Dat moet niet nee als je hem als oldtimer wil inschrijven. Voor dagelijks gebruik gekeurd(oldtimer) moet je wel een attest.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Auto van 1991 in NL ophalen.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door levensgenieter Bekijk BerichtenIk ben vanmorgen een Mazda Mx 5 gaan halen. Langs de douane gepasseerd. Roze formulier gekregen en gevraagd of ik de wagen moest inschrijven binnen een bepaalde termijn.
Nee, was het antwoord.
Dus gewoon de papieren in orde brengen zou ik zeggen en wachten tot hij 25 jaar is en dan de rest....
En nu maar hopen dat de wet blijft zoals nu :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door levensgenieter Bekijk BerichtenAls de wagen ingevoerd is kan je hem gewoon laten staan en kiezen wanneer je hem inschrijft. Binnen 1, 5 of 10 jaar.
Maakt niet uit.
Vanaf het moment dat je de wagen inschrijft (dus de nr plaat gaat aanvragen) ga je tax betalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MrEJ Bekijk BerichtenDus ik ga naar de douane voer hem in dan krijg mijn roos formulier "aanvraag tot inschrijving". en dan kan ik beslissen wanneer ik hem inschrijf want ik meende dat ze op dat roos formulier de datum van inschrijving moeten zetten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk BerichtenJa en wat gaan ze doen als je dat niet doet? Hem in beslag komen nemen omdat je hem niet inschrijft nee he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MrEJ Bekijk BerichtenNee maar dan kan ik hem toch net zo goed achter 2 jaar invoeren en inschrijven als oldtimer tegelijkertijd. Of staat er een tijd op hoelang je hebt om hem in te voeren bij de douane? Ik meen ook ergens iets te hebben gelezen dat een aanvraag tot inschrijving maar 2 maand geldig is?
1)Dedouaneer als die oldtimer is.
2)dedouaneer nu en geef als datum in 2017 ofzo die op de douane trekken zich dat niet aan zolang er maar een datum opstaat...ik heb zelfs gezegd ik schrijf hem niet in en was ook ok.
die 2maand is keuring voor verkoop..
Comment
Comment