Het enige waar ik voor vrees in gent zie ik veel nieuwe belgen met een bmw of Mb op O-platen rijden gewoon als dagelijks gebruik hopelijk verkloten die de boel niet te rap...hoewel
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nederlanders dumpen massaal hun oldtimers
Collapse
X
-
-
Dat is iig de reden waarom dat in Nederland het een item is geworden. Bepaalde wijken stonden vol van "stinkende oude Mercedessen" modellen , meestal niet in de beste staat.
Tevens had je zelfstandigen die zulke auto's misbruikte om belastingsvrij bv 80.000km/jaar te rijden.
Ik vond het dan ook heel verrassend dat men in belgie juist de oldtimer eisen versoepelden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Niche Bekijk BerichtenIk vond het dan ook heel verrassend dat men in belgie juist de oldtimer eisen versoepelden.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenGewoon een nieuwe regel invoeren. Als ge in het bezit zijt van een oldtimer moet ge ook een auto hebben voor uw dagelijkse verplaatsingen. Lijkt me toch een eerlijke maatregel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenGewoon een nieuwe regel invoeren. Als ge in het bezit zijt van een oldtimer moet ge ook een auto hebben voor uw dagelijkse verplaatsingen. Lijkt me toch een eerlijke maatregel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenGewoon een nieuwe regel invoeren. Als ge in het bezit zijt van een oldtimer moet ge ook een auto hebben voor uw dagelijkse verplaatsingen. Lijkt me toch een eerlijke maatregel.Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Hier in Kluisbergen ook al paar keer een familie Afghanen/Pakistanen/.... gespot in een amerikaanse W123 300D op O-platen in bedenkelijke staat. 2 ouders vanvoor en 5 kinderen op de achterbank.
Voorts her en der ook al eens een oude Benz of VW tegengekomen op O-platen die duidelijk niet voor O-doeleinden gebruikt werden.1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
www.carfac.be "Driving on experience"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk BerichtenMaar wat als je voor je dagelijkse verplaatsingen geen auto nodig hebt?
Comment
-
Het hoeft misschien nog niet zo te lopen: de gemiddelde "air" van de Belg "in dat oud kraam wil ik niet gezien worden" kan misschien onze redding zijn voor sommige mensen is een auto van 5 - 6 jaar al een "oude auto". De mentaliteit van een Hollander of een Belg is nogal verschillend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichtenop O-plaat verzekeren kan enkel als je een dagelijkse auto hebt ... ( toch bij de verzekeringen die ik al heb gehad ... )Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenis het niet gunsttarief is alleen mogelijk voor oldie als je daily bij zelfde maatschappij is ?
Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk BerichtenToch nog niet veel nieuwe belgen met een O-plaat tegengekomen, maar ik woon dan ook niet in een ghettowijk ... zelfs in Brussel kom ik dat niet veel tegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenje hebt ook helemaal geen O-plaat nodig om belastingsvrij te rijden. eens je auto 25 is betaal je geen tax meer. het enige dat Oplaat veranderd is de keuring
Comment
-
Toen ik laatst in de keuring was voor geometriekeuring van mijn 106 rallye (Bilsteins gemonteerd) wat staan babbelen met de keurder en em had al ene gehad die er niet rond zeverde.... Een ouwere vent met één of andere Fiesta, wist dat em niet gekeurd ging raken als gewone wagen, dus maar van den eerste keer als oldtimer . Tja, op pensioen, dus zowiezo geen woon-werk verkeerd, wat houdt em tegen?
Als liefhebber ben ik enerzijds blij met die nieuwe wetgeving maar der zal geprofiteerd worden en uiteindelijk zal dat zeker zorgen dat de 3-jaarlijkse keuring der door komt.
Comment
-
Tja die keuring mag wel gisteren weer een tjoener/marginaal met een oldi golfje waar de vonken vanonder kwamen.
Comment
-
ze zullen de keuring voor oldtimers ook wel gaan uitvinden. dat zal dan al veel wrakken tegen houden.
dat nieuwe systeem dat nr platen automatisch herkend en verzekering/keuring/tax kan opvragen zal ook snel oldtimers in het visier hebben samen met de trajectcontrole kunnen ze binnenkort weten hoeveel keer eenzelfde O-plaat gezien wordt op de weg.
als die elke ochtend om 8h de trajectcontrole passeert in erpe mere en elk avond om 16h nog eens....
zolang in één of andere oldtimerliefhebber in de regering zit valt het mee, als daar een anti-oldtimer groene jongen zit mogen we het vergeten. die regels kunnen makkelijk binnen het jaar allemaal teruggedraaid worden van ons voordelig rondrijden op o-plaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichtenik ben ook aan't zien voor nen oldtimer en zou daar perfect woon-werk mee kunnen doen... Aja, werk in een garage dus ik pak den oldtimer mee om "na te zien"...
Een auto die binnenkomt om 'na te zien', moet die niet geregistreerd worden ? En als er ene u in de gaten heeft en een aantal dagen op rij ne keer passeert en iedere keer uw oldtimer gewoon geparkeerd ziet staan en niet binnen in de garage ga je toch 'hangen' zunne...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk BerichtenDat zou ik mij toch niet riskeren zunne...
Een auto die binnenkomt om 'na te zien', moet die niet geregistreerd worden ? En als er ene u in de gaten heeft en een aantal dagen op rij ne keer passeert en iedere keer uw oldtimer gewoon geparkeerd ziet staan en niet binnen in de garage ga je toch 'hangen' zunne...
Comment
Comment