Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nederlanders dumpen massaal hun oldtimers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Op die eventuele driejaarlijkse keuring heb ik eigenlijk niks op tegen... alleen wil ik wel eens zien hoe ze dat in de praktijk gaan uitvoeren met auto's die reeds op O-plaat staan. Dat zal toch ook geleidelijk aan moeten gebeuren of je gaat nogal wachtrijen gaan zien

    Comment


    • #42
      Of gewoon geen misbruik maken van de regels zodat je het niet verziekt voor de rest..

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door ElToro Bekijk Berichten
        Of gewoon geen misbruik maken van de regels zodat je het niet verziekt voor de rest..
        Vind ik ook. Als uw wagen in orde is, is een gewone keuring geen probleem. Ze hebben de regels al versoepelt (terwijl de meeste regels juist strenger worden), en nu zijn er nog die woon-werkverkeer willen doen met een O plaat.
        En voor de verzekering moet je het ook niet doen. Genoeg verzekeraars bieden een tarief aan met dezelfde of kleine meerkost voor een oldie op gewone platen.

        Comment


        • #44
          Tja, probleem met veel oldtimers zijn de verbouwingen, meestal zijn ze veiliger dan voordien maar voor de keuring is dat een probleem...
          Mijn mini staat op 12" ipv 10 met schijfremmen ipv trommels, in mijn ogen dus veiliger, voor de keuring niet goed . Nu is dat nog wel te doen om om te bouwen om de 3 jaar.
          Tenzij ze het toelaten, bij de 3 jaarlijkse keuring zouden bepaalde zaken wel mogen, wie weet...

          Comment


          • #45
            Gaan de flikken zich daar echt mee bezig houden is de vraag?

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
              ik ben ook aan't zien voor nen oldtimer en zou daar perfect woon-werk mee kunnen doen... Aja, werk in een garage dus ik pak den oldtimer mee om "na te zien"...
              wat is het probleem dan om u oldtimer gewoon te keuren op daily platen, als ge dan toch al in een garage werkt? tax is niet duurder en verzekering kan je op hetzelfde tarief krijgen.
              ik gebruik mijn 2 oldys als dagelijkse wagens. en beide staan dan ook op daily platen met elk jaar een nieuwe keuring erop (golf van 26jaar en dodge van 37jaar oud) en geen van de 2 rijd met een goedkope verzekering rond. beide gewoon als daily vervoer ingeschreven. heb 2 andere wagens die wel op O-plaat met oldtimerverzekering rondtoeren en die gebruik ik niet voor het werk. ook al moet ik maar 5km doen naar het station (kan die evengoed elke dag in een andere zijstraat parkeren, geen kat die het ooit zou weten dan). proefritten van 25km hé.

              is gewoon opzettelijk misbruik van het oldtimertarief en t zijn die types mensen die het gaan verknoeien met de rest
              Last edited by ; 26/01/2014, 22:55.

              Comment


              • #47
                lol, al die drukte om niks... heb nog geen oldtimer en duurt nog wel effe voor ik er één heb. Zou hem zwz eerst op o plaat zetten en op't gemak inorde zetten om daarna te proberen op dagelijkse platen te krijgen.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                  ik ben ook aan't zien voor nen oldtimer en zou daar perfect woon-werk mee kunnen doen... Aja, werk in een garage dus ik pak den oldtimer mee om "na te zien"...
                  Heel slim. En als je een ongeluk veroorzaakt tijdens je woon werk verkeer kan je als je pech hebt enkele duizenden euro's schade vergoeden, of als je iemand doodrijdt kan het nog veel leuker worden.

                  Goed bezig.


                  PS aangezien je 18 bent en nog ff moet studeren kan je volgens mij wel perfect 'weg' met zo'n oldtimerverzekering, aangezien je toch niet werkt.

                  Comment


                  • #49
                    Ik werk wel al... Als mechanieker in een garage. Zal nog meer zeggen, heb zelfs een diploma autotechnieken. En ge zijt dan gewoon perfect verzekert.. Vergeet niet dat ik ook al een C klasse met 143PK op mijn eigen naam verzekerd heb nu...

