Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste oldtimer aanschaffen, beetje hulp bij keuze, enkele vraagjes, tips welkom :)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik zie oppervlakkige roest, veel oppervlakkige. die grote plekken op de koffer zijn precies al eens bijgewerkt. op diezelfde foto zie ik rechts onder aan die lamp ook dat er barsten zijn die roesten.
    een plaat roest met vlekken, als je barsten krijg die bruin van het roest zijn, duid dit eerder op gescheurd plamuur en is die auto daar al eens herspoten. als ze die overspoten hebben en die oude amerikaanse lak niet tot de plaat hebben afgeschuurd, KAN je problemen krijgen in de toekomst.

voor de rest heeft die auto over chroom lijsten, met name aan de wielranden en dorpels. de ideale manier om roestgaten verborgen te houden. het chroom roest niet, de plaat eronder wel en je ziet het niet totdaat die chroom lat eraf valt.

ik vind de prijs nog meevallen, heb al andere prijzen gezien voor autos 1000keer erger (waar gaten met revetten en alu plaat dicht gemaakt werd en dan vol plamuur gesmeerd. zo erg dat je zelf de alu plaat en revetten zag zitten). toch zijn die ook verkocht geraakt. iemand die zo een auto zoekt, koopt die toch wel.

dat ze niet sportief zijn enzo boeit mij niet. met zo een slee rondrijden en treffens doen is de max.
    je mag ook altijd naast zo een auto eens gaan staan. men cadillac destijds met zijn 7.7 bigblock motor had 375pk. die beesten doen 0-100 uit de jaren 70 in minder dan 10sec. de latere versies (1980 en hoger) geraken met gemak onder de 8sec. dat absoluut niet slecht voor zulke beesten van 6meter die dik over de 2ton gaan

Comment

ik heb iets beter gevonden.....

staat in helmond bij addies autoshop.
      ford

0031/622807052
      Bijgevoegde Bestanden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
        ik heb iets beter gevonden.....

staat in helmond bij addies autoshop.
        ford

0031/622807052
        Die ziet er inderdaad veel beter uit
        Da stuur vind ik iets minder maar als het dat maar is he
        aja en spijtig dat het een 2 deurs is :p
        Zal dit zoekertje eens opzoeken en bekijken!

Comment

Heb het nummer gevonden maar als ik probeer te bellen krijg ik de boodschap dat het nummer niet in gebruik is :s
          (Heb hem ook via fb toegevoegd, nu effe afwachten he)

Comment

en ???
            Nog steeds geen succes in het zoeken van een auto...
            Maar ik moet eerlijk zijn dat ik de voorbije week niet heel veel tijd over had om mij daarop te focussen.
            Heb nu momenteel contact voor een Pontiac Bonneville, ben nu 4 weken thuis in congè dus nu heb ik meer tijd
            Indien je foto wilt zien moet je maar een roepen he.

Comment

By the way,

Iemand ervaring met export uit NL?
              Hoe zit dat met transport? Heb contact opgenomen met belgische douane, verzekering en RDW uit NL (2 keer gebeld).
              * belgische douane wist mij alleen te zeggen dat ik naar RDW moest bellen voor de nodige papieren.
              *verzekering vertelde mij dat ik mijn nummerplaat moest (van oud voertuig) gewoon op die oldtimer moest zetten en verzekering verwittigen en ermee naar Belgie moest rijden, dat ik dan wel verzekerd was maar dat ik nog steeds een boete kon krijgen (en eventuele inbeslagname van het voertuig als die persoon een slechte dag heeft)
              * RDW eerste keer gebeld, exportpapieren aanvragen, kost 11€, nummer op een karton schrijven en ermee naar Belgie rijden.
              tweede keer gebeld, export papieren aanvragen, 11€ betalen, naar een garage gaan om de nummerplaat te laten maken en ermee naar huis rijden.
              Maar geen 1 van beide dat iets zei over verzekering, ik veronderstel dat je voor die 11€ wel degelijk u verzekering moet verwittigen.

Allè kortom overal krijg je maar een half antwoord en heb hier ook al op het forum gekeken maar vind verschillende reacties.

Comment

Ik heb de mijne met een autoremorque gaan halen, heb je geen gedoe met tijdelijke platen, verzekeringen enz en kun je ook niet in panne vallen. (je zou niet de eerste zijn).

De normale procedure voor een verkoop van een Nl wagen naar B:
                De verkoper moet de wagen bij de RDW gaan schrappen en een exportverklaring vragen.
                de verkoper geeft jou:
                1) De geschrapte en afgestempelde kentekenbewijzen (3 stuks)
                2) De export verklaring van de RDW.
                3) De getekende verkoopsovereenkomst waarop duidelijk vermeld staat: identiteit koper en verkoper, merk model, type motor, schassisnummer, bouwjaar, km stand, datum enz. Dit moet je zeker hebben of ze doen moeilijk bij de douane.

