Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ga mijn oldtimer verkopen (O-plaat). Moet ik dan eerst terug naar de keuring ? De wagen is vorig jaar in augustus gekeurd geweest en voldoet aan de technische voorschriften.
Bedankt.
normaal keuring voor verkoop. nu weet ik niet of dit kan voor O-plaat zijnde of dat dit een daily keuring voor verkoop wordt.
de nieuwe eigenaar kan wel de auto zelf keuren met de platen van zijn andere daily wagen
Voor verkoop als oldtimer heb ik nog nooit gehoord, is hier wat meer info over?
Is hetzelfde als een gewone keuring voor verkoop maar dan op "oldtimerniveau" je krijgt het roos inschrijvingsformulier mee, gemakkelijker voor de nieuwe eigenaar, hoeft ie zelf niet meer naar de keuring te gaan. Mijn kadett werd oldtimer gekeurd voor verkoop door Arni
Vanaf 1 mei 2014 nieuwe regel in voegen: Als je je "nieuw" tweedehands voertuig wil inschrijven op je naam en die was niet meer ingeschreven. Hoef je niet persé op Z-platen te gaan. Kan ook met je eigen platen van je vorige wagen en waarop het nieuwe voertuig zal worden ingeschreven. Niet enkel voor oldtimer dus maar ook voor daily!
AIBV sa est un organisme agréé par l'Arrêté Royal du 23/12/1994 pour l'exécution du contrôle technique automobile et des examens pour l'obtention du permis de conduire en Belgique.
1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
Het voertuig kan dan enkel ingeschreven worden op naam van de houder van de nummerplaten waarmee het gekeurd wordt ... als je "normale" wagen bijvoorbeeld een lease-wagen is lukt dit niet.
Comment