Blijkbaar zijn de tijden voorbij toen andere weggebruikers nog eerbied toonden voor een oldtimer (groet, thumbs up, voorrang verlenen enz). Het valt mij de laatste tijd steeds meer op dat er autobestuurders zijn die zich bijzonder aggressief en provocerend gaan gedragen bij het zien van een oldy op de baan. Bumper kleven, geen voorrang verlenen, inhalen waar het niet mag en waar er snelheidsbeperkingen gelden. Gisteren nog werd ik door een Audi voorbijgestoken in de bebouwde kom (50 km/u) om honderd meter verder een oprit op te draaien. Zou jaloezie hen parten spelen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Agressie tegen oldtimers
Collapse
X
-
Denk dat er velen denken dat degenen met hun oldtimers 'profiteurs' zijn en niks moeten betalen aan tax enz.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk BerichtenNog nix van gemerkt, allez toch niets verschillends tov daily wagen of bestelwagen.
Zowiezo kom je altijd wel ergens een keer een ambetante kloot tegen of een agressieveling.
Comment
-
Ik geef meestal de thumbs up als ik er eentje zie, niet altijd opgemerkt door de driver maar kom, leuk om zo'n wagens nog rond te zien bollen.
Comment
-
Comment
-
Nog geen ervaring mee gehad eig.
Wat me wél opvalt (en in geval van de TS was dit ook weer zo) dat het vaak Audi's zijn die zo'n toeren uitsteken, toeval?Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
euhm, geen last van
-geen voorrang verlenen? als ik deftig kom aangereden, stoppen ze zelf op een rond punt om mij voor te laten
-bumperklevers? gene last van, denk dat die 2 dikke trekhaken (nato en gewoon) en dan die 2 onderbouw gastanken afschrikt. eens ze te dicht komen, zie ik ze trouwens niet meer
-mij inhalen? daarvoor zien ze niet genoeg voorbij mij
en aan een doe het zelf zaak komt meestal wel iemand praten tegen mij
Comment
-
Ik vind het algemeen dat de gemiddelde weggebruiker énorm ongeduldig aan het worden is.
Couperen, af- of indraaien voor de neus van een ander, nog snel overal tussenschieten etc...
Dan komt het er maar op aan om de verstandige in het verhaal te zijn en u niet te laten opfokken zeker
Ik merk nu wel niet dat dit meer zou voorkomen als ik met een oldtimer rij, eerder tegenovergesteld, maar dat kan ook komen omdat het dan meestal weekenddagen betreft.
Comment
-
nog niet echt last van gehad, als ik met de renault floride van mijn pa een toertje rij dan blijven er steeds auto's achter ons rijden terwijl ik de max. toegelaten snelheid niet rijd, waarschijnlijk zijn ze dan aan het nadenken wat er voor hen rijd1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
1987 volvo 340 GL (daily oldie)
2006 seat altea (daily)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk BerichtenNiets van gemerkt, integendeel.
Wanneer ik met de oldtimer rij, zijn de meeste andere weggebruikers juist wat hoffelijker en vriendelijker.
Het gebeurt wel af en toe eens dat iemand met een snellere wagen mij wil inhalen en ik heb daar dan ook geen probleem mee, meestal laat ik zelf even gas los zodat mijn oldi niet in een gevaarlijke situatie terechtkomt. Met mijn daily rij ik ook graag vlot en erger ik mij aan tragere bestuurders.
Comment
-
Eigenlijk nog nooit negatieve ervaringen gehad, eerder positief zelfs.
't Is natuurlijk een kar die vlot meekan met het verkeer, en meer dan dat, dus dat scheelt misschien ook wel.
Alleszins, als ik een oldtimertje tegenkom dat rustig in het verkeer rijdt, of zelfs te traag, zal ik eerder gecharmeerd zijn dan gefrustreerd. Een thumbs up probeer ik altijd te doen.
Maar ja, sign of the times zeker ?
Comment
-
Is niet enkel met oldtimers. Ook met een wat " duurdere wagen" kom je dit tegen. Gisteren nog een Nissan Puke, die het nodig vond om voorrang van links te nemen, en zijn middenvinger op te steken. Mijn madam zat bij in de wagen. Anders had ik graag eens een woordje gesproken met deze kl..thommel!“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk BerichtenNog geen ervaring mee gehad eig.
Wat me wél opvalt (en in geval van de TS was dit ook weer zo) dat het vaak Audi's zijn die zo'n toeren uitsteken, toeval?
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk2010 Mercedes S212 E350 CDI
Comment
-
Das zever om te zeggen meesten dit merk of dit merk. Meestal als iemand mij coupeert is het met een bmw, .aar ik ga ook niet beginnen zeggen ja tis altijd die let hunnen bmw, allemaal dikke nekken dit en dat...2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
Comment