Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Houden of verkopen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Houden of verkopen?

    Beste forumleden,
    Ik zit wat in dubio wat te doen met mijn Triumph Spitfire;
    Vorige winter hebben we de motor volledig op punt gezet zodat deze terug draait als een zonnetje. Dit voorjaar en deze zomer heel wat super leuke avond-ritjes en 'toerkes' naar de kust mee gedaan ( steeds een smile op het gezcht, zelfs als ik dit aan het typen ben )
    Echter: Sedert oktober verleden jaar hebben wij een zoontje en deze past nu eenmaal niet in dit autootje ( neen, op het bagagerekje is geen optie... ). Ik speel met het idee om de Triumph te verkopen en iets aan te schaffen met een achterbank. Liefst terug een cabrio, alhoewel dit met een achterbank niet gemakkelijk te vinden zal zijn? Voorstellen uiteraard steeds welkom.
    Langs de andere kant: Waarom de wagen niet houden? Veel fun, gemakkelijk en goedkoop in onderhoud, eens een dagje weg zonder kleine (of vrouw ) kan ook leuk zijn... Als ik de wagen wil bijhouden moet er wel gewerkt worden aan de carrosserie, er beginnen zich roestsporen onder de lak te vertonen op alle wielboorden, en ik heb een haperingske gehad aan de garagepoort (te zien op spatbord achteraan )
    Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

    nog enkele foto's van de wagen;





    Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
    Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
    Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
    Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

  • #2
    De uiteindelijke beslissing ga je zelf moeten nemen hoor ... of hier nu 2 of 198 reacties worden gepost.

    Comment


    • #3
      Zo lang je daar een smile op je gezicht van krijgt, hij niet in de weg staat, en je daar financieel geen pijn voor doet zou ik die niet verkopen.

      En als je de carosserie laat doen, dan wel ineens door een pro, en zo origineel houden.

      Comment


      • #4
        heb hetzelfde dilemma en ben zo wat aan het kijken naar een E30 cabrio, daar kan je met 2 kids in en zo ben je toch allemaal samen weg...

        Comment


        • #5
          Als ik eerlijk mag zijn... zou hem wegdoen. Een Spitfire heb ik nooit echt leuk gevonden (sorry hoor). En persoonlijk zou ik kiezen voor iets met modern comfort. VW Eos, Renault Megane, Peugeot (ken type niet), vele merken hebben zoiets. Die hebben doorgaans ook airco. En een stalen dak vind ik persoonlijk niet slecht. Minder geluid, minder kans op vandalisme, rijdt gesloten als een coupe,...En 4 plaatsen. En je hebt de mogelijkheid een windnet te plaatsen als je alleen of met 2 onderweg bent.
          Als je beetje zoekt vind je dit aan goede prijzen en met weinig kilometers.

          Comment


          • #6
            Ik zou hem zeker houden, de kleine gaat groot worden en wat is er leuker voor een kind van een jaar
            of 6 om samen met papa rond te rijden met de haren in de wind op een zonnige zondag?!
            Houden zou ik dus zeggen! (tenzij je de centen nodig hebt)
            Wegdoen kan je altijd, maar eens dat hij weg is is hij weg en heb je er niets meer aan.

            Comment


            • #7
              Je gaat m toch geen VW Eos voorstellen? hij komt van een mighty Spitfire!

              E30 Cabrio lijkt me wel leuk alternatief, wel ook nog niet zo cool als een Spitfire zou ook wel niet te snel beslissen, beter jaartje te lang houden dan dat je der spijt van krijgt...

              Comment


              • #8
                Als je het u kan permitteren zou ik 'm houden
                Veel zullen die toch niet zakken in waarde, of je die nu verkoopt of volgend jaar...

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                  Je gaat m toch geen VW Eos voorstellen? hij komt van een mighty Spitfire!

                  E30 Cabrio lijkt me wel leuk alternatief, wel ook nog niet zo cool als een Spitfire zou ook wel niet te snel beslissen, beter jaartje te lang houden dan dat je der spijt van krijgt...
                  Een Eos om niet altijd Renault te noemen he lol

                  Comment


                  • #10
                    Je gaat toch geen oldie omruilen in een plastieken cabrio?

                    Ik persoonlijk zou hem behouden, ik zit ook vaak alleen in de oldie tijdens plezier ritjes, ondanks dat ik ook vrouw en twee kinderen heb maar zij vinden daar toch nog niets aan, toch niet voor langer dan een half uur bv. , misschien nog net iets te klein.

