Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nederlanders dumpen massaal hun oldtimers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
    Hopelijk gaan ze dat bij ons ook niet veranderen ...
    Ik ben daar vrij zeker van, binnen een jaar of 5 ofzo.
    De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

    1976 Volkswagen Kever 1200L
    1990 Volvo 344
    1991 Mercedes W124 230CE
    2016 Skoda Octavia van 't werk

    Verkocht
    1980 Volkswagen Derby CLS
    1990 Mercedes W124 230CE
    2008 Renault Espace 2.0 dci 130

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
      Ik ben daar vrij zeker van, binnen een jaar of 5 ofzo.
      Ervan genieten dan zolang het kan ^^.

      Comment


      • #4
        Dat is de juiste spirit . Ik hoop dat de auto's tot 1994 nog oldie geraken. Ik zou zo graag een 840CI kopen. Nu zitten ze op hun laagste prijs maar het is een te grote gok. De goede exemplaren zitten al lang bij de verzamelaars vrees ik.
        The shark is BACK! BMW 635csi

        BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017


        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

        Comment


        • #5
          Nederlanders dumpen massaal hun oldtimers

          Wat ze bij ons ook van plan zijn mijn kever 1303S uit '73 doe ik nooit weg!

          Ze willen overal geld uit slaan...

          Het eerste dat zal gebeuren is dat oldtimers ook na oldtimer-keuring om de zoveel jaar zullen moeten terug gekeurd worden...

          Dat zal al voor veel eigenaars een probleem worden die van alles verbouwd hebben.

          Het volgende zal inderdaad een verhoging van de taks en/of inschrijving zijn!

          En wie zal de dupe zijn?

          De gewone sterveling die met zijn mooi verdiende centen een oldtimer gekocht heeft uit liefde voor de auto!

          De rijken die nu andere beleggingen zoeken ipv aandelen zullen er niets van voelen want ze hebben toch geld genoeg!

          Ik ben absoluut geen communist maar ik heb het een beetje gehad met België/ Europa die geregeerd wordt door de rijken voor de rijken...

          Net terug van autoworld in Brussel!

          Best dat we zulke mensen hadden zoals Mahy die honderden auto's gered heeft van de sloopt!

          Eens een petrolhead altijd een petrolhead!!!

          ImageUploadedByTapatalk1389440248.395187.jpg


          Sent from my iPhone using Tapatalk

          Comment


          • #6
            Voor uw Kever zou ik niet echt schrik hebben. Het zijn eerder de 'youngtimers' zoals mijn E30 van '90 en mijn Benz S124 van '89..

            E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.
            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

            Comment


            • #7
              Ja ik vrees daar ook voor dat ze dat "belastingsvrije" ooit gaan afschaffen voor daily 25+

              Er komt nu een periode aan dat er veel wagens (en van verschillende merken/modellen) die de grens van 25 jaar gaan overschrijden en die nog perfect daily gewijs kunnen gebruikt worden. Dat gaat een doorn in het oog worden van de regering van dit land die op zoek is naar geld. Ik vrees er ook voor...

              Comment


              • #8
                De leeftijd verhogen misschien ?? 25 jaar is niks meer , ik zou eerder voor minstens 30 jaar gaan .....
                Ik heb btw geen oldtimer hoor (al zou ik er zelf wel 1 willen kopen , maar ik heb geen garage )

                Comment


                • #9
                  Zelfs al komt er 7% naar hier dat zijn nog maar 1000 oldies hoor op ons heel wagenpark is dit een peulschil.
                  Nu inderdaad die 25 zal niet blijven...

                  Duitsland: 30jaar
                  Nl: 40 jaar
                  Spanje: 20jaar (betalen ze nog 25% tax denk ik)
                  Uk? (die mogen sowizo niet klagen en daar gaan ze niet veel doen ook met al hun land rovers :p)
                  Polo 6n 1.4

                  Comment


                  • #10
                    ik ben eigenlijk voorstander van 40 jaar voor oldtimer platen.

                    Wel korting na 25 jaar op tax.

