Op die eventuele driejaarlijkse keuring heb ik eigenlijk niks op tegen... alleen wil ik wel eens zien hoe ze dat in de praktijk gaan uitvoeren met auto's die reeds op O-plaat staan. Dat zal toch ook geleidelijk aan moeten gebeuren of je gaat nogal wachtrijen gaan zien
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nederlanders dumpen massaal hun oldtimers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ElToro Bekijk BerichtenOf gewoon geen misbruik maken van de regels zodat je het niet verziekt voor de rest..
En voor de verzekering moet je het ook niet doen. Genoeg verzekeraars bieden een tarief aan met dezelfde of kleine meerkost voor een oldie op gewone platen.
Comment
-
Tja, probleem met veel oldtimers zijn de verbouwingen, meestal zijn ze veiliger dan voordien maar voor de keuring is dat een probleem...
Mijn mini staat op 12" ipv 10 met schijfremmen ipv trommels, in mijn ogen dus veiliger, voor de keuring niet goed . Nu is dat nog wel te doen om om te bouwen om de 3 jaar.
Tenzij ze het toelaten, bij de 3 jaarlijkse keuring zouden bepaalde zaken wel mogen, wie weet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichtenik ben ook aan't zien voor nen oldtimer en zou daar perfect woon-werk mee kunnen doen... Aja, werk in een garage dus ik pak den oldtimer mee om "na te zien"...
ik gebruik mijn 2 oldys als dagelijkse wagens. en beide staan dan ook op daily platen met elk jaar een nieuwe keuring erop (golf van 26jaar en dodge van 37jaar oud) en geen van de 2 rijd met een goedkope verzekering rond. beide gewoon als daily vervoer ingeschreven. heb 2 andere wagens die wel op O-plaat met oldtimerverzekering rondtoeren en die gebruik ik niet voor het werk. ook al moet ik maar 5km doen naar het station (kan die evengoed elke dag in een andere zijstraat parkeren, geen kat die het ooit zou weten dan). proefritten van 25km hé.
is gewoon opzettelijk misbruik van het oldtimertarief en t zijn die types mensen die het gaan verknoeien met de rest
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichtenik ben ook aan't zien voor nen oldtimer en zou daar perfect woon-werk mee kunnen doen... Aja, werk in een garage dus ik pak den oldtimer mee om "na te zien"...
Goed bezig.
PS aangezien je 18 bent en nog ff moet studeren kan je volgens mij wel perfect 'weg' met zo'n oldtimerverzekering, aangezien je toch niet werkt.
Comment
-
sommige maatschappijen weigeren oldtimerverzekeringen voor jongeren (<25jaar). als je in een garage werkt, kan je beter de Z/ZZplaten ff op je oldtimer zetten om ermee naar de garage te gaan en pas voor werk gebruiken als die daadwerkelijk in orde staat.
dat je een diploma autotechniek hebt wil nog altijd niet zeggen dat je met O-platen naar de garage mag rijden. als de politie het in de mot krijgt dat jij veel met je O-plaat naar het werk rijd en die is niet ingeschreven in de boeken, kunnen ze die ook in beslag nemen. en dan eventueel ook al de belastingsdienst op je baas zijn dak sturen. pas dus toch maar op want t is niet enkel met u reputatie dat je speelt. het excuus dat je er na de uren zelf zou aan werken zou dan ook niet pakken, want dan gebruik je die gewoon als woon-werk verkeer
Comment
-
Ik ben ook wel eens wat gaan doen met men heck en 123 tja... (naar men werk xd)
Men w115 is normaal ingeschreven maar 4 auto's dagelijks in schrijven gaat me toch wat te ver...
Je moet dan ook nog 4 keer naar de keuring dus 4 keer betalen enz.
Ik pleit voor 1 plaat op al je oldtimers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk BerichtenIk werk wel al... Als mechanieker in een garage. Zal nog meer zeggen, heb zelfs een diploma autotechnieken. En ge zijt dan gewoon perfect verzekert.. Vergeet niet dat ik ook al een C klasse met 143PK op mijn eigen naam verzekerd heb nu...Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichtenik ben ook aan't zien voor nen oldtimer en zou daar perfect woon-werk mee kunnen doen... Aja, werk in een garage dus ik pak den oldtimer mee om "na te zien"...
Ik bedoel hiermee dat: waar er vroeger stond dat je niet mocht rijden in het dagelijks verkeer, maar wel in (bijvoorbeeld) het geval van een proefrit of het brengen naar en ophalen van de wagen bij de garage, er nu staat dat je wel mag rijden behalve dan (in dit geval) naar de plaats van tewerkstelling. Het argument "het is voor een nazicht" kan je hier dus m.i. niet meer inroepen.
Een kleine nuance dus ... echter is het een wettekst en wetteksten kunnen wel eens anders geïnterpreteerd worden (en ik kan natuurlijk ook gewoon mis zijn).
Ik zou het je echter niet willen toewensen om, na het hebben van een ongeval (kans bestaat altijd), met de spreekwoordelijke gebakken peren te zitten.
Toen de wetgeving omtrent het oldtimerstatuut wijzigde heb ik ongeveer hetzelfde vraagstuk voorgelegd bij een bevriende verzekeringsmakelaar, in mij situatie was het: een oldtimer S124 diesel kopen en in orde zetten in de avondschool ... ook onder het "het is een nazicht" - principe. Echter raadde hij mij dat ook af. Men zou namelijk, indien men woon-schoolverkeer vermoed, puur feitelijk kijken of je ingeschreven bent in die school of niet. En dus niet naar de reden van je verplaatsing.
Een andere oplossing is misschien om je, indien je wil werken aan jouw eigen auto op je werk, te verplaatsen met Z platen? Gewoon om zeker te zijn dat alles gedekt is.
Alleszinds veel plezier in het zoeken (en hopelijk vinden) van een oldie als ik zie wat je met jouw 190 gedaan hebt zal die oldtimer ook wel technisch op punt gezet worden!
Comment
Comment