                    Indien mogelijk een "gezins-oldie" aanschaffen voor erbij hé

                    in het andere geval zou ik op zoek gaan naar een 4-zits cabrio... maar iets jaren 80 dan (om toch in oldie en classic milieu te kunnen blijven vertoeven)

                    Comment


                    • #11
                      deze schoon in de garage zetten en een escort XR3i cabrio erbij zoeken ofzo. kost de wereld niet en kan je ook met de kleine cabrio uitstapjes doen.

                      Last edited by ; 30/08/2014, 17:33.

                      Comment


                      • #12
                        Nooit geen fan geweest van een spitfire.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                          Nooit geen fan geweest van een spitfire.
                          Nooit geen fan geweest van uw commentaar hier.

                          Comment


                          • #14
                            ik vind die bakskes de max. compact, superlaag, en toch sportief.
                            heb er ooit eens ingezeten, precies of ge gewoon op de grond zit en met u hand de straat kunt aanraken. had ik er het geld voor gehad, er stond er eentje in men garage. maar die zijn de laatste 10jaar zo in prijs gestegen ...

                            Comment


                            • #15
                              Alexander, ze worden rap groot. Onthoud dat.
                              Ik sprak vorig weekend met iemand met kinderen van bijna 20, die zei dat hij zijn Mustang cabrio al 22j had. Een beetje een vergelijkbare situatie. Die gaat daar nu mee naar 't zuiden van FR en is er fier op dat hij hem al zo lang heeft.
                              "had ik hem weggedaan, ik had hem al die jaren gemist" waren zijn woorden.

                              Ze mogen nu nog met 40 000 eur staan zwaaien voor zijn neus, hij kan hem niet wegdoen.
                              __________________________

                              2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Als ik eerlijk mag zijn... zou hem wegdoen. Een Spitfire heb ik nooit echt leuk gevonden (sorry hoor). En persoonlijk zou ik kiezen voor iets met modern comfort. VW Eos, Renault Megane, Peugeot (ken type niet), vele merken hebben zoiets. Die hebben doorgaans ook airco. En een stalen dak vind ik persoonlijk niet slecht. Minder geluid, minder kans op vandalisme, rijdt gesloten als een coupe,...En 4 plaatsen. En je hebt de mogelijkheid een windnet te plaatsen als je alleen of met 2 onderweg bent.
                                Als je beetje zoekt vind je dit aan goede prijzen en met weinig kilometers.
                                Je gaat toch geen '' echte '' auto wegdoen om da'n zo'n hedendaagse cabrio te kopen met 0,0 ziel?
                                Ik zou hem houden als je het kan natuurlijk.
                                Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                Current:
                                1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                Ex:
                                1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                1976 Mercedes-Benz W123 250
                                1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                1980 Mercedes-Benz W123 280
                                1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  deze schoon in de garage zetten en een escort XR3i cabrio erbij zoeken ofzo. kost de wereld niet en kan je ook met de kleine cabrio uitstapjes doen.


                                  Nie te schatten gij!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                    Je gaat toch geen '' echte '' auto wegdoen om da'n zo'n hedendaagse cabrio te kopen met 0,0 ziel?
                                    Ik zou hem houden als je het kan natuurlijk.
                                    Ikke wel ja.. Maar dat hangt een beetje af van wat je belangrijk vindt. Airco, servostuur en zo zijn zaken die ik niet wil missen. Anderen vinden het juist leuk om terug naar de basis te gaan. Ik zie graag een oldtimer...bij iemand anders. Kan daar ook bewonderend naar kijken, maar zelf mee rijden zegt me niet veel.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik dacht al zo iets
                                      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                      Current:
                                      1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                      1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                      Ex:
                                      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                      1976 Mercedes-Benz W123 250
                                      1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                      1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                      1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                      1980 Mercedes-Benz W123 280
                                      1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                      Comment


                                      • #20
                                        Houden, dat Spitje !
                                        Het blijft een heel tof speelgoed met een zeer laag budget, ik kan er over spreken.
                                        Nooit gaat de mijne de deur uit (was in 1975 mijn verjaardagkado voor mijn 30ste , hiermee kan de ouderdom van de kapitein berekend worden ;-)). )
                                        Alle denkbare onderdelen steeds voorradig !
                                        Last edited by guyugy; 30/08/2014, 21:47.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X