                    Comment


                    • #11
                      probleem is dat er nu een generatie diesels al oldtimer is geworden. en die zijn wel makkelijk te gebruiken als daily terwijl je nog belastingsvrij bent.
                      ik denk niet dat iemand met een kever nog elke dag op de brusselse ring naar zijn werk rijd? kost teveel benzine en onderhoud.

                      en eens de regering dat door heeft, gaat er iets veranderen. net zoals dat in NL nu gebeurd is.

                      belasting betalen naar gelang de km's lijkt mij het beste. dan straf je ook niemand die 1000km/jaar doet met een keverke en wel diegenen die met een oude benz elke dag 30K km doen.
                      ik kocht mijn golf ook toen die nog geen oldtimer was, en is nu belastingsvrij geworden. mijn wegentax was nog nooit eerder zo snel betaald :-).

                      ik ga elke dag met de trein en fiets naar het werk, en t zou zonde zijn als ik ineens weer de volle tax zou moeten betalen voor de golf. dan zit er niks anders op dat die uit te schrijven, en daily de dodge gaan gebruiken (ze kunnen dus kiezen, 100gr CO2 van mijn dieselke of 400-1000gr van de dodge). de dodge kost minder dan de helft van belasting dan de golf als jonge auto. en zelf met 40jaar is de dodge nog steeds oldtimer binnenkort.

                      PS: als er onverstaanbare woorden bijstaan, denk er eens ergens een F bij. die letter happert wat en heb het niet altijd gezien
                      Last edited by ; 11/01/2014, 22:55.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten

                        PS: als er onverstaanbare woorden bijstaan, denk er eens ergens een F bij. die letter happert wat en heb het niet altijd gezien
                        teveel 't "F" woord gebruikt?
                        mijn autootjes:

                        Volvo V60 D3 R-Design 2021
                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                        Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                        Comment


                        • #13
                          Als de belgen hun oldtimer niet gaan gebruiken voor woon-werk verkeer dan denk ik dat er weinig te vrezen valt. Ik heb twee oldtimers maar ga die ene nooit inschrijven als oldtimer.

                          Comment


                          • #14
                            O-paten vanaf 30 of 40jaar,
                            OP O-platen naar de keuring,
                            geen O-platen volle bak belastingen.
                            dit denk ik dat er staat te gebeuren.

                            Comment


                            • #15
                              Hier heb je een perfect systeem dat je in NL niet had... O-plaat is hobby (niet woon-werk verkeer)en minder betalen dagelijkse plaat is dagelijks verkeer... als ze zouden veranderen moeten ze de liefhebbers niet kl*ten en die O-plaat blijven behouden met de lage taks en verzekering... de oldtimers die dagelijks rijden en een gewone nr-plaat hebben, dan ook de gewone prijs laten betalen, daar zou ik nog mee kunnen leven. Nu ik zou ook liever genieten binnen 3 jaar van mijn lage taks bij mijn 200D . Ik betaal al 3 jaar, jaarlijks €400 aan belasting voor een 2000cc Diesel met 75 pk, eigenlijk belachelijk hoog voor zo'n tragere motor...
                              Benzine
                              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                              '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                              '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                              Diesel
                              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                              Comment


                              • #16
                                ik betaal 3x zoveel en heb niet eens dubbel zoveel pk of dubbel zoveel motor

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                  ik betaal 3x zoveel en heb niet eens dubbel zoveel pk of dubbel zoveel motor
                                  Koop u snel een oldtimer.....

                                  Comment


                                  • #18
                                    En ik blijf erbij... hier in België rijden enkel oudere mensen met hun oudere auto's of enkel echter Liefhebbers met oud spul dagelijks rond! Hoeveel commentaar ik wel niet te verwerken krijg, wekelijks omdat ik met oude karren rondrij. . Maar ik vind dat juist tof
                                    Benzine
                                    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                    '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                    '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                    Diesel
                                    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                    Comment


                                    • #19
                                      Op dat vlak vind ik het dan wel goed dat Belgen zoveel belang hechten aan status en dus niet met oude karren willen rijden. Nadeel daarvan is dat er dan wel veel van die 'oude karren' verloren gaan door inruil/overlaten bij garage..


                                      Als ze de regeling hier veranderen net voor m'n E30 (1990) van de minimum taks regel kan genieten, ga ik echt slecht komen!

                                      E30SHOP.be
                                      - Alles voor uw BMW E30.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                      Comment


                                      • #20
                                        wees gewoon gelukkig dat je het gewone mag betalen. voor t zelfde krijgen ze het in hunne kop om alle autos ouder dan 10jaar de tax te verdubbelen, autos ouder dan 20jaar x3, en vanaf 30jaar belastingsvrij. sta je daar wel goed met je beemer hé. mag je die zeker afschrijven.

                                        in NL zijn die wegentaxen ook al absurd geworden voor oudere wagens (bv voor mijn dodge kost het nu 3300€ wegenbelasting daar, belgie 148€). eerst ging het grijs kenteken daar weg (lichte vracht) waardoor partikulieren voor zware autos naar de belastingsvrije moesten zoeken. die zware bakken zijn meestal diesels of dikke benzines op LPG. kunnen die nu de zware rekening betalen tot ze 40jaar zijn
                                        Last edited by ; 14/01/2014, 08:16.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X