Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oldtimer Kamionet inschrijven en gebruiken voor verbouwing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oldtimer Kamionet inschrijven en gebruiken voor verbouwing

    Hallo,

    Ik vroeg me af of het mogelijk is om een kamionet (lichte vracht bedrijfswagen) van +25 jr in te schrijven als oldtimer (type B) en te gebruiken voor een verbouwing.

    Lijkt mij beter dan een trekhaak op m'n huidige auto te zetten + remorque aan te schaffen, en met de versoepelde regeling mag ik ook overal naartoe rijden.

    Ik vraag mij enkel af:

    3.1 Groep A: Alle gebruik is toegelaten met uitsluiting van:
    - professioneel of commercieel gebruik
    - woon - werkverkeer
    - woon - schoolverkeer
    - bezoldigd vervoer van zaken en/of personen
    - met bezoldigd personenvervoer gelijkgesteld vervoer
    - gebruik als werktuig of werkmiddel


    Dat laatste punt, is dat als professioneel werkmiddel, of ook als je als particulier bvb je Defender gebruikt om een boom uit te trekken of een kamionet om dingen te vervoeren?

    Tweede vraag is wat je het best kan nemen als oldtimer kamionet, is het interessant, het voordeel zou hem vooral in de verzekering en keuring zitten die goedkoper is. Zou kwasi niets kosten als ik de reclames van verzekeringsmaatschappijen mag geloven.

    Bedankt!

  • #2
    bvb deze:

    http://www.2dehands.be/autos/bestelb...177244880.htmlhttp://www.2dehands.be/autos/bestelb...170903833.html
    Tweedehands of nieuwe Bestelwagens kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant. Occasies te koop: van diesel, break tot SUV

    (inclusief bom op het dak)
    Tweedehands of nieuwe Bestelwagens kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant. Occasies te koop: van diesel, break tot SUV

    Tweedehands of nieuwe Bestelwagens kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant. Occasies te koop: van diesel, break tot SUV

    Tweedehands of nieuwe Bestelwagens kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant. Occasies te koop: van diesel, break tot SUV


    (blijkbaar koopjes te doen bij onze noorderburen, zal enkel beter en beter worden denk ik komende maanden)

    Denk best een Mercedes of VW (of Renault?). Toyota is ook goed, maar de dieselmotoren heb ik iets minder vertrouwen in.

    Idee is om hem erna gewoon weer door te verkopen, met hopelijk niet te veel kosten aan gehad te hebben en veel plezier...aanschafprijs rond de 2-3.000.

    liefst van al nog een Toyota Hilux omdat ze onverwoestbaar zouden zijn, maar die vind je enorm moeilijk voor een prijs minder dan 3.000 omdat Afrika ze blijkbaar ook graag heeft...maar zou wel ideaal zijn omdat hij ook het minste waardeverlies heeft. Of een Nissan pick up of Mazda B serie.



    Als het mag van vadertje staat natuurlijk.

    //wijziging

    Na wat opzoekwerk zou ik een Toyota Hiace kopen, staan op mobile voor rond de 2-3.000 te koop in redelijke staat en zouden superbetrouwbaar zijn, beter dan een T3 of Mercedes, en goedkoper dan een pick up.

    Hamvraag blijft, mag ik er een verbouwing mee doen??
    Last edited by ; 26/01/2014, 22:56.

    Comment


    • #3
      punt 1: lichte vracht wordt NOOOIT oldtimer. je blijft altijd wegenbelasting betalen. en daarbij is het oldtimerstatuut voor LV vracht 30jaar dacht ik (en dan nog betaal je de LV tax, die valt niet weg).
      de wegenbelasting stelt niks voor, en verzekering is spotgoedkoop als je die bij een andere wagen bij inschrijft.
      oja keuring stelt ook niet veel voor bij LV hoor.

      TAX:
      1-500kg: 34€
      501-1000kg: 42.5€
      1001-1500: 63.76€
      1501-2000: 85.01€
      2001-2500: 106.26€
      2501-3000: 127.51€
      3001-3500: 148.76€

      mijn golf 2 1.6 diesel koste me 300€ tax en 350€ verzekering op mijn naam als 1e wagen
      mijn dodge 5.2V8 kost 148€ tax en 209e verzekering als 2de voertuig bij de golf. voor 350€/jaar of nog geen 30€/maand heb ik dus een zware LV op de oprit staan die ik ook als 2de voertuig kan gebruiken als de eerste in panne staat
      Last edited by ; 27/01/2014, 08:41.

      Comment


      • #4
        Mijn vader heeft zo ook iets meer dan een jaar een Transit gehad, geen oldtimer want LV kost sowieso al niks Waarom is hij daarvan afgestapt? Kosten en flexibiliteit. Hij heeft hem dit gekocht http://www.aanhangwagens-online.com/.../310cm-x-160cm met huif en dat is veel goedkoper en praktischer. Er is gewoon teveel aan zo een oude, afgeschreven bestelwagen dat kan kapot gaan in mijn ogen. En mijn vader had dan nog maar een 6 jaar oude Transit gekocht die einde lease was.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • #5
          Het is idd een goed idee maar een trekhaak kan ik nt meer op men bedrijfswagen steken omdat ik hem nog maar net heb dus nog 3 jaar wachten en de auto van men vrouw is ook maar een tijdelijke, heeft 235.000 km en is de kost ni waard is een coupé dus ook wat raar.

