Beste , ik zou graag een wagen kopen om af en toe ( int weekend bv ) wat rond te toeren. Zelf dacht ik aan een TVR of Porsche 911. Mijn budget is ongeveer 20.000 euro. Is dit realistisch en waar kan ik terecht.... Of iemand tips ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
TVR of Porsche
Collapse
X
-
Is uw budget 20.000 all in of heb je nog een 5 - 10.000 aan de kant voor verzekeringen, taksen, eerste onderhoudsbeurt, slijtage/onverwachte kosten ed ?
Ik zou dan eerder kijken naar een jonge Boxster, voor rond de 17.500 kan je daar al iets heel leuks betrouwbaars voor kopen, en dan heb je nog een paar 1000 aan de kant
Voor een degelijke 911 lijkt 20.000 me toch aan de krappe kant....
Comment
-
TVR's zijn enorm onderhoudsgevoelig, die blokken hebben allemaal problemen.
Problemen die op te lossen zijn mits het juiste bedrag, +-10.000EUR
Comment
-
Exotische wagens als TVR's zijn toffe speelgoeden voor rijken mensen, alleen maar op basis van de vaste kosten
Ik zou mij er niet aan wagen als mijn budget niet (zeer) rekbaar is
Als er om een leuke roadster gaat, een recente Mazda zal je evenveel plezier bieden, en verzekerd binnen je budget
Natuurlijk kan je er minder over spreken aan de toog...
Comment
-
Voor wat minder dan €20000 vind je een G model (vanaf 74) Porsche 911 maar qua staat zijn die niet super. Je kan eens kijken bij vemucars. Die importeren vanuit Amerika en de prijzen liggen vaak tussen €15000 en €17500. Ik heb geen ervaring met hun, noch met hun auto's. Op foto's zien de auto's er redelijk uit, als je de prijs in gedachten houdt.
Ik persoonlijk denk dat €20000 wat weinig is, tenzij je zelf heel wat kan sleutelen.
Comment
-
Beste Stefke70, ik denk dat u misschien wel geïnteresseerd zal zijn in mijn bedrijf, BSCC. Binnen 2 weken hebben we onze eerste wagen, een Audi R8 V10. Ok, dat is niet direct een oldtimer, maar het is wel de bedoeling dat die er op termijn ook bij komen!
Check zeker eens mijn website! Www.bscc.eu
(sorry aan de mensen die aanstoot nemen aan mijn onbeschaamde reclame-makerij)
Comment
-
als je een oldtimer tvr vind, dan heb je 2motoren.
de V8 (ken ik niet), en de ford V6.
die 3.0V6 ligt ook in capris en in bepaalde terreinwagens van ford en dat best sterke blokken.
onderblok was origineel gebouwd als dieselmotor. normaal zijn die blokken quasi onverwoestbaar en goed te tunen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenals je een oldtimer tvr vind, dan heb je 2motoren.
de V8 (ken ik niet), en de ford V6.
die 3.0V6 ligt ook in capris en in bepaalde terreinwagens van ford en dat best sterke blokken.
onderblok was origineel gebouwd als dieselmotor. normaal zijn die blokken quasi onverwoestbaar en goed te tunen
Comment
-
Tussen de beschrijving van een wagen en de echte staat kan een wereld van verschil zitten.
Zo zag ik ooit een advertentie voor een 911 3.2 Targa met 36.000km van 1ste eigenaar voor destijds 780.000 bfr.
Toen ik ging kijken bleken de kms miles te zijn, van de derde eigenaar en had hij aan de rechterdeur en achterkant vandalismeschade. Ben dan zeer teleurgesteld terug naar huis gereden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door General_Lee Bekijk BerichtenAls ik het goed heb zijn de V8 van Rover-origine.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenIn de Griffith en Chimaera wel. Maar ervoor hebben ze een Ford gebruikt. Erna kwam er een AJP V8 flat plane in de eerste Cerberas.
Comment
-
Als het de 3.0i V6 Duratec blok van Ford is die in de TVR ligt, zijn die verre van onverwoestbaar.
Kan zijn dat mijne 3.0i V6 blok een andere blok is dan degene die in de TVR ligt.
Dit is geen éénmaal gebeuren. Er zijn veel Duratec 3.0 V6 blokken door hetzelfde mankement gesneuveld.
Comment
Comment