maar ook bv paar dagen zoals Moezel, Vogezen - denk aan een 4-5000km per jaar waarvan de auto er zeker toch een 1500km moet aankunnen op 3 dagen. had ook zelf al aan de elise gedacht of opel speedster maar nadeel van die wagen si dat je er moeilijk bagage inkan en voor een korte reis wil ik wel wat meer mee dan een tandenborstel

        Comment


        • #24
          Onderhoud zelf doen? Oude mercedessen zijn echt simpel om aan te sleutelen...

          Comment


          • #25
            Denk eraan dat je voor een auto met +2000 CC (zoals een W124 of Audi 80) uit de jaren 89-93 momenteel 1000 euro BIV kan ophoesten. Ik zou dan toch een exemplaar zoeken dat minstens 25 jaar is (BIV 44 euro )

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
              mijn XM was ook zalig, GEEN roest (vele delen waren dan ook in plyester), maar had redelijk wat km en hydraulica van vering was aan vervanging toe
              Daar wordt vaak over geklaagd, maar je moet het ook realistisch bekijken: elke auto heeft rond 120 of 150K km nieuwe dempers nodig en daar ben je dik 500 Euro aan kwijt. Die veerbollen bij een Citroen zijn een stuk goedkoper. Steek er gauw een stel nieuwe, vergeet de hydraulische leiding onder de motorkap niet te vervangen, en je bent weer voor 150-200K km weg.
              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                Daar wordt vaak over geklaagd, maar je moet het ook realistisch bekijken: elke auto heeft rond 120 of 150K km nieuwe dempers nodig en daar ben je dik 500 Euro aan kwijt. Die veerbollen bij een Citroen zijn een stuk goedkoper. Steek er gauw een stel nieuwe, vergeet de hydraulische leiding onder de motorkap niet te vervangen, en je bent weer voor 150-200K km weg.
                Dempers vervangen op 150k km is niet zo abnormaal, mijn Omega B2 heeft op die stand dezelfde operatie ondergaan (heeft ook caravan getrokken). Maar over Opels gesproken, waarom geen Senator B? Alleen moet je opletten voor roest. Op het volgende zoekertje kan je de 'tere punten' van de Senator zien: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/o...reviousPage=lr

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door danidub Bekijk Berichten
                  leuke voorstellen. even over de centen dan. Een W124 coupe of Audi 80 cabrio vind je momenteel blijkbaar met tientallen met prijzen rond de 2-2500eur, bouwjaar einde 80 begin 90, de andere modellen die jullie voorstellen liggen een pak duurder. aankoop ligt dus vrij betaalbaar maar het is juist het onderhoud gedeelte waar ik geen zicht op heb. Taks en verzekering is gemakkelijk te berekenen maar onderhoud en hertsellingen veel minder. Iemand een idee wat je daar moet voorzien? Wil er dus wel geregeld mee op stap, dagtrips maar ook bv paar dagen zoals Moezel, Vogezen - denk aan een 4-5000km per jaar waarvan de auto er zeker toch een 1500km moet aankunnen op 3 dagen. had ook zelf al aan de elise gedacht of opel speedster maar nadeel van die wagen si dat je er moeilijk bagage inkan en voor een korte reis wil ik wel wat meer mee dan een tandenborstel

                  maar is het niet beter dat je eens kan zeggen wat je specifiek zoekt ?
                  en oldtimer kopen om een oldtimer te kopen is nu ook niet direct hetgeen je moet doen.
                  Je moet de auto op zich graag zien. en liefst er ook iets van kennen.

                  Comment


                  • #29
                    bedankt voor die tip mbt de BIV, heb wat ziten simuleren en het is blijkbaar niet zozeer de leeftijd die de kost opdrijft maar de CO2. enig idee waar je die kan vinden want in de zoekertjes staat die meestal niet en ook de eigenaars weten dikwijls net hoeveel hij is. staat bij die oudere wagens ook niet op de papieren. bv een 200gr co2 met 15pk fiscaal van 1992 en euro 3 norm kom ik maar op 115eur uit

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door danidub Bekijk Berichten
                      bedankt voor die tip mbt de BIV, heb wat ziten simuleren en het is blijkbaar niet zozeer de leeftijd die de kost opdrijft maar de CO2. enig idee waar je die kan vinden want in de zoekertjes staat die meestal niet en ook de eigenaars weten dikwijls net hoeveel hij is. staat bij die oudere wagens ook niet op de papieren. bv een 200gr co2 met 15pk fiscaal van 1992 en euro 3 norm kom ik maar op 115eur uit
                      1992 = euro norm 0 en de Co2-waarde komt uit een tabel (en die is meer dan 200)

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                        1992 = euro norm 0 en de Co2-waarde komt uit een tabel (en die is meer dan 200)
                        euro norm 0 en 297 Co gaan ze nemen, als je niet geloofd vraag maar aan Mr JN

                        Art. 97septies. Als de euronorm van het voertuig niet gekend is wordt die bepaald aan de hand van de datum van
                        de eerste inschrijving van het voertuig. De volgende data worden gebruikt om de normen te bepalen als die gegevens
                        niet gekend zijn :
                        Datum van eerste inschrijving van het voertuig
                        in het binnenland of in het buitenland Euronorm