          Een ford zou ik nooit meer kopen teveel miserie gehad met een mondeo. Een toyota zou goed moeten zijn, de hikux is een legende en heeft dezelfde 2.2 motor

          Scheelt het niet in verzekering? Dat was de voornaamste reden aangezien regels versoepeld zijn

          Comment


          • #6
            Is niet echt de moeite, 1 keer panne en het verschil is foetsjie. Plus dat dit soort misbruik de reden is dat de regels weer verstrengd kunnen worden

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
              Het is idd een goed idee maar een trekhaak kan ik nt meer op men bedrijfswagen steken omdat ik hem nog maar net heb dus nog 3 jaar wachten en de auto van men vrouw is ook maar een tijdelijke, heeft 235.000 km en is de kost ni waard is een coupé dus ook wat raar.

              Een ford zou ik nooit meer kopen teveel miserie gehad met een mondeo. Een toyota zou goed moeten zijn, de hikux is een legende en heeft dezelfde 2.2 motor

              Scheelt het niet in verzekering? Dat was de voornaamste reden aangezien regels versoepeld zijn
              Als je nog 3 jaar met je bedrijfswagen moet rijden is het net wel de moeite om die te laten plaatsen.

              Legende of niet 1 deftige breuk en je zit in de penarie. Je haalt Eem extra voertuig, dat kost altijd geld om dat op de baan te houden 😉

              Een aanhanger is op alle vlakken goedkoper en minder risico 😉
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • #8
                moet je ook maar een goede LV kopen hé.
                mijn dodge is nu 37jaar oud en buiten een paar kapotte batterijen (staat soms maanden stil op de oprit), een kapotgevrozen radiator en wat waterdarmen die verslijten heb ik daar geen last mee.
                ik gooi er regelmatig +1000kg beton, stenen of steenpuin op.
                zoals ik al vermelde, 148€ tax en 209€ verzekeirng op een jaar en ik heb een 2de reserve auto op de oprit staan. komt ALTIJD wel eens van pas

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                  moet je ook maar een goede LV kopen hé.
                  mijn dodge is nu 37jaar oud en buiten een paar kapotte batterijen (staat soms maanden stil op de oprit), een kapotgevrozen radiator en wat waterdarmen die verslijten heb ik daar geen last mee.
                  ik gooi er regelmatig +1000kg beton, stenen of steenpuin op.
                  zoals ik al vermelde, 148€ tax en 209€ verzekeirng op een jaar en ik heb een 2de reserve auto op de oprit staan. komt ALTIJD wel eens van pas
                  Jij sleutelt zelf, dat is al een heel groot verschil. En als je plaatmateriaal wil gaan halen dan ben je al niet veel met je pick-up, alles ligt er dan ook nog is open en bloot in. Op een aanhanger kan gewoon geen batterij of radiator of waterdarmen of wat dan ook kapot gaan. Dat zijn gewoon kosten die je nooit kan hebben, als je die dan nog is kan trekken met je bedrijfswagen moet ik de rekening niet maken denk ik Taksen en verzekering zijn ook nog altijd minder dan bij een bestelwagen. De topicopener heeft ook al twee wagens

                  Mijn vader heeft het gedaan en die lichte vracht stond dan ook nog is op zijn firma, dus fiscaal was dat ook allemaal dik ok. Maar dan nog bleek achteraf de aanhanger de beter keuze.
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • #10
                    ik heb maar 2dailys, de zuinige golf, en de dodge als werkpaard.
                    had ik de dodge niet gehad, had ik wel nog een andere daily staan.

                    aanhanger heb ik ook gehad, heb trouwens nog een kleintje staan (de grote is weg). en van het nat worden heeft mijn dodge ook een oplossing hoor


                    voordeel van een 'hobbywagen' als werkpaard te hebben (hier staat men firmakrel er nog naast )

                    zowieso zal nu wel al duidelijk zijn dat een LV als lichte vracht geen oplossing is aangezien de taxen voor LV niks voorstellen
                    Last edited by ; 30/01/2014, 11:24.

                    Comment


                    • #11
                      volgens mij ook 30 jaar, tenzij dit eind vorig jaar ook veranderd zou zijn

                      en waarom geen gewone bestelwagen kopen en dan terug verkopen? verlies zal toch niet zo hoog zijn?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                        volgens mij ook 30 jaar, tenzij dit eind vorig jaar ook veranderd zou zijn

                        en waarom geen gewone bestelwagen kopen en dan terug verkopen? verlies zal toch niet zo hoog zijn?
                        Op de aankoop ga je in principe niet veel verliezen, dat klopt.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

                        Comment

                        Working...
                        X