Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verlagen oldtimer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Verlagen oldtimer

    Goede middag iedereen

    Tot zover ik wist mocht je een wagen met o-nummerplaat niet verlagen.. (dacht ik althans) maar nu kreeg ik zopas van een maat van me het volgende document doorgestuurd..


    Onder punt 5.3.1 staat "verlagen is toegelaten" en dit zonder validatierapport of montageattest.. Ik kan het echter nergens anders online vinden.. Kan iemand me vertellen of dit idd zo is? Het document ziet er alleszins geloofwaardig uit

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door BoemPatat Bekijk Berichten
    Goede middag iedereen

    Tot zover ik wist mocht je een wagen met o-nummerplaat niet verlagen.. (dacht ik althans) maar nu kreeg ik zopas van een maat van me het volgende document doorgestuurd..


    Onder punt 5.3.1 staat "verlagen is toegelaten" en dit zonder validatierapport of montageattest.. Ik kan het echter nergens anders online vinden.. Kan iemand me vertellen of dit idd zo is? Het document ziet er alleszins geloofwaardig uit
    Mijn ex-Golf 1 hebben ze er vorig jaar op afgekeurd. Om O-platen te krijgen moest ik terug de ori-vering plaatsen zijden ze?!

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Andy 79 Bekijk Berichten
      Mijn ex-Golf 1 hebben ze er vorig jaar op afgekeurd. Om O-platen te krijgen moest ik terug de ori-vering plaatsen zijden ze?!
      Damn serieus? Daar gaat het plan om de golf op O-platen te zetten.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
        Damn serieus? Daar gaat het plan om de golf op O-platen te zetten.
        Vond het ook raar, voor dagelijks gebruik mocht hij verlaagd zijn met de bijbehorende documenten uiteraard. Als oldtimer mocht het niet, ook al had ik de nodige papieren!? Vering is toch vering?

        Comment


        • #5
          Dat is het eerste wat ik daarvan hoor... Waarom zou je een oldie niet mogen verlagen op O platen?? Er rijden er zoveel rond...
          The shark is BACK! BMW 635csi

          BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017


          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
            Dat is het eerste wat ik daarvan hoor... Waarom zou je een oldie niet mogen verlagen op O platen?? Er rijden er zoveel rond...
            Vorig jaar op de keuring vroeg ik voor keuring als oldtimer. Met 3 man onder de auto, zeiden ze: "Maar meneer, de wagen is verlaagd"? Ik zeg: "Ja, ik heb toch GOCA-, plaatsing- en uitlijningsrapport laten zien". "Sorry" zei men, "als u keuring als oldtimer wilt, moet u de wagen terug op originele vering plaatsen. Wagen moet in originele toestand zijn. Daarna mag u doen wat u wilt"!? Dus de discussie ligt weer open. :-)

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Andy 79 Bekijk Berichten
              Vorig jaar op de keuring vroeg ik voor keuring als oldtimer. Met 3 man onder de auto, zeiden ze: "Maar meneer, de wagen is verlaagd"? Ik zeg: "Ja, ik heb toch GOCA-, plaatsing- en uitlijningsrapport laten zien". "Sorry" zei men, "als u keuring als oldtimer wilt, moet u de wagen terug op originele vering plaatsen. Wagen moet in originele toestand zijn. Daarna mag u doen wat u wilt"!? Dus de discussie ligt weer open. :-)
              Ah zo, nu ben ik mee. Heb wel geen goesting om die veren er weer vanonder te halen pfff.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                Ah zo, nu ben ik mee. Heb wel geen goesting om die veren er weer vanonder te halen pfff.
                Was bij mij hetzelfde. Ik zei tegen die mannen: "In originele staat? Dan moeten mijn witte pinkers vooraan, zwart-rode lichten achteraan, GTi-spoiler vooraan, velgen en nog wat kleinigheden der ook af hé! Da stond er in 1983 ook nie origineel vanuit de fabriek op"! :-)

                Comment


                • #9
                  Doen wat je wil na de keuring zoals hier vermeld mag zeker niet.. als je iets veranderd aan een auto na de keuring moet je sowieso opnieuw naar de keuring (alsde inorde wil zijn..).
                  Verlagen mocht tot voor juni vorig jaar totaal niet bij een oldtimer, omdat deze zoals reeds vermeld in originele staat moest rijden.. daarom datk het raar vind dat ze opeens zo laks zouden geworden zijn op de keuring.. Maar aangezien het document wel van de bfov is zal het wel zo zijn zeker
                  Mij niet gelaten alleszins, moet ik niet meer schudden en beven als ik een combi zie

                  Comment


                  • #10
                    Nochtans werd ik zonder problemen oldtimer gekeurd met verlaging op papier. Geen woord over gezegd geweest

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                      Nochtans werd ik zonder problemen oldtimer gekeurd met verlaging op papier. Geen woord over gezegd geweest
                      Tja, kan ook alleen maar vertellen wat ze vorige zomer tegen mij gezegd hebben hé ;-)

                      Comment


                      • #12
                        in principe is het oldtimer statuut om oude ORIGINELE wagens een kans te geven toch nog op de baan te blijven voor evenementen. deze wet is er namelijk voor zeldzame (historische) wagens niet op de sloop te laten belanden. het historische deel heb ik tussen haken gezet omdat dit nu minder en minder van toepassing is. tegenwoordig zijn oldtimers allang geen auto uit 1930 meer

                        het ding daarbij is idd dat oldtimers origineel mieten zijn. velen gaan erna tunen (andere motor, rolkooi, verbredingen, verlaging...) omdat ze toch niet meer terug naar de keuring moeten. er gaat een moment komen dat oldtimerkeuring periodiek gaat worden en dan gaan er veeeeeeeeeeeeel te koop komen.

                        als je het niet te extreem maak, kan dit toch niet opvallen op de keuring? gebruik originele kortere dempers in een neutraal kleurke, gewone zwarte veren....
                        toen ik mijn capri op o-plaat zette moest ik over een houten blok heen rijden. zogezegd de vrije 11cm waar u bumper over moet. de bumper was het probleem niet, het motorgedeelte daarentegen...
                        bij normale autos geeft de bumper mee op dat blokje, bij mij kwam een ophangbeugel van de uitlaat ertegen. aan die uitlaat hangt mijn motor, bak, cardan en achteras en geen van allen had zit mee te geven. resultaat was een houten blok lekker in 2 gebroken op 7cm hoogte. hele discussie of die door mocht of niet, naast mij een getuned verlaagd golfke met attesten en diene zat zo met ne smile op zen gezicht naar mij te kijken... tot de stationchef zei: staat op originele veren en voor oldtimer? laat maar door dan.

                        origineel was men auto niet, maar t zag er zo wel allemaal uit. ik had destijds de documenten online staan waar de keuring moet naar kijken bij oldtimers. dit is momenteel offline doordat men server crashte en is nu toch waarschijnlijk al achterhaalt

                        Comment

                        Working...
                        X