                        tot en met 31 december 1993 euro 0
                        Vanaf 1 januari 1994 t/m 31 december 1996 euro 1
                        Vanaf 1 januari 1997 t/m 31 december 2000 euro 2
                        Vanaf 1 januari 2001 t/m 31 december 2005 euro 3
                        Vanaf 1 januari 2006 t/m 31 december 2010 euro 4
                        Vanaf 1 januari 2011 t/m 31 december 2014 euro 5
                        Vanaf 1 september 2015 euro 6

                        Art. 97octies. Als de gegevens inzake CO2-uitstoot van het voertuig niet gekend zijn worden de standaardwaarden genomen voor de CO2-uitstoot, vermeld in de onderstaande tabel :
                        Brandstof Cilinderinhoud Euronorm
                        6 5 4 3 2 1 0
                        CO2-emissies uitgedrukt in g/km
                        Benzine en lpg 0 tot en met 1 399 cc 117 125 140 150 164 173 175
                        1 400 tot en met 2 000 cc 150 159 172 185 200 211 213
                        hoger dan 2 000 cc 228 238 247 259 279 295 297
                        Diesel 0 tot en met 1 399 cc 98 103 120 116 125 132 133
                        1 400 tot en met 2 000 cc 117 125 144 151 163 173 174
                        hoger dan 2 000 cc 159 169 201 199 214 226 228
                        Aardgas 0 tot en met 1 399 cc 94 100 112 120 131 139 140
                        1 400 tot en met 2 000 cc 120 127 138 148 160 169 171
                        hoger dan 2 000 cc 182 190 198 207 223 236 238

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                          euro norm 0 en 297 Co gaan ze nemen, als je niet gelooft vraag maar aan Mr JN
                          Die verbetering heeft geen nut maar ik vond dat het nodig was.
                          Om het helemaal deprimerend te maken sturen ze de biv en verkeerstaks samen op 1 factuur. Bovenaan staat nog dit:
                          Oude biv: €61.50
                          Nieuwe biv: €1006.nog iets

                          Iets om rekening mee te houden dus.
                          De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

                          1976 Volkswagen Kever 1200L
                          1990 Volvo 344
                          1991 Mercedes W124 230CE
                          2016 Skoda Octavia van 't werk

                          Verkocht
                          1980 Volkswagen Derby CLS
                          1990 Mercedes W124 230CE
                          2008 Renault Espace 2.0 dci 130

                          Comment


                          • #33
                            m o o r t !! b r a n t !!!

                            Comment


                            • #34
                              Hehe
                              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                              Comment


                              • #36
                                inderdeed

                                Comment


                                • #37
                                  jammer dat Citroën nu zo'n wagens niet meer maakt .
                                  Ik herinner me nog dat ik met m'n vader mee ging toen zijn BX op onderhoud moest , en daar stond toen een splinternieuwe CX GTI in de garage , man man man wat een wagen ! ik heb hem nog proberen overtuigen destijds om die CX te kopen , maar ons moeder zag dat niet zitten
                                  Altijd fan geweest van dit model , zeker met de louvres op de achterruit

                                  Comment


                                  • #38
                                    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                    Daar wordt vaak over geklaagd, maar je moet het ook realistisch bekijken: elke auto heeft rond 120 of 150K km nieuwe dempers nodig en daar ben je dik 500 Euro aan kwijt. Die veerbollen bij een Citroen zijn een stuk goedkoper. Steek er gauw een stel nieuwe, vergeet de hydraulische leiding onder de motorkap niet te vervangen, en je bent weer voor 150-200K km weg.
                                    terecht maar bij ons was er ook een lek aan hydraulische pomp en deze kost was te hoog voor mij
                                    maar over het systeem zal je mij nooit horen klagen
                                    trouwens passen ze dit nog steeds toe bij nieuwe C's ?

                                    Comment


                                    • #39
                                      Met alle respect voor de topicopener, maar ik begrijp niet waarom iemand een oldtimer koopt gewoon om een oldtimer te hebben..
                                      Als je totaal geen specifieke voorkeur voor enkele modellen hebt, waar ga je dan beginnen zoeken en belangrijker, WELKE passie/voeling heb je dan met de modellen waar je wel naar uitkijkt?

                                      Als ik een auto zoek weet ik waar ik naar op zoek ga, dan schuim ik de tweedehands websites af met het merk, model, motor en mogelijk ook kleur in mijn hoofd.

                                      Een auto zoeken met 'filters' van cylinderinhoud tussen de 2l en 3.5l, en tegengestelde modellen opteert als w124 en Porsche 944, dan vraag ik me af welke voeling je hebt met auto's en wat rijden voor jou betekent.

                                      Is er geen model van auto die je echt altijd al mooi gevonden hebt en wou hebben?
                                      1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
                                      1984 BMW E28 520i
                                      2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

                                      Comment


                                      • #40
                                        euh lijstje leek me vrij duidelijk: W124 coupe of cabrio Jaguar Xjs, Lotus, Porsche, Audi stond er in eerste bericht. Ik zoek nu al een tijdje maar Audi of W124 coupe zijn er niet zoveel te vindenals oldtimer, wel begin jaren 90 maar dan zit je met zoals hoger vermeld serieuze BIV. XJS zijn wel te vinden maar dan meestal in 12Cyl en kreeg ook geen feedback qua betrouwbaarheid van de 6cyl. Heb al naar 2 Audi Coupe gaan kijken maar echt slechte staat dus blijven zoeken en misschien naar een paar 944 gaan kijken

                                        Comment

                                        Working...
                                        X