                    Comment


                    • #50
                      sommige maatschappijen weigeren oldtimerverzekeringen voor jongeren (<25jaar). als je in een garage werkt, kan je beter de Z/ZZplaten ff op je oldtimer zetten om ermee naar de garage te gaan en pas voor werk gebruiken als die daadwerkelijk in orde staat.

                      dat je een diploma autotechniek hebt wil nog altijd niet zeggen dat je met O-platen naar de garage mag rijden. als de politie het in de mot krijgt dat jij veel met je O-plaat naar het werk rijd en die is niet ingeschreven in de boeken, kunnen ze die ook in beslag nemen. en dan eventueel ook al de belastingsdienst op je baas zijn dak sturen. pas dus toch maar op want t is niet enkel met u reputatie dat je speelt. het excuus dat je er na de uren zelf zou aan werken zou dan ook niet pakken, want dan gebruik je die gewoon als woon-werk verkeer

                      Comment


                      • #51
                        Ik ben ook wel eens wat gaan doen met men heck en 123 tja... (naar men werk xd)

                        Men w115 is normaal ingeschreven maar 4 auto's dagelijks in schrijven gaat me toch wat te ver...

                        Je moet dan ook nog 4 keer naar de keuring dus 4 keer betalen enz.

                        Ik pleit voor 1 plaat op al je oldtimers

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                          Ik werk wel al... Als mechanieker in een garage. Zal nog meer zeggen, heb zelfs een diploma autotechnieken. En ge zijt dan gewoon perfect verzekert.. Vergeet niet dat ik ook al een C klasse met 143PK op mijn eigen naam verzekerd heb nu...
                          Whoeehoew
                          Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                          Current:
                          1987 Mercedes-Benz W124 200D
                          1979 Mercedes-Benz W123 280E
                          1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                          Ex:
                          1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                          1976 Mercedes-Benz W123 250
                          1987 Mercedes-Benz W124 230E

                          1979 Mercedes-Benz W123 300d
                          1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                          1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                          1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                          2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                          1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                          1980 Mercedes-Benz W123 280
                          1989 Mercedes-Benz W124 230E

                          Comment


                          • #53
                            binnen een paar maand zulde wel stoppen me lachen als ge van die dieselstoof nekeer nen hoop roet tegen u grille hebt
                            (en roeten doetem!)

                            Comment


                            • #54
                              kzal ik dan wel eens met men 48 jarige tegen uw grille blazen.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                                ik ben ook aan't zien voor nen oldtimer en zou daar perfect woon-werk mee kunnen doen... Aja, werk in een garage dus ik pak den oldtimer mee om "na te zien"...
                                Zou ik toch mee oppassen, strict gezien verplaats je je dan nog altijd van en naar jouw plaats van tewerkstelling. Als je naar de opbouw van het statuut kijkt zie je nu dat er beperkingen worden opgelegd, daar waar er vroeger uitzonderingen stonden.

                                Ik bedoel hiermee dat: waar er vroeger stond dat je niet mocht rijden in het dagelijks verkeer, maar wel in (bijvoorbeeld) het geval van een proefrit of het brengen naar en ophalen van de wagen bij de garage, er nu staat dat je wel mag rijden behalve dan (in dit geval) naar de plaats van tewerkstelling. Het argument "het is voor een nazicht" kan je hier dus m.i. niet meer inroepen.

                                Een kleine nuance dus ... echter is het een wettekst en wetteksten kunnen wel eens anders geïnterpreteerd worden (en ik kan natuurlijk ook gewoon mis zijn).

                                Ik zou het je echter niet willen toewensen om, na het hebben van een ongeval (kans bestaat altijd), met de spreekwoordelijke gebakken peren te zitten.

                                Toen de wetgeving omtrent het oldtimerstatuut wijzigde heb ik ongeveer hetzelfde vraagstuk voorgelegd bij een bevriende verzekeringsmakelaar, in mij situatie was het: een oldtimer S124 diesel kopen en in orde zetten in de avondschool ... ook onder het "het is een nazicht" - principe. Echter raadde hij mij dat ook af. Men zou namelijk, indien men woon-schoolverkeer vermoed, puur feitelijk kijken of je ingeschreven bent in die school of niet. En dus niet naar de reden van je verplaatsing.

                                Een andere oplossing is misschien om je, indien je wil werken aan jouw eigen auto op je werk, te verplaatsen met Z platen? Gewoon om zeker te zijn dat alles gedekt is.

                                Alleszinds veel plezier in het zoeken (en hopelijk vinden) van een oldie als ik zie wat je met jouw 190 gedaan hebt zal die oldtimer ook wel technisch op punt gezet worden!

                                Comment

                                Working...
                                X