Mededeling

Collapse
No announcement yet.

import vanuit Nederland wat te doen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• import vanuit Nederland wat te doen?

ik zou graag eens weten wat ik moet doen als ik een auto uit Nederland wens te halen
    in België moet ik naar de Douane en dan naar de (oldtimer)keuring zodat ik de auto kan inschrijven
    maar wat moet ik in NL doen? eigenaar zal de auto moeten schrappen voor export, moet ik daarbij zijn of mag ik gewoon de auto op een zaterdag/zondag ophalen met de trailer of hoe gaat dit?
    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Ik heb 2 weken geleden eentje gaan halen.
    DIT IS VOOR OLDTIMER.

Wat te doen in Nederland:
    -Eigenaar moet de auto laten schorsen. Dan krijgt hij exportpapieren mee.
    -Dat exportpapier meebrengen naar België samen met Kentekendeel 1,2,3.
    -Ook verkoopsovereenkomst meebrengen
    -(Als hij geschorst is kan hij niet meer in Nederland ingevoerd worden vooraleer hij in een ander land ingevoerd is geweest)
    -Als hij geschorst is moet hij ook zijn nummerplaten in het kantoor laten en worden vernietigd.

In België
    -Naar douane gaan met, exportpapier, Kentekendeel 1,2,3 en verkoopovereenkomst.
    -Naar oldtimerkeuring gaan, mag op de nummerplaten van je huidige auto! Dus geen Z-platen nodig.
    -Wachten op nummerplaten en rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonasdb Bekijk Berichten
      Ik heb 2 weken geleden eentje gaan halen.
      DIT IS VOOR OLDTIMER.

Wat te doen in Nederland:
      -Eigenaar moet de auto laten schorsen. Dan krijgt hij exportpapieren mee.
      -Dat exportpapier meebrengen naar België samen met Kentekendeel 1,2,3.
      -Ook verkoopsovereenkomst meebrengen
      -(Als hij geschorst is kan hij niet meer in Nederland ingevoerd worden vooraleer hij in een ander land ingevoerd is geweest)
      -Als hij geschorst is moet hij ook zijn nummerplaten in het kantoor laten en worden vernietigd.

In België
      -Naar douane gaan met, exportpapier, Kentekendeel 1,2,3 en verkoopovereenkomst.
      -Naar oldtimerkeuring gaan, mag op de nummerplaten van je huidige auto! Dus geen Z-platen nodig.
      -Wachten op nummerplaten en rijden.
      thnx en wat als de auto al geschorst is in afwachting dat ze oldtimer werd(maar door de veranderde oldtimerregeling in NL niet meer in aanmerking komt)
      mijn autootjes:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
        thnx en wat als de auto al geschorst is in afwachting dat ze oldtimer werd(maar door de veranderde oldtimerregeling in NL niet meer in aanmerking komt)
        Eens dat hij geschorst is mag hij volgens mijn niet meer rijden in Nederland maar mag geen probleem zijn om hem hier in te voeren denk ik.

Om welke auto gaat het?

Comment

Misschien is er een verschil met schorsen zonder export papier en met export papier?

Dat weet ik ook niet hoe het in zijn werk gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonasdb Bekijk Berichten
            Eens dat hij geschorst is mag hij volgens mijn niet meer rijden in Nederland maar mag geen probleem zijn om hem hier in te voeren denk ik.

Om welke auto gaat het?
            een Volvo
            mijn autootjes:

Comment

Eender of de wagen in NL geschorst stond of niet, moet de NL eigenaar naar de RDW gaan en jou daarna afgeven:

- uitvoerverklaring RDW
              - kenteken deel 1, 2 en 3 afgestempeld voor uitvoer

Comment

Niet vergeten een getekende verkoopovereenkomst met alle gegevens van de wagen en koper/verkoper.
                (dit wordt bij de douane gevraagd.).

Comment

Working...
                X