Oorspronkelijk geplaatst door oli4-86
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
welke oldie kopen?
Collapse
X
-
De Rover Vitesse zegt je niets? en iets van Japanse origine?BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk BerichtenMet alle respect voor de topicopener, maar ik begrijp niet waarom iemand een oldtimer koopt gewoon om een oldtimer te hebben..
Als je totaal geen specifieke voorkeur voor enkele modellen hebt, waar ga je dan beginnen zoeken en belangrijker, WELKE passie/voeling heb je dan met de modellen waar je wel naar uitkijkt?
Als ik een auto zoek weet ik waar ik naar op zoek ga, dan schuim ik de tweedehands websites af met het merk, model, motor en mogelijk ook kleur in mijn hoofd.
Een auto zoeken met 'filters' van cylinderinhoud tussen de 2l en 3.5l, en tegengestelde modellen opteert als w124 en Porsche 944, dan vraag ik me af welke voeling je hebt met auto's en wat rijden voor jou betekent.
Is er geen model van auto die je echt altijd al mooi gevonden hebt en wou hebben?
snap het ook niet echt.
als ik achter een oldie zoek is het een welbepaald model, iets met een bepaald charisma.
ik zie dit nergens nergens terugkomen bij de topicstarter.
het is meer van, "Ik ben 50+, ik wil een oldtimer, ik wil comfort...." zoek mij iets.
IMHO een zinloos topic.
Meeste mensen die ik ken die achter een oldtimer zoeken zijn geintresseerd in bepaalde eigenschappen van wagens.
of de oude engelse markt ( MGb, MGa, spitfire )
de jaren 60, 70 amerikaanse markt sommige in de muscle markt anderen in de sedan/luxe markt (cadillac, impala, lincoln continental )
anderen willen dan weer iconen van de jaren 80 ( audi quattro, Mitsu starion, etc)
nog anderen willen de oude VW markt ( golfjes 1, Kever, VW busje)
onderling zijn deze mensen wel geintresseerd in andere modellen, maar niet om ze te kopen.
ik raad de topicstarter zelf aan om eens bepaalde modellen op te sommen met indien mogelijk links van kapaza of 2dehands erbij....
Comment
-
wel denk dat het een 944 zal worden indien ik er een goede vind, voor volgend weekend een paar afspraken maken. ik heb op het forum al veel gelezen over interessante verzekeringen maar zonder echt concrete info over waar ze af te sluiten. iemand die een maatschappij of makelaar kan aanraden? en is dat dan een specifieke verzekering enkel voor o platen of ook voor normale inschrijving?
Comment
-
Erard is heel gekend bij oldtimer-rijders : http://www.hobbytimers.be/
deze ziet er mooi uit (op de foto's) http://nl.autoscout24.be/Details.asp...419661&asrc=st
staan er nog op die site
succes met de aankoopLast edited by Stef69; 30/10/2013, 19:11.
Comment
-
Comment