Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MAZDA 626 III 2.0 Diesel toerenteller en centrale vergrendeling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • MAZDA 626 III 2.0 Diesel toerenteller en centrale vergrendeling

    Beste allen,
    Ik kocht onlangs een MAZA 626 Diesel van het bouwjaar 1989.
    Technisch is de wagen in orde doch er zijn een paar kleine dingetjes die ik graag zou oplossen:

    1) De toerenteller werkt niet
    Hij gaat een beetje naar boven na het starten van de motor maar blijft hangen onderaan en geeft dus geen toerental aan.
    Toen ik hem kocht deed ie niets, en bleek de connectie onder de motorkap losgekoppeld.
    Volgens een plaatselijk garagist zou dit aan de alternator te wijten zijn. Bij dieselmotoren zou het toerental door de alternator worden door gegeven.
    Is dit correct? En zo ja heeft er iemand een OEM nummer van de originele alternator. (momenteel steekt er een Mitsubishi alternator in)
    Of kan de oorzaak ook elders liggen. Ik heb geen reserve-toerenteller, kan ik het op een andere manier testen?

    2) De centrale deurvergrendeling doet vreemd.
    Toen ik hem kocht was de zekering eruit genomen.
    Na een 30amp zekering te plaatsen reageert de CV maar niet altijd en niet op het juiste ogenblik.
    Bij het openen van de raam aan de bestuurderskant(auto) gaan de deuren plots op slot.
    Is dit een kortsluiting? Of een defect aan het magnetisch mechanisme? Of nog een andere oorzaak?

    Dit is het zo wat. Hopelijk krijg ik een antwoord van enkele deskundigen op het forum hier.


    Alvast mijn beste dank voor jullie hulp.

    Joris
Working...
X