#Met deze papieren naar de douane voor het invoeren. Daar krijg je een roos formulier mee om de wagen te kunnen inschrijven. 1jaar geleden koste dit minder dan 1 euro.
                #Naar de keuring en laten keuren als oldtimer, er is geen gelijkvormigheidsattest nodig voor O platen.
                je mag naar de keuring met andere platen maar deze moeten wel op jouw naam staan. Anders met garage platen.
                (Wil je op gewone platen rijden, dan eerst een gelijkvormigheidsattest aanvragen bij de invoerder.)
                #Verzekering aanvragen.
                #Naar de DIV voor nummerplaten.

Als de NL wagen op LPG staat heb ik we eens gehoord dat dit problemen kan geven met de Belgische keuring maar ik weet niet juist wat of hoe.

Natuurlijk wil ik foto's zien (of wat had je gedacht).

Comment

Heb ook al zitten denken aan een autoremorque/trailer
                  Maar heb nergens ene gevonden dat hem wil uitlenen.
                  bedankt Tony Mb voor de goede informatie

Comment

Comment

Comment

en ???
                        Ach ik zie juist op FB dat die nog te koop staat :-)
                        Dacht na 2 weken zal die al weg zijn...
                        Zal hem nog is contacteren hehe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dimi_nr1 Bekijk Berichten
                          Heb ook al zitten denken aan een autoremorque/trailer
                          Maar heb nergens ene gevonden dat hem wil uitlenen.
                          bedankt Tony Mb voor de goede informatie

ik ken iemand met een remorque ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dimi_nr1 Bekijk Berichten
                            Ach ik zie juist op FB dat die nog te koop staat :-)
                            Dacht na 2 weken zal die al weg zijn...
                            Zal hem nog is contacteren hehe
                            Zo snel gaat dat niet meer hoor in Nederland, op Lpg is het niet betaalbaar wat betreft taxen, en op benzine.... ja daar hoeft helemaal geen tekeningetje bij.

Comment

ik ken iemand met een remorque ?
                              Zou je eens kunnen informeren om die te lenen/huren?

Oorspronkelijk geplaatst door Tony Mb Bekijk Berichten
                              Zo snel gaat dat niet meer hoor in Nederland, op Lpg is het niet betaalbaar wat betreft taxen, en op benzine.... ja daar hoeft helemaal geen tekeningetje bij.
                              Mja daar is het inderdaad niet meer te doen...

Comment

verhuur is met bestuurder en trekker ( silverado 2500 ) erbij Beter dan dat kan je niet hebben. rijd tot in Polen als het moet.

Comment

verhuur is met bestuurder en trekker ( silverado 2500 ) erbij Beter dan dat kan je niet hebben. rijd tot in Polen als het moet.
                                  Ok dank u om te informeren.
                                  Vanavond eens gaan kijken naar die Thunderbird

Comment

Hou er rekening mee dat oldtimer rijden geen synoniem is voor goedkoop rijden. Op de vorige blz heb ik gelezen dat je niet zo wakker ligt van roest en dat je de auto eventueel wil laten herspuiten. Hou rekening dat het volledig herspuiten van een auto makkelijk 3000 tot 5000 euro zal kosten. Je geeft beter iets meer geld uit aan een auto die perfect in orde is dan dat je er eentje koopt met "mankementjes". Als die mankementen je niet storen, geen probleem maar anders ben je wellicht meer geld kwijt om hem proper te zetten. Vaak zijn het onderdelen die duur te vervangen zijn, moeilijk te vinden zijn, duur qua werkuren,... Vaak is het ook handig dat je zelf wat kan sleutelen zoals Timmi of fcapri. Ik moet ook alle werken uitbesteden en dat ben je vaak véééééél geld kwijt. In het geval roest... éénmaal het begint, is er geen stoppen aan. De roestduivel is zoals Timmie mooi omschreef te vergeljken met kanker... Soms is het makkelijk op te lossen en soms is het hopeloos... Een mooi blinkende auto is ook geen synoniem voor roestvrij. Vaak gebruikt men veel plamuur om een auto makkelijker te doen verkopen. De roest komt echter snel terug. Daarom kan een magneetje handig zijn

Er zijn op internet veel reviews te lezen. Zoek topics van eigenaars die een gelijkaardige auto hebben. Kijk welke problemen die mensen hebben wat het kost en of ze nog aan onderdelen kunnen geraken.
                                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Na het lezen van Timmie zijn antwoord ben ik daarvan afgestapt
                                      Ik denk dat deze Thunderbird wel relatief in orde staat, maar moet hem nog in het echt zien maar geeft al wa vertrouwen als het een aanrader is van Timmie
                                      En hij heeft die al gezien in het echt.

Comment

Working...
                                      X